Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 159 Ontwaken

Mijn lief, mijn lief, mijn leven, mijn vrouw Waar ben je toch gebleven? Je was mijn licht en gaf mij lucht Kan nu alleen verzuchten Wat doe ik in dit donker hol Ik wil niet langer blijven Tast om mij heen, maar ik voel niks Lijk de grond niet aan te raken Hoe kom ik nou bij deze hal? Was net nog in de kelder Ik opende geen deur En nam geen trap omhoog Het is mij echt niet helder Wat ziet het er hier vervallen uit De muren vol met scheuren Spinnenwebben, het lijkt mij muf Maar ik ruik geen enkele geuren Hoe lang ben ik hier aan het dwalen? Door lege gangen, lege zalen Waar zijn alle mensen, personeel? Er was altijd vertier Nu herinner ik mij het feest Varkens aan spit, de pullen bier Mijn beste vriend, uitgenodigd Opeens , een pijnscheut in mijn rug En ik krimp ineen Daar had jij mij gestoken Nu helder van geest besef ik Mijn vriend had mij verraden Hij niet alleen, mijn lief deed mee Mijn lief, tenminste, jij van mij Ik niet van jou Al jaren bleek je mij ontrouw In de kelder ben ik toen gesmeten Om daar te sterven Mijn lichaam vast allang vergaan Ik hoor niet meer in dit bestaan

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geloof dat het niet geheel aan de opdracht voldoet. Het is een beetje raar. half dichtvorm half verhaal. Het is in ieder geval geen droomverhaal maar wel een spookverhaal.

Lid sinds

8 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee Andra, in dichten ben ik nog niet echt thuis, dus inhoudelijk kan ik er weinig over zeggen. Leuk dat je de opdracht wat breder neemt, het stukje leest makkelijk en het verhaal is helder.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee Andra, in dichten ben ik nog niet echt thuis, dus inhoudelijk kan ik er weinig over zeggen. Leuk dat je de opdracht wat breder neemt, het stukje leest makkelijk en het verhaal is helder.
Dank je. Tijdens het fietsen kwam het zo in mij op.

Lid sinds

8 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geloof dat het niet geheel aan de opdracht voldoet. Het is een beetje raar. half dichtvorm half verhaal. Het is in ieder geval geen droomverhaal maar wel een spookverhaal.
Heerlijk, zo een half gedicht.. Toch graag gelezen.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee Andra, in dichten ben ik nog niet echt thuis, dus inhoudelijk kan ik er weinig over zeggen. Leuk dat je de opdracht wat breder neemt, het stukje leest makkelijk en het verhaal is helder.
Dank je

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Andra, ... fietste je door de polder? Een lange recht weg, zonder verkeer van links en rechts. Je helemaal vrij fietsen. Heerlijk. Leuk gedaan.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Andra, ... fietste je door de polder? Een lange recht weg, zonder verkeer van links en rechts. Je helemaal vrij fietsen. Heerlijk. Leuk gedaan.
Hoi Riny. Bedankt. Nee ik woon niet in de polder. Ik doe alles op de fiets. Heb geen rijbewijs. Het meeste waar ik naar toe fiets is een half uurtje fietsen en dan denken ik wel eens over een verhaal of gedicht na.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat leuk Andra, wij hebben dezelfde titel maar een heel ander verhaal. Jouw invulling heb ik met plezier gelezen.
Bedankt Marceline. Jouw verhaal heb ik ook met veel plezier gelezen. Het is altijd weer leuk om te zien wat voor totaal verschillende verhalen er uit zo'n oefening komen.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Andra, Wauw dat is nog eens een gedicht. Je hebt je eens lekker kunnen uitleven! Een treurige liefdesgeschiedenis in dichtvorm met een fantasievol einde. Mooi gedaan. Ik mis een spook, we zullen maar zeggen dat de valse geliefde een waar spook was. :o

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Andra, Wauw dat is nog eens een gedicht. Je hebt je eens lekker kunnen uitleven! Een treurige liefdesgeschiedenis in dichtvorm met een fantasievol einde. Mooi gedaan. Ik mis een spook, we zullen maar zeggen dat de valse geliefde een waar spook was. :o
Hoi Schrijfcoach Blavatski Dank, vond het leuk om te doen. De hoofdpersoon is zelf het spook. Aan het einde komt hij tot het besef dat hij is overleden, dus een geest is en niet meer op aarde thuis hoort.