Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#153 - Een feestje

De duif fluisterde in haar oor. Juffrouw Schildpad verstond er niets van en deed haar gehoorapparaatjes in. Hij keek haar glazig aan en herhaalde zijn boodschap op een luidere toon. “Je hoeft niet zo te schreeuwen, malloot!” De eendagsvlieg zat tegenover hen en prikte wat ongemakkelijk in zijn taartje. “Dus, wat vieren we nu eigenlijk?“ “Ach, dat is niet belangrijk, ik vind het fijn dat je op mijn verjaardag bent gekomen. Je moet van elke dag een feestje maken!” “Van u kan ik veel leren. Weet u ook wanneer ik jarig ben?” “Het is heel toevallig maar Duif vertelde me net dat jij ook jarig bent vandaag!” De vleugeltjes van Eendagsvlieg klapperden enthousiast. De lucht kleurde roze en rood en het was tijd om afscheid te nemen. Eendagsvlieg zette zijn feestmutsje af en gedrieën keken ze naar de ondergaande zon. “Dit was de mooiste dag uit mijn leven, ik dank u hartelijk!” en Eendagsvlieg vloog weg. Duif pinkte een traantje weg, snoot zijn neus en zei: "Volgend jaar gaan we voor de olifant"

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi i-Kat, Super mooi verhaaltje en origineel ook!. "Volgend jaar de olifant" haha, dan kun je jarenlang feestjes plannen. Leuk gevonden :thumbsup: Ik ben wel benieuwd naar wie/wat "ze" nu precies is, of zie ik iets over het hoofd? Heel graag gelezen.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, leuk zo snel een reactie! Je hebt helemaal gelijk, ik heb in het midden gelaten wie ze is. Ik twijfelde over een menselijk figuur, een oma type of een oude schildpad en bedacht me dat ik het ook aan de fantasie van de lezer kan laten. Wat dacht jij?

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht al dat je het met opzet zo had gedaan. De laatste twee opties die je noemt vind ik het beste bij je verhaal passen. De oude schildpad is wel een hele mooie, dus persoonlijk kies ik die, als ik mij je tafereel voorstel. Grote kans dat zij het volgend jaar ook weer van de partij is, gezien haar levensverwachting. ;)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska, dat dacht ik nou ook, ik heb er juffrouw Schildpad van gemaakt want ik verwacht dat meer mensen het willen weten of vragen. Het verhaal is geïnspireerd op een fabel welke ik ooit zelf heb geschreven. Als je het leuk vindt om te kijken, het staat hier: https://www.youtube.com/watch?v=5H-Uq00ePMg Daar is het overigens geen juffrouw maar het zit ook iets anders in elkaar.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
i-Kat, Wat een originele invulling. De fantasie van deze lezer waande zich in een sprookjes-dierenbos. Met plezier gelezen. Een technisch puntje: Je laat steeds een witregel. waarom is dat? Ik vind het in iig heel onrustig lezen.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, dat is leuk, ik hoop dat ik dan nog enthousiast aan het schrijven ben maar dat lijkt mij wel als ik zie hoe lang velen van jullie al schrijven hier! Marceline, tja, kweenie, ik dacht juist rust te creëren maar ben het wel met je eens en ik heb het aangepast, zo beter?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
i-Kat, ... wat een leuk verhaaltje. Met plezier gelezen. Ook heb ik je youtubeflimpje gezien, leuk getekend trouwens. Ik dacht eerst dat jij dat ook had gedaan. Jij tekent toch graag? Was het niet iedere dag een tekening?

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline, tja, kweenie, ik dacht juist rust te creëren maar ben het wel met je eens en ik heb het aangepast, zo beter?
Ja!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@i-Kat, superschattig. Je deed me aan Toon Tellegen denken. Ik zou wel consequent zijn met de hoofdletters en de lidwoorden van de dieren. Zoals eerst: 'de eendagsvlieg' en dan 'Eendagsvlieg'. Of 'de duif' en dan 'Duif'.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Riny, ja dat heb je goed onthouden! De tekeningen zijn door mijn vriend gemaakt, we zijn een creatief setje :) helaas teken ik niet meer elke dag, inspiratie is een beetje zoek...en druk met sollen :D Mili, is zeker a la Tellegen, wat een leuke verhaaltjes zijn dat! Ik heb er wel aan gedacht aan het consequent zijn, het komt door de eerste zin. Ik denk er even over na hoe het het leukste is.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi, je fabel op youtube! Dit verhaal ook met plezier gelezen. Vooral de laatste alinea roept een mooie sfeer op.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Juffrouw Schildpad draagt het verhaaltje met verve. Ik ben blij dat je haar gekozen hebt. Wat lief dat ze Eendagsvlieg zo beschermen. Heerlijk om te lezen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach gossie, die arme eendagsvlieg. Vooral die vleugeltjes die enthousiast klapperden. Ik vond het een erg aandoenlijk verhaal.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi i-Kat, wat een mooie fabel! Originele invulling, zo'n verjaardagsfeestje! Heb het met veel plezier gelezen! Twee kleine puntjes; vleugeltjes klapperden (met N) en Eendagsvlieg zette (zonder N).

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, wat fijn dat ik jou rustig kan krijgen :D Nyceway, Stella dank jullie wel, fijne reacties! Marie, ga ik opzoeken, tante Noa, moet leuk zijn schat ik in. Annette, die vleugeltjes daar werd ik zelf blij van, van dat beeld. Schrijfcoach, zeker geïnspireerd door Tellegen, ik vind die verhalen geweldig! @allen dank voor de leuke reacties, doet me veel plezier, bijzonder wat iedereen van een zin heeft kunnen maken, ik geniet er echt van

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
i-kat, wat een lief verhaaltje! Ik lees net een Toon Tellegen verhaaltje, 'Twee oude vrouwtjes', en ik moest aan jou denken. Het was fijn om te lezen, I-kat.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat fijn voor de eendagsvlieg. De klapperende vleugeltjes ontroerde me. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
een schattig verhaaltje; ik zie ze zo voor me ... alleen die olifant, die doet er voor mij een beetje afbreuk aan - ik vond een eendagsvlieg verwennen met z'n verjaardag zo mooi

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Ton dat je nog eens terugkwam, blij met je complimenten! Schrijvenmaar, er zal volgend jaar toch weer een feestje zijn en olifanten kunnen ook heel schattig zijn met een klein kopje thee en gele klompjes of zo :D dank voor je aandacht!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo'n lief verhaaltje en wat gun ik na lezing onze Eendagsvlieg dat zhij elk ogenblik iets van een feestje ervaren mag bij een zo kortstondig leven als van 1 dag.