Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#156 Hoe de nacht mijn dag beheerst

"Hier komen Miriam en heel snel, of moet ik echt pislink op je worden." Ik rij direct naar mijn contactpersoon die om wat voor reden laaiend op me is. Als ik bij haar ben krijg ik weer de wind van voren en ook het andere personeel doet mee. Ik ga maar proberen te slapen ook al ben ik erg onrustig wat niet veel goeds voorspelt. Televisie kijken en vingerhaken heeft geen bal geholpen helaas. Onder het eten vraag ik of ik ondanks dat ik geen slaatje lust een eitje ervan mag. “Natuurlijk mag je dat, dat hoef je toch niet te vragen.” “Wat een raar weer” zegt Koen tegen mij terwijl hij naar buiten kijkt. “nu schijnt de zon weer. Ik ben het helemaal met hem eens, maar we hoeven lekker niet naar buiten. “Ik ga even post kijken heb geen rust op de een of andere manier.” Ik kijk wel even ga jij maar verder met je boek meissie. “Bah weer geen post ben ik voor niets naar beneden gegaan moppert Koen. “Zullen we even een broodje eten?”“Zo dat zit er weer in” “Jakkes wat een sterke bak koffie was dat zeg het komt steeds omhoog mopper ik in de lift van de instelling, waar Koen en ik vanwege een lichamelijke handicap wonen, tegen Koen. Wat een vreselijke droom ik had ruzie met al het werkende personeel hoe ik daar toch steeds op kom geen idee. "Goedemorgen lieverd lekker geslapen?"

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mir-i-am Welkom op SOL! Zo heb je toch al heel wat letters op papier kunnen krijgen :-). Een inkijk in een dag van Mir-i-am, en de nacht krijgen we er gratis bij. Zo is de cirkel rond. Misschien kun je overwegen om “Ik ga even post kijken heb geen rust op de een of andere manier.” boven “Bah weer geen post ben ik voor niets naar beneden gegaan moppert Koen" te plaatsen, dat leest van boven naar beneden wat logischer. Fijne eerste bijdrage :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je feedback, ik zo gedaan omdat het achterstevoren moest je kan toch niet weten dat er weer geen post is zonder dat je het hebt gekeken?

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je feedback, ik zo gedaan omdat het achterstevoren moest je kan toch niet weten dat er weer geen post is zonder dat je het hebt gekeken?
Haha nee natuurlijk niet. Ik denk dat het verhaal zowel van boven naar beneden als andersom een bepaalde logica moet bevatten. Ben benieuwd hoe de profs het zien. :)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Miriam, leuk je hier ook te lezen. Een paar dingetjes die mij opvallen. Na 'laaiend op me is' een punt en dan een nieuwe zin. Dat is volgens mij mooier. Dan heb je het over 'het andere werkende personeel'. Het woord personeel volstaat of vervangen voor collega's? Het omdraaien van je dag is je hartstikke goed gelukt :thumbsup: ( Ps dat wereldrecord vingerhaken is niet goed voor je nachtrust ;) )

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik mis komma's en andere leestekens. De eerste zin moest ik een paar keer lezen voor ik begreep dat iemand iets zegt en er geen woord ontbreekt in de zin. Heb je het verhaal van onder naar boven geschreven of ben je wel bij het eind begonnen? Ik denk dat het ook van boven naar beneden nog te volgen moet zijn. Toch is het een heerlijk kabbelend verhaal met veel potentie. Vingerhaken is heel leuk om te noemen, vind ik grappig en origineel. Het is een heel moeilijke opdracht maar we leren er veel van! Graag gelezen.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie feedback Nancy Bastiaans en i-Kat ik heb geprobeerd het aan te passen. ik ben echt aan het eind begonnen (in de droom dus) i-Kat. Ik moet ook eerlijk zeggen dat interpunctie niet mijn sterkste kant is. Ik ben blij dat ik toch een poging gewaagd heb, want het valt me niet tegen.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Miriam, jij ook hier, leuk! Goed verhaal, ik ga mee in de voorgaande reacties maar vind het vooral goed omdat ik het een lastige opgave vond en zie dat jij er toch iets moois van gemaakt hebt. Dat begin en eind, die droom en de ruzie op elkaar aansluiten, dat maakt het verhaal rond.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je feedback c.v.berendonk. Ik heb de titel ook aangepast omdat die niet goed voelde

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Miriam, Het was zeker geen makkelijke opdracht, maar de verbinding tussen dag en nacht is mooi gevonden. Je geeft ook hele leuke details, zoals het vingerhaken en het eitje. Ik denk dat het inderdaad goed is om naar interpunctie te kijken. Gelukkig kun je hier op het internet veel handige artikelen over vinden, zoals deze: https://onzetaal.nl/taaladvies/komma-algemene-reg…. Verder helpt het om de zin hardop te lezen. Dan merk je eigenlijk vanzelf waar je even pauze neemt, en waar dus een komma of een punt nodig is. Hartelijke groet, Saskia Buddelmeijer

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Mir-i-am. Leuk om je bijdrage met de diverse gebeurtenissen te lezen. Heel naar die nachtmerrie van je. Je hebt met deze schrijfopdracht meteen een heel moeilijk begin voor je kiezen gekregen door de omgekeerde dag-volgorde. :o Net als i-Kat moest ik de eerste regel een paar keer lezen vóór ik hem door had. Als je een komma voor Miriam zet, is het helemaal duidelijk. De interpunctie moet inderdaad beter. Voor en achter elke gesproken zin (niet bij een gedachte) moeten quotetekens, met een leesteken. Maar dat kun je inderdaad allemaal leren op onzetaal.nl. Op deze site leren wij allemaal heel veel over schrijven, dank zij de input van schrijfcoaches en enthousiaste (hobby-) schrijvers. Echt heel leuk. Veel succes.