Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 157 Zanderige taferelen

Na mijn dronken escapades op het Beach Festival herinner ik me alleen nog de volle maan. Hierna plofte ik met mijn gezicht recht in het zand. Het was niet de lauwe ochtendzon die me wakker maakte, nee het was het gevoel dat iemand mijn broek uittrok. Het eerste dat ik zag met mijn wazige blik was een harig klokkenspel dat prominent in mijn gezicht bungelde. ‘Jezus Christus!’ riep ik met enige schrik in mijn stem. De man ging recht staan. Hij droeg alleen een steek hoed, voor de rest was hij naakt. En, oh ja, hij hield zijn linkerhand op zijn rechterborst. ‘Niet Christus, Napoleon is de naam.’ Hij trok me recht en merkte dat ik er ook naakt bij stond. Een blote jongedame had mijn broek in haar handen en maakte pirouettes in het warme zand. Napoleon lachte. ‘Mevrouw Pavlova is onder de indruk van je broek, jongeman.’ ‘Die is van O’Neill, heb ik best veel voor betaald.’ ‘Hier heb je geen broeken nodig, alleen ongebreideld plezier!’ Hij liep naar Anna en ze begonnen sierlijk te dansen. ‘Hier is het vierentwintig uur high life, wen er maar aan.’ Jakko de Eenhoorn stond naast me. ‘Je hebt en flinke hoorn, Jakko.’ ‘Dank je.’ Ik wilde nog een gesprek voeren met hem, maar op de achtergrond hoorde ik de Deus ex Machina aan komen. Zijn geschreeuw kwam steeds dichterbij. ‘Slaap,’ nog vrij kalm, ‘Slaap,’ meer dreiging in zijn stem, ‘SLAAP!’ Zonder waarschuwing gooide hij een handjevol zand in mijn gezicht. Het was de lauwe ochtendzon die me wakker maakte.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Omg what a bad (beach) trip }) Weer erg leuk Richard. Veel namen en in dit geval niet erg, behalve de naakte vrouw die ineens Anne is vond ik even lastig. Maar verder, heerlijk bizar weer.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Och hemeltjelief wat een verwarring en wat een koppijn zul je after- the- ball gehad hebben. Waar of niet waar, je hebt het dan maar mooi en goed inleefbaar geschreven.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@marceline, fijn dat je het leuk vond :) @Nancy, dromen kunnen vrij bizar zijn, of was het wel een droom... @Riny, Anna Pavlova, Napoleon, een Eenhoorn, het Zandmannetje... Uiteraard is het waar :D

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jouw lauwe ochtendzon is net zo onbetrouwbaar als het weerbericht. Een heerlijk verhaal, om te slurpen. Alleen bij Anna bleef ik ook even hangen (welke Anna? maar nu weet ik het :))

Rol

  • Anoniem
Hallo RichardOtten, Heerlijk om zo ongebreideld de ene na de andere personage op te kunnen voeren in de bizarre droom van je lamme hoofdpersonage. Van Napoleon tot Klaas Vaak (?) passeert de revue. Om uiteindelijk toch door het lauwe ochtendzonnetje gewekt te worden. Jouw beleving van het strand is blijkbaar die met je kop in het zand. Leuk gedaan. Schrijfcoach Corrie