Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

# 155 Noodweer

Vakantie op een Waddeneiland. Logeerde bij kennissen. Op de radio bij de nieuwsberichten kwam het bericht langs dat door noodweer twee doden waren gevallen in mijn toenmalige woonplaats. Bezorgd belde ik naar huis waar ze van geen noodweer bleken te weten. Later gehoord dat twee toeristen vanwege de regen onder een boom scholen. Toen kwam er een bliksemflits en die trof dus precies die boom. Er was niemand in de buurt dus de lichamen werden later gevonden.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Toen ik die opdracht las had ik gelijk dit verhaal in mijn hoofd. Dus dan weet ik niet of het wel echt onder freewriting valt. Betrapte mij erop dat ik een keer terug aan het lezen was. gelijk ermee gestopt. Heb het zo uitgetypt zoals ik het opgeschreven had. Alleen wat woordjes verbeterd. Zoals kenissen had ik met een n. Tijdens het uittypen wou ik het verhaal nog veranderen, verbeteren maar bedacht me dat dat eigenlijk niet de bedoeling was.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever
Bij freewriting gaat het om de 'eerste gedachte'. Dat kan zoals bij jou al een min of meer compleet verhaal zijn. Maar het kunnen ook losse zinnen zijn. Teruglezen is inderdaad niet de bedoeling, omdat je daarmee de schrijfflow onderbreekt.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij freewriting gaat het om de 'eerste gedachte'. Dat kan zoals bij jou al een min of meer compleet verhaal zijn. Maar het kunnen ook losse zinnen zijn. Teruglezen is inderdaad niet de bedoeling, omdat je daarmee de schrijfflow onderbreekt.
Dank

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Andra, duidelijke herinnering die op een freewriting in je naar boven kwam. Ook zo kunnen gedachten zich vormen. Graag gelezen, Connie

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je eerste gedachte die naar boven kwam aan iets wat veel indruk op je heeft gemaakt. In eerste instantie zijn je zinnen kort en bondig. Alsof er staccato een ervaring die raakte aan ongerustheid voor wellicht dierbaren weergegeven wil worden. Mij spreekt zoiets erg aan van freewriting. De lading van je ervaring destijds komt goed op mij over.