Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#156 - De dag die jubelend begon

Mijn gezicht ziet er in de spiegel grauw uit. Ik haal de mascara van mijn ogen en poets mijn tanden. Ik bedenk dat mijn bed nog overhoop ligt. Ik kan vast niet slapen maar tussen de lakens van afgelopen nacht liggen zie ik niet zitten en in opblijven heb ik ook geen zin. Dus verschoon ik mijn bed. Mijn gedachten malen. De blik in zijn ogen toen hij zei: ‘Je weet toch dat ik een eeneiige tweeling ben? Twee druppels water?’ Ik keek hem niet begrijpend aan. ‘Ik zou toch nooit alleen gaan stappen zonder eerst jou te bellen dat ik bij haar weg ben?’ Er begon mij iets te dagen en ik realiseerde mij op dat moment pas dat hij gisteravond alleen maar lachte toen ik vroeg of hij bij haar weg was. ‘Bedoel je …’ Ik wilde het niet weten. Het enthousiasme in zijn stem toen hij belde: ‘Kan ik vanavond bij je langskomen? Ik ben bij haar weg. Voorgoed.’ ‘Dat weet ik toch!’ riep ik uitgelaten terug. Ik dacht aan gisteravond en zijn ‘hoe bedoel je’ drong niet echt tot mijn door. ‘Kom je eten,’ vroeg ik. ‘Zes uur ben ik thuis.’ En na een ‘ik ook van jou’ hing ik op. ‘Wat zie jij er stralend uit,’ zei mijn collega. ‘Heb je de loterij gewonnen?’ ‘Zoiets.’ En ik lachte. De grijns op mijn gezicht toen ik mijn mascara opbracht. Mijn lijf bruiste zo van geluk dat er geen ruimte was voor ontbijt. Ik zong en stond niet stil bij het feit dat het wel raar was dat hij wegging terwijl ik sliep. Mijn hoofd bleef zich vullen met herinneringen aan de afgelopen nacht. De voorzichtige minnaar verdwenen en in plaats daarvan een heet beest dat mij liet jubelen als nooit tevoren. (NB ik ben een beetje van de opdracht afgeweken en heb gekozen voor fictie)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Marceline, behalve dat ik je verhaal heel goed, verrassend en af vind is het ook nog heel dubbel op een positieve manier. Je HP gruwelt na de ontdekking maar heeft ook een heerlijke nacht gehad. Mixed emotions :unibrow:

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oeps heftig. Zo te lezen een eeneiige tweeling met verschillende karakters en temperament. Het zit vernuftig in elkaar. Met plezier gelezen.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weer een spannend sidderend verhaal van jou cadeau gekregen. Twee voor de prijs van één. Zowel voor de HP als voor ons :).

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marceline, geweldige invulling! Origineel gegeven, wel even verwarrend dat de scenes in tijd door elkaar heen staan. Maar eenmaal daar doorheen, geweldig genoten; toch weer een klassieke Marceline... :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan voel je je inderdaad wel gen.... ofzoiets :). Mooi hoe het begin en einde in elkaar overlopen en dat we door de suggesties wel weten wat er gebeurt is, zonder dat je het direct benoemd.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline, Originele invalshoek van je verhaal :nod: De verwarring van HP is goed voelbaar. De mascara als rood draadje: mooi detail. Lijkt mij leuk om te weten hoe dit zich gaat ontpoppen: misschien een keertje verder borduren? Graag gelezen!

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een doordenkertje, origineel bedacht, goed geschreven. Misschien net iets te veel plot voor zo'n kort stukje, ik raakte af en toe de draad kwijt.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marceline, behalve dat ik je verhaal heel goed, verrassend en af vind is het ook nog heel dubbel op een positieve manier. Je HP gruwelt na de ontdekking maar heeft ook een heerlijke nacht gehad. Mixed emotions :unibrow:
Dank Nancy! Ik vond het geen makkelijke opdracht en dat je het hoed, verrassend en af vind, is dan fijn om te lezen. Mooi dat je de mixed emotions eruit pikt.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oeps heftig. Zo te lezen een eeneiige tweeling met verschillende karakters en temperament. Het zit vernuftig in elkaar. Met plezier gelezen.
Dankjewel nyceway, 'het zit vernuftig in elkaar' vind ik een prachtcompliment!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weer een spannend sidderend verhaal van jou cadeau gekregen. Twee voor de prijs van één. Zowel voor de HP als voor ons :).
Dankjewel Stella, spannend en sidderend nog wel. Toe maar! :D

