Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 153 - Ik blief je niet

De duif fluisterde in haar oor: ‘Ik heb je niet lief, nooit liefgehad en ons samenzijn was schijterig.' Hij gaf haar een opdoffer. Om er aan toe te voegen: ‘Ik ga over naar een Turkse tortel.’ Zij verschool zich op trillende pootjes in haar verenpak en verborg dat haar snavel rood opgloeide. ‘Jij, bastaard, ik gaf je een kans op wilde seks. Maar je moest zo nodig eieren leggen. Je melk was zuur, je nest slordig en ons gebroed flikkerde er voortijdig uit.’ Zij snavelde terug: ‘Jij bent toch lekker steriel na onze paring, hoe lang duurt het voordat je de Turkse kan behagen?’ ‘Zij is elegant, niet zoals jij met je plofdijen, en als ze opgewonden is roept ze: "Wèèè." Ik loop niet meer achter je aan door de goot. Je leven is voltooid, je kan de duivenpil van me krijgen.’ Met een haal scheurde zij zijn krop open en werd vriendin met de Turkse. Zij werden een non-binair setje en legden geklutste eieren. Hij gutste uit zijn krop waar maden van vleesvliegen zich aan verlekkerden.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Mili, wat een heerlijk bizarre vertelling! Hè wat bijzonder toch, die Mili-stijl! Genoten heb ik Mili, je bent onnavolgbaar!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het begon zo schattig en eindigt met horror, wat ontzettend knap in zo'n korte tekst! Opdoffer vind ik leuk en snavelen is heerlijk. Ons gebroed flikkerde er voortijdig uit, ook geweldig. Bekt weer lekker allemaal.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Woaaah Mili, roept ze wèèèè :lol: wat een verhaal. Bijzonder grappig en origineel en met een ' lekkere' afsluiter. Mili Macaber bedankt voor dit genot :) :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Hij is weer geweldig deze week. Heerlijke woorden, geweldige beelden en een super uitsmijter. :thumbsup: En ik vergeef je dat ik 'non-binair' op moest zoeken. ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ton, Google helpt me wel om vreemde dingen te vinden als steriele doffers na het paren en kreten die Turkse tortels slaken. Fijn dat ik je vannacht een beetje plezierde. :D @i-Kat, waar lees jij dat het schattig begon? Alles is naar, vanaf het begin, waar ik 'speel' met de titel van het boek 'Ik lief je' van onze schrijfcoach Elizabeth van deze week. Van doffer kwam ik op opdoffer en dat alles de schuld is van de duivin is al zo oud. :crybaby: Dank!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, ... wat ben jij up to date met je duiven. En zo hard. Maar eerlijk is eerlijk het leven kan bikkelhard zijn en dat zet je hier duidelijk nee. Wat is er toch met de duiven aan de hand? ... wie is die duivin? :unibrow: Met verwondering gelezen.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, mijn lach is de jouwe met je tekst, rauw dat weer wel. Die krop die opengereten wordt. Leuk dat binaire stelletje: vriendin worden met de Turkse!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zij verschool zich op trillende pootjes in haar verenpak en verborg dat haar snavel rood opgloeide. Dat vond ik aandoenlijk en de opdoffer klinkt ook nog niet zo hard maar verder is het gruwelijk :D

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel! En leuk dat je gespeeld hebt met de titel van de roman 'Ik lief je'. Wat een fantasie heb je, met verbazing en een lach heb ik je verhaal gelezen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy, ik heb je in het macabere willen overtreffen. De maden van vleesvliegen waren voor jou. (UKV - Sol - Facebook). We zouden samen eens iets heel vies moeten schrijven. :D @Marceline, [En ik vergeef je dat ik 'non-binair' op moest zoeken.] Hier moest ik zo om lachen. Zet je maar schrap voor wat komen gaat, ik verg het nodige van mijn lezers. :nod: @Angela, hou van mijn woorden. ;)

