Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#157 - Vakantie in eigen huiskamer

De drie kuub zand staan op de parkeerplek voor ons huis te wachten. ‘Is het genoeg?’ vraagt Rie. ‘Het zou een laag van zo’n acht centimeter moeten worden,’ zeg ik. Ik geef met twee vingers aan hoeveel dat is. ‘Ik denk het wel.’ Het bankstel, de tafels, de boekenkast staan al in de schuur. We brengen de laatste stoelen naar boven. Daarna halen we met kruiwagens het zand op. Een uurtje later pakken we de strandstoelen uit de tuin en zetten ze midden in de kamer. ‘Hèhè,’ zegt Rie, ‘even zitten. Ik zweet helemaal.’ Ik haal twee ijshoorntjes uit de vriezer, en we zijgen neer in de stoelen. Maar rust heb ik nog niet. Het moet af. Het zeeaquarium met de garnalen en baby-scholletjes in de hoek van de kamer. De cd met Hawaiiaanse muziek, de beelden van zonsondergangen op onze nieuwe flatscreen, de hoogtezon, de ventilator. Tevreden kijk ik rond. ‘Nog even een paar badhanddoeken halen,’ zeg ik tegen Rie en ik loop de trap op. Laat de vakantie maar beginnen.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel verhaal, gs. Doet me denken aan die spectaculaire huis make-overs die ze destijds bij 'in Holland staat een huis' hadden. En mensen maar doen of ze blij verrast waren terwijl ze wel konden janken.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, een vakantie uit nood geboren? Wat een leuk positief stel, zo niet dan is het de schrijver van dit stukje wel. Prachtig.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gs, ook ik moest denken aan die extreme make-overs gezien op tv. Je zet een heel mooi beeld neer over een drastisch besluit. Is het voor herhaling vatbaar? In ieder geval toverde het een glimlach op mijn gezicht. Groet Connie

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Met twee vingers geef ik aan hoeveel dat is" Haha ik zat even naar mijn eigen vingers te kijken, nice dat je het zo dichtbij brengt. Orginele insteek weer en ook leuk uitgewerkt. Graag gelezen!

Rol

  • Anoniem
Hallo gs, Het strand in de huiskamer, prachtig! Nog een heel werk om de natuur een beetje na te bootsen, maar dan kun je er ook de hele zomer tegen, zonder regen. Leuk verhaal. Onderstaande twee zinnen zou ik andersom neerzetten, dat is een logischer wat betreft het verloop van de tijd. ‘Hèhè,’ zegt Rie, ‘even zitten. Ik zweet helemaal.’ Ik haal twee ijshoorntjes uit de vriezer, en we zijgen neer in de stoelen. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil dat ook zo graag maar dan op een dakterras. De buren vinden het een slecht plan maar ik ben nog in onderhandeling :D Heerlijk verhaal, graag gelezen!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allen, dank voor jullie reacties! @nyceway. ‘In Holland staat een huis’ ken ik alleen van naam, maar ik begrijp dat ik, als ik mijn eigen verhaal af en toe eens lees, dat niet meer hoef te zien. Scheelt weer. @Marceline, er gaat weinig boven andere mensen vrolijk maken (eigenlijk alleen maar passiebloemen). @Riny. Ik vrees dat het de schrijver wel moet zijn. @Nancy. Waarom ook niet? Nou, bijvoorbeeld omdat het een k****klus is om alles weer op te ruimen. @Connie, ik zou er niet aan beginnen als je katten hebt. @Janp. Ik dacht aan drie ‘big bags’ à 1 kuub. En die staan. @Cora. Nu woon ik zelf op drie kilometer van het strand. Nooit last van files. @Michael. Dat met die vingers is waarschijnlijk het meest levensechte stukje uit mijn verhaal. Zo geef ik lengtes aan. @Ton. Ook met plezier geschreven! @Corrie. Misschien moet ik ‘en we zijgen neer’ veranderen in ‘en ik zijg ook neer’, want dat ik de ijshoorntjes ga halen nadat Rie is gaan zitten, vind ik dan weer wel logisch. @i-Kat. Gewoon doen! @Marietje. De eerste paar dagen was het best grappig, ja.