Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 153 Alles

Alles De Duif fluisterde in haar oor dat het nogal teleurstellend was dat er geen in geitenkaas gerolde gemberbolletjes bij de biologische broccolisoep waren en ging verontwaardigd voor de tv hangen. Zij at altijd graag samen aan tafel. Even bijpraten, éven samen de dag doornemen. Hoe was je dag Elly? wilde ze graag horen. Niet dat haar dagen bijzonder waren. Ze stond op, poetste haar tanden, keek uren naar de herhaling van het journaal, dan naar een nieuwe aflevering The Bold and the Beautiful en Koffietijd. De rest van de dag stond in het teken van koken voor de Duif. De Duif was op een dag op haar balkonnetje komen zitten. Met engelengeduld had ze zijn vertrouwen weten te winnen. Ze voerde hem, lokte hem met lieve woordjes, roekoekoerde liedjes voor hem. Ze leerde zijn taal te begrijpen door de duiven bij de friettent wekenlang te bestuderen. De Duif was haar alles geworden. Ze kon niet meer zonder hem, maar hij stelde nogal eisen de laatste tijd. Altijd dat gezeik over het eten. Ze was het helemaal zat nu. Elly haalde ongemerkt haar Smith & Wesson Magnum uit haar laars en schoot de tv en de Duif aan flarden.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Stella ik kan niet meer. Lees net Richard en kom nu bij jou en lig nu zo'n beetje op de grond van het lachen. Zo droog, geweldig :thumbsup: :lol:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Stella M, ben jij dé Stella Matula? Het kan niet anders, ik herken je stijl. :D De heerlijk spottende toon. De leegte van zo'n vrouwenbestaan. Het gezeik over eten. Dat ze De Duif aan flarden schiet, à la, maar waarom de teevee? Wat gaat ze doen morgen?

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Richard en Nancy: Zó leuk dat er gelachen wordt! Dank jullie. @ Milli: Fijn om mee te krijgen dat ik blijkbaar een "eigen" stijl aan het ontwikkelen ben, of heb. Het is inderdaad een beetje dom van Elly om de tv ook aan flarden te schieten. Op dat moment was ze boos op het ding omdat de Duif daar meer aandacht aan besteedde dan aan haar. Het lijkt een eerste levensbehoefte te zijn maar morgen vindt ze met gemak weer iets anders om haar leven mee te vergallen.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, wat een verhaal, hoe kom je erop! Mooi hoe je de alledaagse werkelijkheid met zo'n over het paard getilde duif neerzet. Het een veroorzaakt het ander? Origineel en leuk.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De duif... heerlijk met een hoofdletter D :). Heel erg grappig verhaal met een boodschap. Een vrouw kan gewoon niet zonder een Magnum in huis.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, Ik sluit mij aan bij de vorige lezers, heerlijk verhaal. Tikje absurdistisch maar met voldoende link naar het 'gewone' bestaan. Het doodschieten is misschien iets over de top. Maar hee, met zo'n vertelling? Wat maakt het uit! ;)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig, Stella, die ontknoping! Nogal triggerhappy tiepje, die Elly. Heerlijke en knap gevonden onzin!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een fantasie, Stella. Een absurdistisch verhaal dat ik met veel plezier gelezen heb. Sprekende details zoals de ‘gemberbolletjes bij de biologische broccolisoep' doen een beroep op mijn (niet-Limburgse) lachspieren.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heerlijk verhaal met geweldige personages en een onverwacht heftig einde. Ik las wel dat Elly meer dan genoeg had van De Duif en zijn eisen maar poeh eh... een Magnum.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, wat een verhaal, hoe kom je erop! Mooi hoe je de alledaagse werkelijkheid met zo'n over het paard getilde duif neerzet. Het een veroorzaakt het ander? Origineel en leuk.
Creëert Elly een monster of wordt Elly een monster door toedoen van de duif? Het is een wisselwerking. Dank voor je compliment.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als alle Limburgers op de grond liggen doe ik mee :lol:
Volgens mij is het heel gezellig daar beneden.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De duif... heerlijk met een hoofdletter D :). Heel erg grappig verhaal met een boodschap. Een vrouw kan gewoon niet zonder een Magnum in huis.
Om de één of andere reden vond ik dat de Duif die hoofdletter verdiende. En zo is het maar net, een Magnum mag niet ontbreken. Dank voor je leuke berichtje en dat je langskwam hier.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, Ik sluit mij aan bij de vorige lezers, heerlijk verhaal. Tikje absurdistisch maar met voldoende link naar het 'gewone' bestaan. Het doodschieten is misschien iets over de top. Maar hee, met zo'n vertelling? Wat maakt het uit! ;)
Als ik alle andere verhaaltje lees is mijn Duif zo gek nog niet :) of... niet de gekste. Dank je wel voor het lezen en je feedback.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig, Stella, die ontknoping! Nogal triggerhappy tiepje, die Elly. Heerlijke en knap gevonden onzin!
Dank je Ton.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een fantasie, Stella. Een absurdistisch verhaal dat ik met veel plezier gelezen heb. Sprekende details zoals de ‘gemberbolletjes bij de biologische broccolisoep' doen een beroep op mijn (niet-Limburgse) lachspieren.
Dank je. Ik denk ook dat dit soort details een extra dimensie aan een vertelling geven, kan er zelf ook erg van genieten, dus heb ik dat ook verwerkt. Het had net zo goed hutspot kunnen zijn maar dat spreekt minder tot de verbeelding. En dan had je de Duif moeten horen!

