Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 154 zomaar een zonnig en zomers idee

Ga je mee naar Smurfenland? Hand in hand wandelen over het strand, langs de smurfblauwe zee zomaar in de zomer, voor een dag of twee? We zullen ons hullen in zonnige kledij en voelen ons weer frivool, vrolijk en vrij Tegen de avond gaan we een terrasje pakken en vanaf daar de zon in de zee zien zakken Vind je dit een goed idee? Aarzel dan niet, maar ga meteen met me mee ...

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een vrolijk en lichtvoetig zomergedichtje, Karinska. Die smurf neem ik wel voor lief voor deze keer. ;-)
Bedankt voor het lezen en je coulance m.b.t. de smurf. Het was serieus waar een optie, toen ik googlede. Ik vond 'm origineler dan een voor de hand liggende optie als je mee willen nemen naar het strand van één of ander bestaand land :\\

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Karinska, Ja, ik ga graag met je mee. Smurfenland is altijd al in mijn gedachten geweest om naar toe te gaan. Het lijkt me daar zo gezellig, leuk en ontspannend. :o

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha ik vind het superorigineel. Wat leuk en ja dat liedje gaat vandaag niet meer uit mijn hoofd :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Karinska, Ja, ik ga graag met je mee. Smurfenland is altijd al in mijn gedachten geweest om naar toe te gaan. Het lijkt me daar zo gezellig, leuk en ontspannend. :o
Dat vind ik fijn, dan nemen we de trein! Laten we hopen dat Gargamel niet ook naar de kust met vakantie is ;)

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha ik vind het superorigineel. Wat leuk en ja dat liedje gaat vandaag niet meer uit mijn hoofd :thumbsup:
Dank je, Nancy, en ook leuk dat je weer kwam lezen. Hoop dat je het Smurfenlied al weer wat kwijt bent, zo tegen de avond. Het is niks als dat vlak voor het slapen gaan nog door je hoofd spookt.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska, heerlijk jouw Smurfenland. Ik ga graag ook eens smurfen daar!
Haha, ja, dat smurft mij een heel goed idee; het wordt gezellig druk daar, zo te lezen :nod:

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Karinska, heel leuke en ook mooi uitgevoerde invulling!
Hoi Ton, bedankt voor je complimentjes en reactie :o

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik de connecties had dan stuurde ik deze zomerhit naar de zangers in Volendam en dan moesten zij maar uitvechten welke oppersmurf er de muziek bij mocht componeren.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska, ... een heel gezellig, vrolijk en zomers vakantie gedichtje. Fijn om te lezen.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Karinska, Het idee om Smurfenland te vergelijken met de zee vind ik mooi gevonden. Het maakt het gedicht ook meteen verrassend, wat je kunt er ook meer mee bedoelen. Naast het binnenrijm zie ik ook alliteratie (zomaar, zonnig, zomers). Mooi! Mocht je nog willen schaven, dan kun je nadenken over woorden als kledij en hullen. Het zijn goede Nederlandse woorden, maar ze worden niet veel meer gebruikt. Doe je dat expres of is het per ongeluk? Het doet voor mij een beetje ouderwets aan. Schrijf ze! Greetje Kruidhof

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben dol op smurfen en dat maakt het origineel. Grappig zo'n Google opdracht!
Even s(m)urfen op het internet en je hebt een gedicht :)

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nyceway Dank je, en gezellig dat je mee wilt! @Riny Thanks, prettig te horen. @Marietje Zou heel goed kunnen :nod: Hoebahoppen ze samen door het leven

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh heerlijk. En dan de son in de see sien sakken. Ik word vrolijk van jouw gedicht!
Haha, ja, dat sinnetje swerft regelmatig door mijn hoofd. Sulle me Amsterdamse roots wel wese ... Heel leuk dat ik je vrolijk heb gemaakt hiermee :)

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Karinska, Het idee om Smurfenland te vergelijken met de zee vind ik mooi gevonden. Het maakt het gedicht ook meteen verrassend, wat je kunt er ook meer mee bedoelen. Naast het binnenrijm zie ik ook alliteratie (zomaar, zonnig, zomers). Mooi! Mocht je nog willen schaven, dan kun je nadenken over woorden als kledij en hullen. Het zijn goede Nederlandse woorden, maar ze worden niet veel meer gebruikt. Doe je dat expres of is het per ongeluk? Het doet voor mij een beetje ouderwets aan. Schrijf ze! Greetje Kruidhof
Beste Greetje, Bedankt voor de mooie complimenten :o Die alliteratie in titel kwam als een pop-up in mijn hoofd opzetten en ik was daar zelf ook wel bij mee. hullen en kledij: fijn dat je me even laat nadenken over het waarom van deze woorden. Ik zocht woorden voor binnenrijm en toen kreeg ik het idee van zullen en hullen. Ik vind ze zelf ook wel een beetje ouderwets maar vond het desondanks te mooi om niet te gebruiken. Om een eind aan de zin de breien dacht ik aan kledij of kleding. Ik koos "kledij" in deze specifieke zin, juist omdat het ook een ouderwets woord is en het daarom beter bij "hullen" past. En omdat je er beter op kunt rijmen dan op het woord "kleding" ;). Kortom: expres dus.