Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#153. Vlinders aan de bar

Een duif fluistert in mijn oor. De verschaalde bierlucht slaat me in mijn gezicht. Tegenover ons aan de bar zit Winnie de Pooh, vastgeketend in een mantra van ‘pot honey’. “Het is ‘a pot of honey’.” schreeuw ik zonder dat mijn stem geluid geeft. Ior komt naast me zitten, zijn staart vastgepind aan zijn oor. “Hij wil 'pot', honey. Mevrrrrouw de engels docent.” Hij knippert een aantal keer met zijn ogen. Een omgekeerde theepot glijdt via een gordijnrails naar beneden. Ze lacht en roept “Alle theekopjes verzamelen!” Met mijn hoofd diep weggegraven in mijn handen vraag ik hoe lang dit nog duurt. “Geniet er nou maar van.” fluistert de duif in mijn oor en doet een pirouette op de bar. Of eigenlijk moet het 'aan de bar' zijn. Ik begin keihard te lachen. De duif hikt mee. Pooh kijkt op en Ior hobbelt naar de theepot. “Dit is echt by far de coolste docente die we ooit hebben gehad.” “Toch had ik liever dat ze biologie gaf.” mokt Ior terwijl hij de theepotjes een voor een als vlinders in de lucht slaat met zijn staart.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Annette, Erg leuk: Winnie en de lerares Engels. Maar er gebeurt wel veel in deze 200 woorden. Het dwarrelt mij af en toe wie nu wie is. Bijvoorbeeld regel 7 en 9. Hij? Zij? Misschien is het verhaal net iets te groot voor deze 200w? Dat gezegd hebbende: originele vondst en heel leuk om te lezen.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij was je zat en gelukkig aan die bar, erg gelachen, wat een fantasie! Er staat 2x mijn in, typo neem ik aan, moet met zijn? Genoten van je stukje!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Annette, hoewel je idee en uitwerking mij sprankelend toeschijnen, heb ik moeite je tekst te lezen door onzorgvuldigheden.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Even een tripje, je laat het ons mooi meemaken. Persoonlijk toch liever niet, wel knap geschreven, mooie chaotische tekst

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Janpmeijers. Bedankt voor je compliment! Ik heb het aangepast. De dialoogtekst "Hij wil 'pot', honey. Mevrrrrouw de engels docent.” blijft lastig, vind ik. @ Marceline, dankjewel! Er gebeurt veel en eigenlijk heel weinig. Ior is de hij en de theepot is de zij. @ I-kat. Ik was eigenlijk met een heel serieus stuk bezig, maar moest even uitstappen :). De eerste 'mijn' is 'met'. @Mili, in de snelheid werd het een beetje slordig idd. Ik heb de tekst wel weer wat aangepast. @ Nancy. Bij een fluisterde duif begin ik inderdaad te trippen... @ Stella M, bedankt voor je compliment! @ mw. Marie, bedankt voor je compliment! Ik geef ook liever geen engels meer... ;)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Annette, prachtig sfeerbeeld van hoe de wereld eruit ziet al je 'pot' rookt (denk ik). Leuk gevonden, heb er erg van genoten met een biertje in mijn hand (dat dan weer wel...)

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hilarisch en origineel de combinatie van een duif met Winnie de Pooh en een docente Engels. De beelden denderen over elkaar heen waardoor ik als lezer in een chaos terecht kom. Is het zo bedoeld?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bizarre tekst, leuk en waarom ik dan blijf hangen bij de rrrr van mevrouw weet ik niet. Hoe dan ook, de originaliteit spat er van af.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het sfeertje Alice in Wonderland door de theepot komt bij mij binnen. Tja, een duif kan dan ook niet praten. ;) De chaotische/ verwarrende sfeer goed neergezet. :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heeeerrrrrlijk ! dit lijkt wel het vervolg op Alice in wonderland, met nieuwe acteurs zoals Pooh en Ior. En dat met slecht een 200 woorden. :nod: :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Annette, ... verwarrrend. Die rollende R komt toch van lorre: Koppiekrrrauw? Haha, of verkeerrr ik in drrromenland? Nu alle gekheid op een stokje: dat zou best eens kunnen zijn.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahaha misschien dat Ior (of de persoon erachter) daar wel vaak naar gekeken heeft @ Riny. Bedankt @ Maddbrug voor je compliment. Ior bleef ook hangen bij die rrr, waarom weet ik eigenlijk niet. Misschien om hem zo wat minder geloofwaardig te maken. @ Schrijfcoach Blavatski, bedankt voor je compliment! Er is inderdaad een absurdistisch film waar ik nu ook aan moet denken, maar de titel weet ik niet meer. @ Marietje en @ Ems Schreiber, met Alice in Wonderland wil ik heel graag geassocieerd worden! @ Tom Badhemd, met teveel bier/wijn/whiskey krijg je nagenoeg hetzelfde effect. Al zal de bar dan een carroussel zijn.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een fantasierijk stelletje dronken wervelwinden bij elkaar. Hoe verzin je het? Petje af. Mij tolt het een beetje. Waarom liever biologie? Tip: docente Engels ipv engels docent.