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, ik dacht dat mensen erg waren, maar die duiven kunnen er ook wat van. Die vrouwen staan gelukkig hun mannetje. Met plezier gelezen, Mili.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fantastisch verhaal, ik ging er helemaal van koeren :lol: Een duif met plofdijen, eieren in al hun gedaantes, paring tussen nog net niet gender-neutrale duiven... Mili, ik vermoed dat ik een grote fan van u ben geworden.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Riny, blijf jij maar zacht, als mijn tegenhanger. :nod: Persoonlijk gruw ik van duiven. Ze bewegen zich plomp over de rand van mijn pretpaleis, doen 'het' van 's morgens vroeg tot 's avonds laat en zijn zelfs zo lomp naar binnen te vliegen. Ik ben meer van het pimpelmeesjegenre. Duivin staat voor de vrouwelijke variant, de duif geheten. Een doffer is het mannetje. @mwMarie, of het nu zo prettig was met de Turkse, geen idee. Veel gekluts in ieder geval. Ze weten ook nog niet hoe ze elkaar moeten aanspreken. Een gekwetste duif telt voor twee. :D @i-Kat, de zin die je aanhaalt is ook aandoenlijk in haar woede en een opdoffer klinkt zachtjes, maar mind you. Je uiteindelijke erkenning doet me goed. 8)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, ik vind duiven vreselijke beesten, vliegende ratten zijn het, dus dit stukje tekst was naar mijn hart. Turkse tortels en doffers vlogen ook door mijn hoofd maar jij schreef erover. Ik ben er blij van geworden, van je heerlijke verhaaltje!

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoe gruwelingen mooi opgedist kunnen worden. Goed neergeschreven. Leuk om te lezen. (Er mist nog een aanhalingsteken na schijterig volgens mij.)

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met een haal scheurde zij zijn krop open en werd vriendin met de Turkse. Zij werden een non-binair setje en legden geklutste eieren. Hij gutste uit zijn krop waar maden van vleesvliegen zich aan verlekkerden.
Lief, toen ik opperde dat 'volg' niet aan 'orde' onderdanig is - en voor de goede orde - ik je volg, dacht ik; Met een haal scheurde zij zijn keel open - hij gutste uit zijn krop waar maden van vleesvliegen zich aan verlekkerden - en werd vriendin met de Turkse. Zij werden een non-binair setje en legden geklutste eieren.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, ik denk dat dit duivenverhaal een van de bizarste zaken is die ik gelezen heb. Ik moest lachen om je woordspelingen en gruwen bij de maden. Zoals altijd blijf ik met verbijstering achter. Sprakeloos. Het "snavelen" ga ik niet meer vergeten. Zo leuk gevonden. Je hebt wel een geweldige tip gegeven. Googelen. Ik doe dat nog te weinig. :o Een fijn weekend toegewenst, hopelijk zonder al te veel flatsende duiven. :p

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees je in opperste verbazing en met een grote grijns. Die 'waar blijf je het halen' ben je waarschijnlijk al beu gehoord. Volgens mij heb je een Wikipedia in je hoofd zitten. Er zijn gradaties in macaber. Deze vind ik nog licht. Als een kip de kop wordt afgehakt en je laat ze wat liggen, komt de natuur er ook op af. Hou je woonst duifvrij! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijfcoach Elizabeth, met verbazing en een lach. Meer heb ik niet nodig. Dank je! @Niceway, noodgedwongen slaan, ik bedoel staan vrouwen hun mannetje. Waar is de échte, niet-overspelige man? :!: @Pindarots, vermoed je het of denk je het echt? :ninja: Hier heb jij vast een antwoord op. Moeten duiven nu ook eens niet aan genderneutrale toiletten en safe spaces terwijl wij ze aanspreken als: 'Beste reizigers' om geen duivenzieltje te kwetsen? Hoop dat je nu uitgekoerd bent. :D

