Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#154 - Zin

laten we samen een plan beramen we kunnen ook weg zonder overleg ga je mee zeg niet nee pak je koffers en stap in vergeet je mobiel en je gezin

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, en uitnodigend ook. Ik ga graag mee. "Vergeet je gezin", haha! Een beetje wat mijn ex nu aan het voorbereiden is, in deze nieuwe fase van zijn leven :angry: Maar, ik zeg dit heel eerlijk, mijn leven zonder hem is in één woord: heerlijk

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi i-Kat, een heerlijk zorgeloze uitdaging, an offer you can't refuse! Mooi beeld zet je hier neer. Persoonlijk zou ik het laten bij vergeet je mobiel, punt. Dat doet niets af aan mijn bewondering voor jouw gedicht, dat ik prachtig vindt!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een bijzondere gedachtegang. Naughty ;) Omdat de eerste drie regels wel een binnenrijm hebben en de laatste twee niet lijkt het alsof je het hebt opgegeven. De HP, hoop ik, niet. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, ik ben dol op bonnefooi, mooi dat je dat er uit haalt en ja hoor, jij mag mee! Karinska, je ontroert me maar de tekst is ook voor jou. Het is altijd goed om even afstand te nemen van alles, ook een gezin. Niet te lang natuurlijk maar even mag...fijn dat je nu happy bent. Soms zijn de slechtste momenten later de beste die je zijn overkomen. Marie, niet iedereen kan zonder zijn gezin en ik ben bang dat veel mensen zonder mobiel nog erger vinden en dat is heel verdrietig. Dank voor je komst! Ton, met jou erbij is het altijd feest! Neem je gitaar mee :nod: Schrijvenmaar :D dat was wel mijn opzet maar het is zeker niet autobiografisch en je kunt het ook braaf lezen bedacht ik achteraf, wij niet natuurlijk }) Marietje ook jij pikt hem op :D ik ben bewust niet doorgegaan met binnenrijm omdat ik dacht dat het dan te veel zou zijn en toen kwam die ingeving van die laatste zin en nu zou ik niet meer weten hoe het met binnenrijm kan. Wel leuk om nog even over na te denken. Dichten is alleen niet zo mijn kracht. Wat dat dan wel is (en of) weet ik nog niet... :confused: Pindarots, ik wist wel dat jij dit zou kunnen waarderen :D zeker met dat heerlijke motto van jou!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kort maar krachtig, en inderdaad een beetje stout... Maar wel lekker om een keer weg te gaan zonder plan. Ik miste trouwens de binnenrijm niet bij de laatste twee, las er overheen denk omdat de laatste zin al genoeg stof tot nadenken geeft.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@i-Kat, je zet de ander aan tot pure overspeligheid. Eerst dacht ik ook binnenrijm te missen in de laatste twee. Maar het zit er wel in. Dubbelop in het gezin. :D Zonder mobiel de wereld in gaan, dat is pas echte vrijheid.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
i-Kat, ... een heerlijk vakantiegedicht. Met plezier gelezen. Maarre... het zal je maar gebeuren.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap geschreven. In een paar zinnen vertel je het verhaal van vrouwen in een relatie met een getrouwde man. (of andersom).

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Madd, Annette, Riny dank voor de leuke reacties! Mili, je kunt het ook lezen als een vriendin die het zegt tegen een andere vriendin. Voor de mensen met brave geest is dat, dat zijn wij dus niet :D Nynke, ook jij zit op mijn spoor maar het kan ook anders geïnterpreteerd worden toch?

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stout, maar toch verdrietig. Vergeet je mobiel en je gezin? Dit klinkt als het verlangen naar een hij of zij die dit niet doet. Knap gevangen in zo weinig regels!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag i-kat, Ik behoor helaas ook tot de personen die een "stoute" veronderstelling hadden :o Voor mij was er binnenrijm genoeg. Er moet nog iets geheim blijven! Nog een fijne zondag toegewenst.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, uw waardering is heel waardevol voor mij en schaar u tot de stoute doch vrolijke SOL meisjes :D Stella, dat is het! Fijn dat je langs kwam :)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
laten we samen een plan beramen we kunnen ook weg zonder overleg ga je mee zeg niet nee pak je koffers en stap in vergeet je mobiel en je gezin
Kort, krachtig en uitnodigend, i-Kat. Ik kan me bij dit gedicht een heel verhaal voorstellen.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste I-Kat, Vanwege een vakantie en een misverstand, een late reactie. Alsnog! Mooi binnenrijm: samen/beramen en weg/overleg. Het is een heel origineel einde: vergeet je gezin... Dat maakt het gedicht spannend. De ik-figuur nodigt uit om vooral niet na te denken en gewoon te gaan. Het is dus niet zomaar een alledaags plan... Mocht je nog door willen schrijven, dan zou je kunnen kijken naar de regels 'ga je mee, zeg niet nee, pak je koffers en stap in'. Deze regels liggen (in tegenstelling tot de andere) wat meer voor de hand. Die zouden dus eventueel nog spannender kunnen. Schrijf ze! Greetje Kruidhof