Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

De koffer wekelijkse schrijfopdracht 158

De koffer Het is half zes, Anna werpt een blik naar buiten, zucht en kleedt zich aan. Het moeilijkste moet nu nog komen. Met versnelde pas loopt ze het land in, het gras is nat van de dauw, ze merkt het nauwelijks, haar gedachten zijn bij haar taak, ze kijkt om zich heen, in de verte ziet ze het schuurtje. Daar moet ze zijn, ze aarzelt even, over de hele lengte van het paadje liggen een hoop rottende takken, ze wil geen lawaai maken en probeert er omheen te lopen, ze kijkt om zich heen of iemand haar heeft gezien. Achter een boom uit het zicht van de schuur staat ze stil, ze weet niet goed wat haar te wachten staat, of er überhaupt wel iemand zal zijn om haar te vertellen wat er hierna moet gebeuren. Ze kan niet naar huis terug, dat is zeker, er kruipt een rilling langs haar rug, ineens merkt ze dat ze het koud heeft terwijl haar voorhoofd nat van het zweet is, ze steekt haar hand in haar jaszak en pakt er een zakdoek uit, bij de meest eenvoudige beweging van haar hoofd voelt ze haar nek al kraken, ze is bang dat iemand haar zal horen. Ineens ziet ze rechts van haar een koffer staan, iemand moet die koffer vergeten zijn of hebben weggegooid. Hoe dichter ze bij de koffer komt hoe sterker de penetrante geur haar neus binnendringt, een geur van niet thuis te brengen rotting. Ze knijpt haar neus dicht, wat zit er in hemelsnaam in, ze wil naar de schuur rennen, ver van dat stinkende ding, dat ruikt naar ellende. Het zal toch niet zo zijn dat mijn taak straks zal zijn om die koffer……………….Nee……...

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend verhaal met een zeer open einde. Er mogen witregels tussen. Er zijn tips te vinden hoe je dat kunt toepassen. Kan het helaas nu niet opzoeken op telefoon en op vakantie :D graag gelezen!

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Schrijfgraag, Een spannend verhaal met beeldende details Er blijft wel veel voor de lezer te raden over: wat is de taak van de hp? Het lijkt erop dat deze een opdracht moet uitvoeren, maar welke? wat zit we in de koffer? Misschien toch een tipje meer oplichten van de sluier en het verhaal iets meer uitwerken. Je verplaatst je goed in de hoofdpersoon en je verhaal maakt nieuwsgierig. Tips: Ik sluit me aan bij de tip van i-Kat een of meer witregels te plaatsten. Nu is het een compact tekstblok. Meer structuur leest prettiger. Je gebruikt soms lange zinnen met veel komma's. Beter is deze zinnen te splitsen of af en toe een ; te gebruiken. Kijk bijvoorbeeld nog eens naar onderstaande zinnen en probeer ze aan te passen: [quote=Schrijfgraag7 Daar moet ze zijn, ze aarzelt even, over de hele lengte van het paadje liggen een hoop rottende takken, ze wil geen lawaai maken en probeert er omheen te lopen, ze kijkt om zich heen of iemand haar heeft gezien. Ze kan niet naar huis terug, dat is zeker, er kruipt een rilling langs haar rug, ineens merkt ze dat ze het koud heeft terwijl haar voorhoofd nat van het zweet is, ze steekt haar hand in haar jaszak en pakt er een zakdoek uit, bij de meest eenvoudige beweging van haar hoofd voelt ze haar nek al kraken, ze is bang dat iemand haar zal horen.[/quote]

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt i-Kat en Nel voor de reacties. Ik ga het proberen te herschrijven met meer witregels en vooral minder komma's. Ik weet ook zelf nog niet welke taak hoofdpersoon te doen heeft, bij een langer stukje (meer dan 300 woorden) zou ik het uit de doeken doen. Waarschijnlijk een te complex idee voor een zo'n klein verhaaltje?