Lid sinds

8 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 158 Slangenmens

De zon schijnt genadeloos op mijn hoofd. Kleine druppeltjes kietelen mijn rug. Ook langs mijn ogen voel ik nattigheid. Als ik mijn tong over mijn bovenlip laat gaan, proef ik zout. Hoe ver zou het nog zijn? Als ik over de heuvel ben, strekt de weg zich nog eindeloos voor me uit. Wel staat er een eenzame gedaante langs de weg, die mij met zijn takken uitnodigt tussen zijn wortels plaats te nemen. Schaduw. Zuchtend plof ik neer en drink wat lauw geworden water. Mijn blik valt op een misplaatst object. Een vierkante koffer leunt tegen de boom, alsof ook hij uitrust. Ik kijk even om mij heen maar zie niemand. Mijn nieuwsgierigheid wint het. Voorzichtig klik ik het slot los. Als vanzelf valt de koffer open. Ik voel hoe mijn onderkaak naar beneden zakt terwijl ik toekijk hoe er eerst één been en daarna nog een been uit de koffer komt. Twee armen in een zwart/wit gestreept shirt volgen en daarna een hoofd met een bolhoed erop. Een man met een wit gezicht en rode lippen zet zich af aan de koffer en stapt eruit. "Dank u", zegt de man terwijl hij tegen zijn bolhoed tikt. Ik kan niets anders dan dommig knikken waarna de man zich omdraait en wegmarcheert. Verbaasd kijk ik naar de achtergebleven koffer. Hoe kan het? Zal ik? Ik ga op de rand zitten en schuif er een been in. Mijn knie past al niet naar binnen. Zuchtend neem ik mijn plaats tussen de wortels in. Te warm vandaag.

Lid sinds

8 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een heerlijk verhaal, origineel en dan zo'n nuchter einde. Graag gelezen!
Dank voor je leuke bericht I-Kat!

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marieke1980, Ik heb je goedgeschreven verhaal met veel plezier gelezen. Mooie eerste alinea met veel zintuigelijke details. De man met de bolhoed vindt ik een vondst. Je beschrijft hem zeer beeldend en hilarisch dat hij zo laconiek verdwijnt. Leuk ook: de poging van het slangenmens om de plaats in te nemen van de man met de bolhoed. Het is een rond verhaal geworden: begin en einde sluiten goed aan. Taaltechnisch: verbaast > verbaasd weg marcheert > wegmarcheeert Opmerking: In de tweede alinea vraag ik me af wat je bedoelt met een "misplaatst object" Het zou er wat mij betreft ook uit kunnen. De zin over de koffer zegt al voldoende

Lid sinds

8 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ schrijfcoach Nel, dank voor de reactie. Ik heb de taalfoutjes aangepast. Ik twijfel nog even over misplaatst object.. Ik kijk nog even hoe ik dat anders kan laten lopen.. @schrijfcoach Blavatski, mijn dank is groot, ik vond het een leuke opdracht!

Lid sinds

8 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel erg leuk verhaal Marieke, erg van genoten :thumbsup:
Dank je Nancy, mijn kinderen vonden het maar een raar verhaal en dat is het natuurlijk ook :) ! Maar het zat al gelijk in mijn hoofd, dus vooruit.