Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#155 Dol op onweer

‘Daar komt ie dan eindelijk.’ ‘Wie of wat?’ vraagt mijn man. Ik wijs naar buiten. ‘De onweersbui. Die was vanmiddag beloofd. Inmiddels is het acht uur. Kun je een weerman daarvoor aanklagen?’ ‘Jij wel.’ Als de eerste flitsen zich laten zien, doe ik de voordeur open en kijk naar het luchtspektakel. Donder en bliksem volgen elkaar in een hoog tempo op. Oei, wat een knal. Die was wel heel dichtbij. ‘Waarom heb je de tv uitgezet?’ vraag ik verbaasd als ik weer in de kamer kom. ‘Dat heeft de natuur gedaan,’ antwoordt mijn man stoïcijns. Het licht doet het ook niet.’ ‘En de computer?’ ‘Die heeft uiteraard ook geen stroom. De kans zit er in dat die voorgoed de geest heeft gegeven.’ ‘Shit.’ ‘Ben je nog steeds dol op onweer?’

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met plezier gelezen, Tja. Een authentiek droog stukje - zo kwalificeer ik het althans - uit je genre. Mooi als dat samenvalt met freewriting.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja: ik ben dol op spot. "Kun je een weerman daarvoor aanklagen?’ ‘Jij wel." Aangezien we ons heden ten dage in een 'cultuur' wentelen waarin bij voorbaat gekwetsten voorgedrukte formulieren tot hun gekwetste beschikking hebben. :D Die relatie met jou en je man brengt je tot hoogtepunten. Zou persoonlijk de laatste zin weglaten.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh ... Tja, wat een geweldig droog, simpel maar o zo waar stukje leven van alledag met een onweersbui op bezoek. Je zit met je handen in het haar als zoiets op een avond zou gebeuren. Met onrustig plezier gelezen.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, een leuk alledaags tafereel, met een hp die van onweer houdt. Ik zelf vind dat die laatste zin het cynisme van de wederhelft accentueert. Leuk geschreven, Connie