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marceline, geweldige invulling! Origineel gegeven, wel even verwarrend dat de scenes in tijd door elkaar heen staan. Maar eenmaal daar doorheen, geweldig genoten; toch weer een klassieke Marceline... :thumbsup:
Dankjewel Ton! Ja, een verhaal in omgekeerde volgorde: het is lastig met schrijven, en dus ook met lezen. Maar ik ben blij dat je de moeite nam en er toch van kon genieten. Ik ben blij met je duimpje.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan voel je je inderdaad wel gen.... ofzoiets :). Mooi hoe het begin en einde in elkaar overlopen en dat we door de suggesties wel weten wat er gebeurt is, zonder dat je het direct benoemd.
Dankjewel, Annette! En 'genaaid' dat is inderdaad ook een mooie dubbelzinnige titel. Misschien gebruik ik hem wel voor een UKV hierover. ;) Dank voor de suggestie.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig verhaal en de omlijsting door de mascara vind ik om te smullen.
Dankjewel Pindarots. En 'de omlijsting door de mascara' wat mooi verwoord door jou!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline, Originele invalshoek van je verhaal :nod: De verwarring van HP is goed voelbaar. De mascara als rood draadje: mooi detail. Lijkt mij leuk om te weten hoe dit zich gaat ontpoppen: misschien een keertje verder borduren? Graag gelezen!
Dank Karinska. Goed te lezen dat de verwarring ook voelbaar is. En hoe het zich verder zal ontpoppen? Ik zal er eens over nadenken, maar als ze wijs is: exit tweeling, lijkt mij.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een doordenkertje, origineel bedacht, goed geschreven. Misschien net iets te veel plot voor zo'n kort stukje, ik raakte af en toe de draad kwijt.
Dank voor je reactie Ostinato, ik kan mij voorstellen dat je af en toe de draad kwijtraakte. Maar misschien hangt dat ook samen met het achterstevoren vertellen van het verhaal? Ik merk namelijk dat ik dat wel lastig vind.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo zo Marceline, een krachtig verhaal. Origineel is het zeker en natuurlijke jouw eigen toon. Knap gedaan!
Dankjewel Madd, ik ben blij met je complimenten!

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag marceline, Ik deel de mening van Ostinato. Het plot is denk ik te groot voor de woordenlimiet. Ik snap het wel, maar de gebeurtenissen worden niet helemaal helder voor mij.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag marceline, Ik deel de mening van Ostinato. Het plot is denk ik te groot voor de woordenlimiet. Ik snap het wel, maar de gebeurtenissen worden niet helemaal helder voor mij.
Dank voor je reactie Angus, Het puzzelt mij wel: een plot die te groot is terwijl je hem wel snapt. Bedoel je dat je sommige dingen iets meer uitgelegd wil hebben? En zo ja, waar?

