Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#153 - Caught in the act

De duif fluisterde in haar oor: “Je durft dit toch niet, schijtlijster.” Oost-Indisch doof voor zijn uitdagende woorden bleef ze gefocust op haar auditie. Hoewel intens zenuwachtig, vervolgde mevrouw Duivekater dapper haar uitleg aan de jury. In één beweging pakte ze de duif van haar schouder, stopte hem in zijn doos en deed snel het deksel er op. Hij haatte deze pikorde en was des duivels. Nu kon hij niet meer horen hoe ze alles verknalde! Hij hoorde aan de toon dat er vragen werden gesteld, en ook dat zij meerdere keren “eh” zei. Daardoor wist hij dat ze van haar à propos was, maar hij gaf daar geen shit om. Schiet op, doos, dacht hij, want het wordt nu wel heel erg benauwd. Hij werd slaperig, gaapte, en overwoog een uiltje te knappen, hoewel hij vermoedelijk zo op moest. Zijn oogleden werden echter te zwaar om open te kunnen houden. De act liep ten einde en HET moment was daar. Nadat ze de magische woorden had uitgesproken, deed ze verwachtingsvol het deksel van de doos. Niets. Ze keek in de doos, schrok, en zei met bedroefde stem: “Duif is dood”. - Met dank aan Toon Hermans, voor de inspiratie -

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ha wat leuk gevonden! De naam Duivekater had van mij niet gehoeven. Het woordje zo voor zwaar lijkt me overbodig, eigenlijk kan de zin wel weg. Dat maakt het misschien leuker. Benieuwd wat anderen daar van vinden. Graag gelezen, Toon aanhalen is punten scoren bij mij :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Karinska, leuk verhaal. Wat de reactie van i-Kat betreft: de zin zijn oogleden werden zó zwaar etc... Hoe leest het als je achter de eerste zin van de 2e alinea schrijft: zijn oogleden werden zwaar. Dan kan de laatste zin van die alinea weggelaten worden: Schiet op, doos, dacht hij, want het wordt nu wel heel erg benauwd.Zijn oogleden werden zwaar. Hij werd slaperig en gaapte. Hoewel hij vermoedelijk zo op moest, overwoog hij een uiltje te knappen. Op deze manier mag de fantasie van de lezer het werk doen. Graag gelezen, Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste allemaal, ten eerste: iedereen bedankt voor het lezen en de reacties. ten tweede: @i-kat en ccscharl : ik heb de alinea iets aangepast. De verwijzing naar de oogleden wilden ik er in laten, want ik wil benadrukken dat hij vecht tegen de slaap (door gebrek aan zuurstof natuurlijk) en ook in tweestrijd is met zichzelf, omdat hij toch wel wil optreden. De (eeuwige) slaap wint het gevecht, helaas voor hem ;) Bedankt voor jullie feedback!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Karinska, leuk verhaal met een vette knipoog naar Toon! De doif is dood... :( De dubbele betekenis van doos is ook goed gevonden! Ik heb ervan genoten, Karinska! :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg leuk Karinska, ik zag het einde niet aankomen.
Haha, dat vind ik juist zo leuk: de wending die je niet ziet aankomen. Je kent de act van Toon Hermans? Zo niet: Google dan eens op "Doif is dood". Hilarische sketch. Opnieuw bedankt dat je langskwam :)

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Karinska, leuk verhaal met een vette knipoog naar Toon! De doif is dood... :( De dubbele betekenis van doos is ook goed gevonden! Ik heb ervan genoten, Karinska! :thumbsup:
Hoi Ton, dank je wel voor je bezoekje en leuke reactie :) Tja, zo zijn de moderne scheldwoorden toch nog ergens goed voor, hè.