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heerlijk verhaal met geweldige personages en een onverwacht heftig einde. Ik las wel dat Elly meer dan genoeg had van De Duif en zijn eisen maar poeh eh... een Magnum.
Dank je wel voor je feedback Elizabeth. Ik ben bij dat je het een heerlijk verhaal vindt. Tja die Magnum, die zit gewoon standaard in haar laars. Al jaren. Het is een gekoesterd hebbedingetje.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach Stella, ze heeft zoveel moeite gedaan om hem voor zich te winnen. Ze stond de hele dag te koken om hem vet te mesten en dan schiet ze haar duif in flarden. Ze had het duifje moeten stoven met wat brocc :o oli.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach Stella, ze heeft zoveel moeite gedaan om hem voor zich te winnen. Ze stond de hele dag te koken om hem vet te mesten en dan schiet ze haar duif in flarden. Ze had het duifje moeten stoven met wat brocc :o oli.
Ze is niet zo van het plannen maken. Stoven is een beter idee, maar dan wel met biologische broccoli :-). Dank je wel voor het lezen en het meedenken.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, ... ongelooflijk leuk! Ze had wel zo schoon genoeg van hem. Dit is hilarisch, of komt dat door mijn gemoedstoestand na het lezen van zoveel trieste gebeurtenissen?

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtverhaal :D Het doet me denken aan de film Falling out https://www.moviemeter.nl/film/419/info/filtered Door de heftige reactie voel ik juist haar eenzaamheid. Maar waarom de volgorde eerst de TV en dan de duif? Vliegt de duif van de knal niet op? :?
Toevallig vind ik dat wel een héle leuke film! Grappig dat het je daaraan doet denken. Het is alweer veel te lang geleden dat ik hem gezien heb. Deze week maar weer eens kijken. Waarom ze eerst op de tv schiet weet ze zelf ook niet. Het gaat in één beweging door, de tv en de duif, verenigd in één vijand van haar. De duif is te lamlendig en vetgemest om op te vliegen. Hij schrikt hooguit een beetje op.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, ... ongelooflijk leuk! Ze had wel zo schoon genoeg van hem. Dit is hilarisch, of komt dat door mijn gemoedstoestand na het lezen van zoveel trieste gebeurtenissen?
Fijn dat ik je een beetje heb kunnen opvrolijken Riny. En dank je voor de waarschuwing. Nadat ik dit gelezen heb wacht ik nog even met het lezen van de andere verhalen tot het zonnetje weer schijnt.