Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#154- Verhalen

Ga je mee verdwalen in verhalen schrijven om in een uur van vuur naar rook te komen tot mooie zinnen die beginnen met hun leven zullen we schrijven en blijven aan de zee met zijn twee, fijn wijn drinken en de zon zien ondergaan, dan bij volle maan samen onder het zand, hand in hand, zachtjes vertellen, fluisteren en luisteren naar woorden van mooie letters met zoute spetters die wij schreven.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, wat een plaatje. Zucht. Haal er twee zinnen uit: 'om in een uur van vuur naar rook te komen'; alles verterend. 'van mooie letters met zoute spetters die wij schreven.'; en iedereen leest stoute spetters.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Adembenemend mooi Maddbrug. Wat een gevoelige sfeer zet je neer. Je laatste regel vind ik prachtig: het zoute van het zeewater, top!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Madd, ik ben het helemaal eens met mijn voorgangers. Een prachtig gedicht dat klinkt als een klok bij hardop lezen. Je schept een hele fijne sfeer.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Doe ik niet, die twee zinnen eruit halen, nog niet. Als iedereen stoute spetters wil lezen valt dat onder lezersvrijheid. Vrijheid, blijheid. Mw. Marie, mooi dat jij die laatste regel prachtig vond! Ton, zo lief. Nelschrijft, dank je Nel. Dat was ook de bedoeling. I-kat, lekker spetteren met de letteren is mijn ultieme vakantiegevoel! Dank jullie wel voor de reacties!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, # 6, IK haalde er twee prachtige zinnen uit. Vroeg jou niet ze weg te halen. Ik zou niet durven. :ninja:

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Samen onder het zand.....Woeaaaah wat een mooie vondst en tot mijn verbeelding sprekend beeld!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahahaha ik bedenk me nu dat ik het woord onder interpreteer als in onder een deken. Maar je bedoelt misschien dat hun lijven her en der zand op de huid hebben?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Mijn welgemeende excuses aan jou! Sorry en nogmaals sorry. Ik voelde mij aangesproken in de gebiedende wijs en dan ga ik automatisch over tot steigerstand. Vandaar mijn starre Nee! Nu lees ik het op een andere manier en versta ik je zin en bedoeling. Ik vond het ook zo vreemd, je reactie. Kusje derop, Mili?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, Dank je. Annette, het strand is altijd fijn. Een dag aan zee doet al wonderen. Riny, Fijn dat je gesmuld hebt. Nyceway, Een huis aan zee en altijd schrijven, dat blijft een droom. Pindarots, Interpreteren is een gegeven vrijheid bij het lezen. Soms gaat dat mis, zie mijn reactie aan Mili. Vroeger begroef ik mij onder het zand, rolde ik in het zand en rende erna naar zee. Hun lichamen zijn onder een zanddeken verstopt, zo zag ik het voor mij. Jij mag het anders zien. Marietje, Dat zijn mooie woorden die jij mij toeschrijft. Dank je. Allen wederom bedankt voor de reacties!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Madd, Het is allemaal wel gezegd. Ik vind het ook mooi. Hel leest heerlijk, heeft een fijne sfeer en prachtige rijm. Een fijne sfeer om vandaag me te nemen. Dankjewel!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, # 6 en # 14, ik vergeef je alleen als ik nog een kusje krijg. :nod: (had wellicht ook niet de persoonsvorm moeten weglaten, plus lettertjes kunnen rigide staan)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, die Mili. Onder t mom van.. zeg maar nee, dan krijg je er twee? Ooit een commercial, jaren geleden. Een, zei de zoen, twee, zei de kus de zoen kuste de kus zoenend toen.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Maddbrug, vanwege mijn vakantie en een misverstand, krijg je nu pas een reactie. Hier komt ie: Wat goed dat je een google-suggestie hebt gebruikt, het verdwalen! En dat vervolgens niet als gewoon verdwalen gebruikt maar het verdwalen in verhalen genomen. Mooi. Ook veel binnenrijm gebruikt, dat zorgt voor een samenhangend geheel. Mocht je nog door willen schrijven, dan kun je misschien eens naar de tweede helft van het gedicht kijken. Ik vind zelf de eerste helft veel verrassender en daardoor leuker, het tweede deel ligt wat meer voor de hand. Misschien kun je daar nog wat aanscherpen. Schrijf ze, Greetje Kruidhof