Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#153- Duifje

#153- Duifje De duif fluisterde in haar oor, zijn snavel raakte haar warme wang terwijl zijn grijze veren tegen haar gezicht kriebelden. ‘Doe niet zo dol, duif, ik ben een mens,’ zei ze niet onaardig maar verre van vriendelijk. ‘Ik kus met mijn lippen jouw puntige snaveltje toch ook niet? Waar zitten jouw oren trouwens?’ De duif was diep teleurgesteld en keek opzij. ‘Ik heet dan wel Duifje maar dat betekent niet dat ik er een ben,’ zei ze zachtjes,’ ik heb geen pootjes zoals jij, ik bak mijn eieren en jij zit erop.’ De duif koerde flink geïrriteerd en nu keek zij opzij. ‘Het wordt niks tussen ons.’ Ze stond op van het bankje en liep naar de tram. De duif mengde zich verontwaardigd tussen zijn duivenvriendjes op de Dam, heftig knikkend met zijn duivenhoofdje. ‘Ik versta je echt niet!’ schreeuwde ze na.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Madd, Wat een mooie vondst, duif en Duifje. En hoe prachtig geschreven weer. Ik kan het zo voor mij zien. Het schreeuwen in de laatste zin staat voor mij in schril contrast met het zachte van het voorgaande. Ik ben er niet uit of ik dat nu toe vind voegen of niet.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, een prachtig verhaaltje hoe alleen jij ze kan schrijven, met door jou gekozen, op het oog eenvoudige, maar spetterende woorden. Zoals @Marceline zit ik een beetje met het 'schreeuwen'. Welke geweldige frustratie komt er ineens aan het einde uit? En zoals @i-Kat, ben ik dol op de zin met de eieren. [ ... zei ze niet onaardig maar verre van vriendelijk.] Voor mijn gevoel klopt de tegenstelling hier niet helemaal. Mag ik suggereren: ... zei ze niet onaardig maar ook niet vriendelijk?

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een ontroerend verhaal, prachtig. De laatste zin voelt voor mij alsof ze haar frustratie en verdriet eruit schreeuwt, omdat het niets kan worden tussen duif en haar... maar dit is mijn fantasie.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weer een prachtig beeldend Madeleine-verhaaltje. ‘Doe niet zo dol, duif, ik ben een mens,’ bijvoorbeeld, is zo helemaal jouw schrijfstijl; ik zei het al eens maar zeg het weer, dat je verhaaltjes me vaak aan Annie M.G. Schmidt doen denken. :) Dat hp duif echt niet verstaat kan hier voor mijn gevoel evengoed spijtig en zacht bedoeld zijn, dat ze het schreeuwt komt op mij puur logisch over vanwege de afstand die haar stem moet overbruggen nu ze al naar de tram aan het lopen is en de duif zich tussen zijn duivenvriendjes op de Dam mengt. Ja toch? (Een klein schoonheidsgevalletje (in mijn ogen dan), misschien kan je voor het eerste óf het tweede 'koeren' een synoniem bedenken.) Duifje en duif ontroerden me madd ... :thumbsup: :{}

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, het leven is hard Nancy, ook in Duivenland. Nel, ik heb zelden medelijden met een duif, door de jaren heen heb ik nare duif ervaringen beleefd. I-kat, dat verschil zegt gewoon alles, toch? Marceline, het contrast wilde ik aangeven, ze vond m wel lief maar toch wilde ze hem niet. Het eeuwige dilemma in de liefde. Mili, niet onaardig verre van vriendelijk, daarmee gaf ik haar verwarring aan. Die schreeuw is een frustratie, die je soms even moet uitkrijsen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfcoach, de fantasie is de werkelijkheid, zo beleefde Duifje het ook. Elyse, dat dubbele gekoer zal ik veranderen . Duiven schijnt ook driftig te knikken. Zag ik gisteren op de Dam. En ik bloos ervan, Annie M.G.Schmidt.... Nyceway, in dit geval, is het dat een ei hoort erbij, de wereld van verschil heeft gemaakt. Dank jullie allemaal voor de mooie reacties! Tjonge!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo compleet knap in zijn eenvoud. Eieren bakken of erop zitten, dat grote verschil tss mens en vogel in enkel woorden neergezet. En Duifje ... 't is eens wat anders dan een Merel! Wat dat schreeuwen betreft, dacht ik als Elyse in #7. Je verdient een :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Och Duifje....Ik zou je het liefst in een doosje willen doen (met dank aan Annie M.G.S.) dat zegt de duif vanaf de dam denk ik. Met veel plezier gelezen!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Mooi zo! Ton, die Ton, you love it. Dat klinkt leuk. Marlie, Mooie reactie. Pindarots, Ik doe duifjes graag in doosjes. Dan bel ik de dierenambulance. Dank jullie voor de reacties.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
het heeft iets ongrijbaar breekbaars zoals alle liefde, wellicht maar bovenal glimlach ik om je verhaal, want het is zot en zoet (zoals wellicht ook alle liefde) 'waar zitten je oren eigenlijk?' :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een originele scènes, aparte woordspelingen, (duif/duifje, ei bakken/er op zitten, ik heb geen pootjes, enz.) en humorvolle conversatie. :o Ik heb genoten. Complimenten, maddbrug.