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
, Het puzzelt mij wel: een plot die te groot is terwijl je hem wel snapt. Bedoel je dat je sommige dingen iets meer uitgelegd wil hebben? En zo ja, waar?
Sorry, inderdaad wat gemakkelijk van deze kant. Gelet op:
De voorzichtige minnaar verdwenen en in plaats daarvan een heet beest dat mij liet jubelen als nooit tevoren.
en de eeneiige tweeling, ga ik er vanuit dat hp zonder het te weten met de tweelingbroer de koffer is ingedoken. Maar hoe zich een en ander heeft afgespeeld, kreeg ik niet meteen onder de pet. De rol en inhoud van de telefoongesprekken is - voor mij - net iets te compact. Ik moest zo'n vier, vijf keer lezen, voordat ik het plaatje compleet dacht te hebben.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marcelline, ik ben het met Angus eens, dat je het plot wel erg verstopt met alleen het noemen van de 'eeneiige tweeling ' . Ik moest ook een paar keer nadenken. Het zit wel leuk in elkaar, weer echte marcellinestijl. Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
, Het puzzelt mij wel: een plot die te groot is terwijl je hem wel snapt. Bedoel je dat je sommige dingen iets meer uitgelegd wil hebben? En zo ja, waar?
Sorry, inderdaad wat gemakkelijk van deze kant. Gelet op:
De voorzichtige minnaar verdwenen en in plaats daarvan een heet beest dat mij liet jubelen als nooit tevoren.
en de eeneiige tweeling, ga ik er vanuit dat hp zonder het te weten met de tweelingbroer de koffer is ingedoken. Maar hoe zich een en ander heeft afgespeeld, kreeg ik niet meteen onder de pet. De rol en inhoud van de telefoongesprekken is - voor mij - net iets te compact. Ik moest zo'n vier, vijf keer lezen, voordat ik het plaatje compleet dacht te hebben.
Angus, Dank, dit is helder ja. Iets meer uitwerken op die punten. dat kan inderdaad als ik het verhaal iets langer maak. Ik denk dat ik dat iig voor mij zelf doe. En misschien kan ik dan ergens anders weer schrappen zodat het toch in 300w blijft passen. En ja, je hebt de conclusie goed getrokken.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marcelline, ik ben het met Angus eens, dat je het plot wel erg verstopt met alleen het noemen van de 'eeneiige tweeling ' . Ik moest ook een paar keer nadenken. Het zit wel leuk in elkaar, weer echte marcellinestijl. Groet Connie
Connie, dankjewel voor je reactie. Zie ook mijn uitleg aan Angus. Fijn dat je het wel leuk in elkaar vindt zitten.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Marceline, Leuk om te horen dat je erover denkt je tekst uit te werken. Dat zou zeker de moeite waard zijn! De 'kapstok' die je gebruikt (de opsomming aan het begin van elke alinea) geeft de tekst een prettig ritme en houd de aandacht van de lezer vast. In de huidige korte vorm is de plot te volgen, maar je moet het een paar keer lezen voor je de plot begrijpt (ik weet het, 300 woorden is weinig!). Eigenlijk is het zonde van de spanning die je zou kunnen oproepen. De tegenstelling tussen de blijdschap en de schokkende onthulling is een mooi gegeven. Je krijgt nu als lezer weinig de tijd en ruimte om je in te leven in het personage en de situatie. Als je de hele nacht zou uitschrijven en dan pas weer terugkeert naar het heden, wordt het contrast tussen de jubelstemming en de schok groter en leef je als lezer meer mee. Na deze confronatie kun je verder met andere emoties en ontwikkelingen, zoals grote woede die weleens uit zou kunnen lopen in een moord ;) Ik ben benieuwd! Hartelijke groet, Saskia Buddelmeijer

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline, ... je verhaal kwam over. Maar dat achterstevoren lezen. Ik krijg er een knoop van in mijn maag of ik op de kermis in een draaimolen zit. Jou gaat het in ieder geval goed af. Pracht verhaal.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline, wat goed gedaan. Ik kwam tijdens het lezen even in de knoop, maar het eeneïge zette me op het juiste spoor. Mee eens met Ton e.a. een echte Marceline weer!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is al gezegd: door de compactheid wordt het plot ( eeneiige tweeling) wat verwarrend. Ik denk dat een terugblik naar de heerlijke nacht voor deze opdracht voldoende was geweest. Een goed onderwerp voor een uitgebreid verhaal. Weer graag gelezen :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Marceline, Leuk om te horen dat je erover denkt je tekst uit te werken. Dat zou zeker de moeite waard zijn! De 'kapstok' die je gebruikt (de opsomming aan het begin van elke alinea) geeft de tekst een prettig ritme en houd de aandacht van de lezer vast. In de huidige korte vorm is de plot te volgen, maar je moet het een paar keer lezen voor je de plot begrijpt (ik weet het, 300 woorden is weinig!). Eigenlijk is het zonde van de spanning die je zou kunnen oproepen. De tegenstelling tussen de blijdschap en de schokkende onthulling is een mooi gegeven. Je krijgt nu als lezer weinig de tijd en ruimte om je in te leven in het personage en de situatie. Als je de hele nacht zou uitschrijven en dan pas weer terugkeert naar het heden, wordt het contrast tussen de jubelstemming en de schok groter en leef je als lezer meer mee. Na deze confronatie kun je verder met andere emoties en ontwikkelingen, zoals grote woede die weleens uit zou kunnen lopen in een moord ;) Ik ben benieuwd! Hartelijke groet, Saskia Buddelmeijer
Hallo Saskia, Dank voor je heldere commentaar. Ja, met al deze reacties gaat die langere versie er wel komen. Of het verhaal zich verder laat ontwikkelen, weet ik niet. Dat blijkt pas als ik dit goed uitgewerkt heb. Soms groeit een verhaal door en soms niet. Maar de ingrediënten voor een grote worde eventueel resulterend in een moord (interessant idee!) zijn er wel. Dank voor de feedback!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline, ... je verhaal kwam over. Maar dat achterstevoren lezen. Ik krijg er een knoop van in mijn maag of ik op de kermis in een draaimolen zit. Jou gaat het in ieder geval goed af. Pracht verhaal.
Riny, Dat achterstevoren viel mij ook niet mee. Maar ik ben blij dat je mijn poging geslaagd vond. dankjewel!