Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

# 154 Eindelijk vakantie

Ga je mee, zeg geen nee Kleine meid, een fijne tijd samen Zon, zee en rust aan de kust Voor vakantie een echte must Op de fiets, we hoeven niets Even alles vergeten in een hotelketen Jij mag mee, gezellig met zijn twee Kleine Friksel met je kwispel Iedere dag word ik vrolijk van jouw olijk gedrag, we gaan naar de visafslag!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gezellig met de hond er op uit! En zoveel binnenrijm, wauw! Alles vergeten in een hotelketen vind ik de meest tot mijn verbeelding sprekende zin. Als ik de schrijfcoach was zei ik: Geweldig gedaan, mw.Marie!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw.Marie, Je leuk gedicht roept herinneringen op. Vroeger ging ik ook wel eens een tijdje naar zee met de hond. Gezellig met z'n twee pootjebadend de kustlijn af. Enfin, toch een stukje daarvan. Van Oostende naar Mariakerke. De hond en ik zijn allebei wat jaartjes ouder geworden en minder soepel voor het pootjebaden...maar ja, de herinneringen zijn nog springlevend. :o

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een vrolijk en zomers gedicht, mw.Marie. Het zingt en springt. Ik moest lachen om de visafslag in de slotzin.
Dank je Nel. Fijn dat je moest lachen, ikzelf ook toen ik het schreef!

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw.Marie, Je leuk gedicht roept herinneringen op. Vroeger ging ik ook wel eens een tijdje naar zee met de hond. Gezellig met z'n twee pootjebadend de kustlijn af. Enfin, toch een stukje daarvan. Van Oostende naar Mariakerke. De hond en ik zijn allebei wat jaartjes ouder geworden en minder soepel voor het pootjebaden...maar ja, de herinneringen zijn nog springlevend. :o
Dank u Blavatski. Dat ik u even terug mocht leiden naar zomerse herinneringen. Die honden, uw en mijn liefde voor dieren herkennen elkaar!

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw.Marie, ... wat leuk. Het hele zomerse gebeuren wordt volmaakt door het gekwispel van Frixel.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mw.Marie, perfect vakantiegevoel, zoals je dat hier omschrijft! Heb er meteen weer zin in; ben deze week weer begonnen... :crybaby: , maar jij sleurt mij er weer doorheen. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marie, Er stonden zoveel gedichten op dat ik nu pas het jouwe zie. En wat is het een heerlijk gedicht. Mooi ook al die binnenrijm. Het is een fijn beeld dat je oproept.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Mw Marie, Je krijgt wat laat een reactie door een misverstand en mijn vakantie. Alsnog dan. Een verrassend einde, de hond en de visafslag. Wat een goed idee trouwens, ik denk dat mijn hond dat ook een geweldig uitje zou vinden ;-) Je hebt veel binnenrijm gebruikt, olijk/vrolijk bv, en dat zorgt ervoor dat het mooi een geheel wordt. Door de twist aan het eind is het ook grappig, goed gedaan. Als je nog door zou willen schrijven, zou je kunnen nadenken over de fiets bijvoorbeeld. Gaat Friksel mee op de fiets? Dan misschien de fietsmand noemen, nu vraag ik me als lezer af of het klopt. Groet en schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je poëzie coach Greetje. Fijn dat je alsnog langsgekomen bent. Dank voor de lovende woorden en ik ga nadenken over het fietsmandje! Ik zie Friksel achterop al zitten te pitten!