Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#153 Een uur in de wind

De duif fluisterde in haar oor. Ze hoorde het niet echt. Haar concentratie ging uit naar de onwelriekende duivenadem, die rook naar een wasmand vol zweterige, ouwe sportsokken. Ze probeerde haar hoofd zo ver mogelijk weg te draaien, om veel frisse lucht op te kunnen snuiven. Maar de oude duif bleef hardnekkig naar haar toe buigen. Koppig bleef hij zitten. Hij schudde zijn uitdunnende verenpak nog eens op, en zette de ene poot -voor de vijfde keer- weer naast de andere, zijn gewicht elke keer verplaatsend. "Nou zeg. Jij ruikt ook niet bepaald naar viooltjes hoor! Jij... stinkzwam!" Koerde hij geirriteerd. Hij schudde zijn kop quasi boos heen en neer, terwijl hij haar serieus aan probeerde te kijken. Zijn te kleine kop leek net een jojo op een springveer, vastgetapet op een te grote roze ballon, hier en daar beplakt met toefjes veren. Deze komische aanblik was haar teveel en ze schaterde het uit. Door haar luide gebalk ging het licht aan in de keuken. De boerin kwam poolshoogte nemen. Met een emmer warm water, sloop ze naar de ezelin en de duif, en goot de emmer over hen heen leeg. "Zo, nú zijn jullie schoon, stel ouwe zemelaars!" NB spelvauten eruit :-) Dank!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Angela, tot het eind weet je de lezer in het ongewisse te laten. Toen ik las: 'gebalk' had ik het pas in de gaten. [Haar concentratie ging uit naar de welriekende duivenadem, die rook naar een wasmand vol zweterige, ouwe sportsokken.] Bedoel je hier niet 'onwelriekende'?

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha AngelaMarina wat een leuk verhaal. Een ezel en een duif in conclaaf over mondhygiëne :lol: Ik struikelde ook even over ' welriekende' zie reactie van Mili. Erg leuk verhaal :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, prachtige beginzinnen! De discussie en een kop als een jojo op een ballon, waar haal je het! Geen hoofdletter na uitroepteken ' ... stinkzwam! koerde hij PoOlshoogte nemen geen pols Vergezeld door een persoon. Met een emmer is hier voldoende. Heel graag gelezen!