Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 153 - De duif - Verrassend bezoek

Wekelijkse schrijfopdracht # 153 – De duif Verrassend bezoek De duif fluisterde in haar oor: ‘Wat fijn zeg om jou nu in het echt te ontmoeten. Ik wil je zo graag vertellen, dat ik je rijmpje van een poosje geleden nog weet en dat het me ontroerde. Je moet weten dat duiven niet altijd en overal gewenst zijn; dat kan wel eens pijnlijk zijn.' Antje schrikt wakker. Ze merkt dat er een duif naast haar oor op het kussen zit. Echt aankijken kan ze hem niet want dan moet ze haar hoofd omdraaien en kon hij wel eens wegvliegen. ‘Dag duif, wat lief van je. Ja, ik weet het nog, het ging zo: Rim – ram – ruiven, daar liep een kip met duiven de kip knikte kort en de duif begon te wuiven.’ 'Ja precies, ik vond dat zo aardig van je.' Voordat hij opvloog kon hij het niet laten haar nog even in haar oorlelletje te pikken en toe te koeren: ‘Ik zal je nooit vergeten en zal altijd naar je wuiven.’ Antje glimlacht - draait zich om en valt meteen weer in slaap. -,-,-,- Waar een opdracht met een duif en een no nosense rijmpje al niet toe kunnen leiden.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Riny, en ik koer je toe - toekoeren, wat een heerlijk woordje - dat ik het een heerlijk zacht verhaaltje vind die zo in jouw lijn liggen. (zijn.” = zijn.')

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, lief en mooi verhaaltje. Ik zie het zo in een kinderboek staan, ik bedoel dit als compliment. Voor kinderen schrijven is echt niet makkelijk! Als volwassenen vind ik het ook fijn lezen!

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline, ... dankjewel. Ik hoop na verloop van tijd toch een beetje minder lief te worden. Maar het komt zoals het komt ...

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Mili, ... koer koer. Ik heb je aanwijzend vingertje gevolgd en er gevolg aan gegeven. Dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, ... toen ik jouw verhaaltje las, schrok ik van die harde duif. Ik was al even met mijn oefening aan het stoeien en dacht: oh hemel, dat wordt niks. Gewoon even alles opzij zetten, afmaken en insturen, dacht ik. Ik ben wel benieuwd wat er de volgende keer tevoorschijn komt. Schrijven is op avontuur gaan met je eigen letterdoos.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw.Marie, ... ik weet niet wat dat is met die verhaaltjes. Het is steeds weer een avontuur. Dank dat je het als volwassene ook fijn vond lezen.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een liefdevol verhaaltje. Het zou geen kwaad kunnen als mensen elkaar ook wat vaker bedanken als ze iets voor elkaar gedaan hebben.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van dit mooie verhaaltje vind ik het allerallermooist het pikken in het oorlelletje wat ik lees als tedere speelse liefkozing. Ik hoop u nog heel vaak te lezen!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Riny, Zo'n duif zou ik ook wel eens op mijn oorkussen willen vinden en die dan nog liefdevol in mijn oorlelletje snavelt. Wauw. :nod: Nog een fijne zondag toegewenst.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfcoach Elizabeth, ... dank voor je positieve reactie. Wat een influistering al niet kan bewerkstelligen.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pindarots, ... ik hoop graag nog mee te kunnen doen. Ik hoop dat alles zich positief zal ontwikkelen. Het valt me op, dat er veel duiven negatief in de verhalen voorkomen. Het zullen dan wel lastpakken zijn. Ik ken ze als vriendelijke beesten. Ik zie hier Turkse tortels en 'gewone' duiven in de tuin. Dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Blavatski, ... met plezier stuur ik hem naar je toe. Als ik hem straks op mijn kussen vind, zal ik hem naar je toe blazen. Dankjewel voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, ... dankjewel voor je reactie. Ik hoop toch ook eens een keer een verhaal te schrijven dat je misschien wel uit je slaap houdt. Iets hartstikke spannends, maar och heden ...

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, ... dankjewel voor je reactie. Ik hoop toch ook eens een keer een verhaal te schrijven dat je misschien wel uit je slaap houdt. Iets hartstikke spannends, maar och heden ...
Soms kan 1 verandering van een woord al een geheel andere sfeer en dus verhaal opleveren.In jouw verhaal moet je dat eens proberen met het woord - ontroerde- ;)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Emy, ... ja Emy, er zijn ook vriendelijke duiven. Echt waar, evenals zeemeeuwen. Wanneer je iets tegen zeemeeuwen hebt, luister dan eens naar Neil Diamond die over 'Jonathan Livingston Seagull' zingt. De muziek heeft hij ook gemaakt. Maar ach, die muziek zal wel uit de vergetelheid zijn geraakt, Dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug, ... fijn dat je het gelezen hebt. Zo'n verhaaltje heeft altijd wel zijn achtergrond. Al schrijvende komt dat naar voren. Dankjewel voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, ... dank voor je tip. Gelukkig eindigde je met een knipoog. Ik heb aan een verandering gedacht: ik denk dan aan een synoniem, maar daar schiet het verhaal niet mee op. Een omdraaiing maken naar: vuurspugen? Nee, dat kan echt niet; dan breng ik alles omzeep, dat wil ik gewoon niet! Toen begreep ik jouw knipoog. Ongewild, misschien wel onbewust heb je me enorm geholpen. :!: :nod: :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Riny #7ik schrijf nu eenmaal vaak 'hard' dus als dat schrikken tot deze lieve wending heeft geleid dan ben ik blij met het effect. Als het maar niet afschrikt ;)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, nee hoor, Nancy. Het schrikt beslist niet af ... . Het schrijfproces was op gang gebracht, ik werd wel even nieuwsgierig wat er alzo ingestuurd was. De moed zonk me in de schoenen en ik dacht: ik stop ermee (met dat verhaal). Maar... toen heb ik mezelf even toegesproken; ik heb het afgemaakt en opgestuurd. Ziezo, dacht ik dat is # 153. Nu is alles weer oké. Fijn, dat je even langs kwam. :nod: