Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#156 Terug in het verhaal

19 augustus 2017 - 20:42
Punt. Klaar uit. De figuurlijke pen van het papier. Het scherm staart me gevuld aan. Nog even en het is donker. Uiteindelijk zal het backlight getemperd door de zinnen mijn gezicht beschijnen. Woord voor woord rijgt het verhaal zich aaneen. De naderende wolken verdringen de schemering die inmiddels is ingezet. Het idee is er en krijgt langzaamaan vorm. Het heeft niets met het verhaal te maken, toch werkt het. In september eten we soep van zelf gekweekte vruchten. De pompoenplant heeft de tuin in twee weken in zijn stengellange wurggreep genomen. Ik staar naar buiten ter inspiratie. Wegdromen, afleiding, het helpt me om ideeën te krijgen. Soms moet je gewoon beginnen en een kleine pauze inlassen. Nee. ‘Vanmorgen stond ik vermoeid op.’ Een verhaal in omgekeerde tijdsvolgorde. Hoe zal ik het aanpakken? Een leeg scherm. De computer opstarten. De weekopdracht spookt al dagen door mijn hoofd. Ik weet niet hoe te beginnen.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
20 augustus 2017 - 8:28
Hadeke, dat is gelukt per zin terugwaarts en ook de inspiratie bij het wegdromen is goed waar te nemen. Een goed resultaat van een ingewikkelde weekopdracht. Prettige zondag, Connie

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
20 augustus 2017 - 11:43
Dank Connie en Riny. Ik vond het inderdaad een lastige opdracht. Ik zie de worsteling bij anderen ook terug. Echt een opdracht waar je het enorm simpel moet houden, anders loop je vast. Ik vind het ook een lastige opdracht om feedback bij anderen te geven. (Meer dan 'leuk'. :-) )

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
20 augustus 2017 - 11:40
Zo, knap gedaan! Bij de tuin was ik even in de war maar dat kwam later goed en van achter naar voor klopt het. Of dat de bedoeling was weet ik niet maar het geeft toch een leuk verhaal.

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
22 augustus 2017 - 21:28
Dank jullie wel voor de mooie reacties. Hopelijk is de komende opdracht wat makkelijker ;-) (Dat maakte deze niet minder leuk.)