Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#153 Leven

De duif fluisterde in haar oor: 'Roekoe.' Het klonk zacht en lief. Een kikker sprong vanuit het water op een lelieblad en keek haar vol vertrouwen aan. Op haar knie landde een vlinder die de vleugels uitspreidde om ze zoveel mogelijk licht van de ondergaande zon te laten vangen. Boven de vijver dansten de muggen in een ritme dat geen dirigent ooit zou kunnen doorgronden. Uit de tuin van buren klonk het staccato geluid van een specht die een hazelnoot te lijf ging. Een zachte bries, als een herinnering aan de zee die honderden kilometers verder golven op het strand liet landen, streelde haar huid. Morgen was het vrijdag. Casual day. Op het scherm van haar mobieltje zocht ze zekerheidshalve het nummer van haar manager. Morgen zou ze hem bellen en iets vertellen over buikgriep, of zo. Ze strekte zich uit in het gras en knipoogde naar een krekel.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, marceline. Eigenlijk ben ik een softie :) Maar ik wilde het ook realistisch houden; dat een duif dus geen woorden fluistert.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erika en het grote insectenboek zou een goede titel kunnen zijn. ;) Helaas mis ik de sfeer in het gehele verhaal en voel dan ook niet waarom de HP een dag gaat verzuimen. Goed dat je jouw duif gewoon niet laat praten. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, marceline. Eigenlijk ben ik een softie :) Maar ik wilde het ook realistisch houden; dat een duif dus geen woorden fluistert.
Een softie en een realist ;) Dat je een duif niet wilde laten praten snap ik helemaal, Angus, om die reden heb ik van mijn duif een manspersoon gemaakt..

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Goh, verrassend Angus. Ik vind het knap dat je ook in een andere stijl kunt schrijven maar ik vind het niet zo bij je passen. Het komt mij wat geforceerd over maar dat ligt waarschijnlijk aan andere verwachtingen. Het is altijd beter om geen verwachtingen te hebben ;) Vraagje, mag dit zo geschreven worden? Morgen was het vrijdag.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Angus, prachtig de zomerse lay-back-sfeer vertolkt! Heel mooi vind ik de beschrijving van het dansritme van de muggen, subliem! ik krijg nu ook zin om te spijbelen... :o

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Angus, ... jij buitenmens. Ik voel de loomheid en hoor de zomerse geluiden. Ja, een echt casual stukje, toch wel realistisch door het nummer opzoeken van haar baas en de smoes verzinnen. Met een ontspannen lach gelezen.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar gaat ze ook vrij nemen? Belt ze haar baas? Ik vind het een filmisch stukje. Het zou uit een romantische speelfilm kunnen komen. Het leest aangenaam.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Angus, Een goed verborgen romantische kant van Angus komt hier boven drijven samen met de kikker op het lelieblad. De kikker die in een schrijfprins verandert. Heel mooi. Heerlijk dat de HP zin krijgt om een dagje van dromen en mijmeren in te bouwen. Kan "zij" een "hij" zijn? :o