Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#158 Vliegen en maden

Vliegen en maden Voor mensen als ik is een vliegreis van twintig uur wel heel erg lang. Misschien zou het korter duren wanneer we rechtsom vlogen in plaats van linksom, of via de Zuidpool. Het geeft stof tot nadenken onderweg en ik filosofeer erop los met mijn medepassagiers die gedurende de reis steeds meer gaan drinken. In Vancouver moet zowel de kerosine als de whisky bijgevuld worden. Ikzelf houd mijn vochthuishouding op peil met koffie en Red Bull. Op het vliegveld van Honolulu blijkt mijn koffer spoorloos verdwenen. Die dagen moet ik het doen zonder mijn medicijnen. Wat een rustige werkvakantie zou moeten zijn, wordt nu een ware uitputtingsslag. Buiten mijn eigen boeken zijn aan het eind van de week in boekhandel Barnes & Noble in het Ala Moana Center ook alle andere literaire werken voorzien van mijn handtekening met een aardige opdracht (haal koffie, zoek de verschillen, geef acht). Terug in Nederland haal ik bij Quick Parking mijn auto op, rijd via de N201 over de Aalsmeerderbrug en geef vol gas op de Stommeerweg richting Vrouwentroost, waar ik woon. Zonder medicatie is er geen filter en zie ik alles. In een flits spot ik in mijn rechterooghoek onder een boom aan de oever van de Westeinder Plassen mijn koffer. Ik trap op de rem, de auto slipt, maakt een draai van 180 graden en stopt precies naast mijn koffer. Hij is vies en nat maar het is de mijne, het label zit er nog aan. Als ik hem open zie ik het half vergane kadaver van een duif. Het stinkt enorm, de koffer zit vol met maden. Kokhalzend keer ik de koffer om. En gelukkig, daar vind ik, tussen de zompige resten van de duif, het ondertussen roestig geworden tril-ei en de aangevreten bikini’s mijn Ritalin.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Stella, heerlijke drukte en die 'zakentrip' naar Honolulu laat je maar niet los hè? :D wie/wat plast nou op je koffer? Ik zou je graag een wortel teruggeven maar dat zit niet in het assortiment dan maar een :!: en een :thumbsup: heerlijk Stella- verhaal

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, vliegen valt niet mee en zeker niet als je koffer spoorloos is. Je verhaal lijkt uit de doos van Pandorra te komen, originele insteek. PS ik vond net een dode duif op mijn wandelpad, zo ongeveer als die van jou, brrr!

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Nancy: Het gaat er vast nog wel van komen. Ach, ik was er al :). Ik zou het fijn vinden als jij op mijn koffer past. Niet plast. Dank je wel voor je :!: en je :thumbsup: , die neem ik mee naar bed. @ Mw. Marie: Dank je wel voor je mooie compliment. Zo'n duif op je pad, dat is zéker om te rillen. @ Schrijvenmaar: Heerlijk dat ik je heb laten lachen :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Stella, een groot feest jouw tekst te lezen. Je ontwikkelt je met grote passen en hebt - en dat waardeer ik zo - je eigen (tikje vieze ;)) stem. Want, ik weet dat je eerder je duif al had omlegd. Ga je me nu zeggen dat je 'm had meegenomen naar Honolulu? :puke: Met een tril-ei wist ik me geen raad, heb moeten googelen en kwam op een vibrerend ei uit. Nu vraag ik me af of je Ritalin niet losgetrild is. :D

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weer een heerlijk, tikje wonderbaarlijk, verhaal. Erg leuk en vermakelijk om te lezen. En natuurlijk ben ik benieuwd hoe het straks verder gaat met jouw duivenlijk.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu krijg ik zin om de boekenwinkels op te zoeken en de handtekeningen te aanschouwen :D. Leuk einde!

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, dat was genieten. Zelf heb ik na het lezen misschien ook Ritalin nodig, ik voelde de onrust van hp. Groet Connie

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, ik heb genoten van je verhaal: vol vaart geschreven, met veel humor (bijvoorbeeld de opdrachten in de boeken) In de laatste episode komen de zintuigen er ruimschoots an te pas. Ik kan de duif bijna ruiken. Het tril-ei is voor mij ook geen bekend object, maar het past wonderwel in dit ADHD verhaal. :-) Taaltechnisch: er op los > erop los De zin: "Wat ik dacht dat een rustige werkvakantie zou worden wordt nu een ware uitputtingsslag" vind ik niet zo fraai met twee keer worden naast elkaar. (Er moet in ieder geval een komma tussen)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Duif niet met een hoofdletter? :D heel leuk dat ie terug kwam en wederom dood is. Hawaï brengt bij mij heel fijne herinneringen boven dus ik heb weer erg genoten van jouw bijdrage deze week :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Mili: Dank je wel voor je compliment, het wordt zeer op prijs gesteld, dat weet je. Hoe de koffer daar terecht is gekomen is me een raadsel, en wat die duif erin deed al helemaal. Het zou de Duif kunnen zijn, het beest was in dusdanige staat van ontbinding dat ik hem niet zou kunnen herkennen. Voor ik het ei inpakte haalde ik de batterijen eruit. Dus met die Ritalin zit het wel goed. :nod: @ Marceline: Heel erg gezellig dat je weer bij me langskomt! Ik ben zelf ook benieuwd waar en hoe de duif weer opduikt. @ Richard Otten: Ik zou zeker gaan kijken als ik jou was. Wat erg leuk is, is om de verwarring bij de potentiële kopers van die boeken te observeren. Ik had er zelf even geen rust voor deze keer. @ Connie: Een eenvoudige ademhalingsoefening wil ook nog wel eens helpen. Ik hoop dat je weer een beetje tot jezelf hebt kunnen komen. @ Schrijfcoach Nel: Verkeerd inloggen kan goed een bijwerking van ADHD zijn :D . Dank je wel voor het met aandacht lezen en analyseren van mijn verhaal, en je fijne complimenten. Toen ik het verhaal af had las ik de opdracht nog eens door en merkte dat ik vergeten had me bezig te houden met de zintuigen. Gelukkig waren die er onbewust al in meegenomen. Ik veranderde 'vol walging' nog in 'kokhalzend' omdat ik dat in dit geval sterker vond. Dank voor de taaltechnische verbeterpuntjes, daar heb ik veel aan. Mijn eerst 'worden' verander ik in 'moeten zijn'.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@i-Kat: Nee deze keer kreeg Duif geen hoofdletter, hij zou er alleen maar nóg arroganter door worden. Erg leuk dat je hem herkent, en ook dat je van mijn verhaal genoten hebt. :)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat was een enerverende reis :) en ik ben graag met je meegegaan. Vooral het signeren van boeken op die manier staat ook op mijn bucket list. knap hoe je een bizar verhaal als eigenlijk heel logisch beschrijft.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat gezellig dat je meeging Annette! Af en toe zie ik hele bizarre dingen gebeuren, of hoor mensen bizarre dingen zeggen die iedereen logisch lijkt te vinden. Alles wat rest is het opschrijven :nod: (dit is wel fictie :D ).