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, wij delen de afkeer van duiven. Je had je eigenste heerlijke duivenverhaal in je hoofd dat ik niet had willen missen. :nod: @Hadeke, dankjewel. Het aanhalingsteken was vast door dat vieze woord weggedrukt. Het staat er! @Yrret, nu weet ik niet of je 'Lief' als zelfstandig naamwoord of als bijvoeglijk naamwoord gebruikt. Weer laat je me met buikpijn achter hoewel ik je altijd achter mij voel. Door het volgen weet ik de orde niet meer. Ook ben ik niet ordentelijk. Jouw orde is anders, het is een mannelijke orde. Dank voor het komen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, nooit gedacht, bevroed, vermoed dat onze duivengeschiedenis tot zo'n mooi teder verhaal als de jouwe ging leiden. We kunnen patent aanvragen op de gebreide leggings die menigeen zo dolletjes vindt. Mijn duif, je las het, is a bad guy waarin ik grossier. :D Niet de onze. @Blavatski, duiven zijn bizar, mensen zijn bizar, alles is bizar. Ik raak er ook vaak sprakeloos van. :nod: Googelen is perfect voor enige research, het geeft me ook wel vreemde ideeën. Doen! Ik snavel u toe:'Ook een heerlijk weekend.' Heeft u al een woonst gevonden? @Marlie, mijn 'probleem' is dat ik door werkzaamheden en aanverwante artikelen dagelijks de meest wonderlijk afgrijselijke dingen lees en hoor. Dat gaat denk ik een eigen leven leiden in mijn hoofd. Ben het ook niet eens met de betiteling 'macaber'. De kip zonder kop heb ik eens gezien. Hou op. ;) Dank voor jullie reacties.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mannen he... Altijd die verwijten en maar denken dat het groener is aan die andere kant... Verwijt ie dat hij wilde seks wil aanbieden maar als alternatief zou hij bij een 'tortel'duif gaan zitten. Daar zou ie ook maar zot van worden, wat knuffelen en tortelen... Had ie maar wat voorzichtiger moeten zijn en eerder terugtrekken (bij gebrek aan een ander anti-conceptie middel) dan had ie nog veel wilde vrijpartijen kunnen hebben. Héél graag gelezen ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, ik wens u snel een eigen plek toe. Rondflatsen is ook niet je van het. Courage. @Emy, jij leest het toch anders dan ik het opgeschreven heb. En dat is leuk te lezen. Dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weer een absurd Mili-stukje om te schateren. Die duiven van jou zijn net mensen. Wat een bizarre fantasie heb je toch met al die plotselinge wendingen en zelfbedachte Mili-woorden. Geweldig. :o

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, alleen de titel al met het fijne woord 'blief' doet me glimlachen. En dan komen er opdoffers, plofdijen, Turkse tortels voorbij in deze levendige scène. De duivenpil er subtiel in verwerkt :-) Het jammerlijke en welverdiende einde maakt het verhaal compleet. Geen lieflijke duiven. Terwijl ik dit in de tuin schrijf, hoor ik 'roekoe' op de achtergrond. Straks komen ze schijten. Een Topverhaal!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Jules, exact, vinger op de zere plek. Het zijn net mensen. :D Het is echt ernstig met me gesteld, ik kan niet iets of iemand zien of ik fantaseer er op los. Ik ga binnenkort ten onder. Maar jij kon lachen en dat is me veel waard. @Nelschrijft, 'blief', vast woordjes van onze moeders. Van die zalige, tikje kakkineuze woordjes. Inderdaad speelde ik in op een belachelijke actualiteit en weet je waar ik bijna van in een kramp schoot? Zie woorden als lieflijk, jij schrijvend in de tuin, vredig, er wordt geroekoed, en dan lees ik ineens: 'Straks komen ze schijten!' :D Hartelijk dank voor jullie reacties.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, vorige week al gelezen, maar nog niet de juiste woorden kunnen vinden. Ik was bijna sprakeloos van de opeenvolgende rariteiten in je verhaal, maar ben opgelucht dat je de lieve duif van Marietje en jou op deze manier in ieder geval een opdringerige duif hebt bespaard. Deze duif tussen jullie blijkt iets heel moois te vertegenwoordigen, en ik vind het bijzonder dat wij op SOL daar deelgenoot van mogen zijn. In spanning en vol bewondering zit ik af te wachten hoe je teksten bij iedereen over gaan komen als Jitzak gelezen wordt. Ook nu weer genoten van jouw Milistijl :thumbsup: groet, Connie