Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#153 Maffia

De duif fluisterde in haar oor: 'ik schijt je helemaal onder, prik je ogen uit en vreet je oogkassen helemaal leeg, totdat ik je hersens te pakken heb. Een rat op twee poten, dat ben je.' Ze weet niet waar ze moet kijken. Had ze het nu goed gehoord? Een duif die praat? Als ze voorzichtig naar het beest kijkt, ziet ze dat hij een smoking draagt en zijn wangen op een vreemde manier dik zijn. 'Wat zeg je, duifje?' fluistert ze terug. Ze is bang dat de mensen op het bankje verderop, haar horen. 'Luister 'chick', schreeuwt hij nu in haar oor. Mijn naam is Duif Corleone en ik doe je een aanbod dat je niet kunt weigeren. Je geeft je boterham nu aan mij en mijn 'fellas' of je gaat eraan.' Diane laat haar boterham vallen en loopt terug naar de filmset.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, jij bent echt op dreef de laatste weken, ik vind dit ook weer een geweldig stukje, heb erg moeten lachen! Het grove en dan zij lief fluisterend, erg leuk.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig gevonden Nancy, jouw duif heeft echt de agressie van een stadsduif. Mooie vondst om hem als maffia neer te zetten naast dit timide meisje. Mijn valt op dat je de eerste alinea in de VT houdt en in de tweede alinea overgaat in de TT. Het leest wat raar, en ik vraag mij af of h het technisch gezien wel juist is. Maar daar hebben anderen hier meer verstand van dan ik.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Marceline, dankjewel :) Ik heb een kwartier geleden, op de eerste zin na alles in tt gezet. Waarschijnlijk heb je dit net daarvoor gelezen. De eerste zin heb ik even laten staan omdat dit geloof ik de zin van de opdracht is. Ik ben benieuwd of dat zo kan of dat ik ook die zin in tt moet zetten.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Riny dankjewel, ja deze duif is niet voor de poes ;) @Richard, het is Diane Keaton hoofdrolspeelster in ' The Godfather'. Het arme mens draait door van het werk ;)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy, trek nog even je zin door voor 'schijt'. Jij orakel uit het zuiden, ik had min of meer eenzelfde intro voor ogen. Je bent een maatje in het macabere. :D Ik weet dat je van dieren houdt, maar een rat op twee benen, poten wellicht? Net als @Richard dacht ik, waarom trek je er nu een set bij? Van 'fellas' raakte ik van slag en moest googelen. Dan zie ik een verband met 'Corleone'. Ongebreidelde invalshoek!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Mili, jij scherpziende uit de duinen :lol: benen/poten wat goed opgemerkt :thumbsup: Dat ga ik later aanpassen en ook het doorlopen van de 1e zin. Is het beter als ik filmset schrijf? En dan nog van 'The Godfather' erbij? Vond hetzelf te veel maar nu twijfel ik. Mili Macaber ik dank je weer voor je heerlijke en ook constructieve reactie :{}

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je weet het hè, hier heb ik vanmorgen al hartelijk om moeten lachen en nu word ik er weer helemaal vrolijk van. Heerlijke fantasie heb je.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, je hebt weer een prachtige insteek gekozen! Chapeau! Ik heb er erg van genoten, moet nog even bijkomen van de scheurbuik!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Stella, dankjewel dat je hier ook bent komen lachen ;) @Mw Marie, wat vind ik het toch fijn als er om mijn gekke gedoe gelachen wordt. Dankjewel :) @Ton, als het nog maar goedkomt, we krijgen continu scheurbuik van elkaar. :lol: Ik ben blij dat je genoten hebt. Dankjewel

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wow, Alweer een verhaal vol fantasie, Nancy. Een opdringerige en brutale duif, mooi verweven met de film. De maffia in de gestalte van een duif, je moet er maar opkomen. :-)

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een 'mafiose' stadsduif met een bijpassend taalgebruik. Heerlijk. Mooi hoe je het personage van de duif door het fluisteren en het harde taalgebruik neergezet hebt. De laatste zin - en loopt terug naar de set - zou ik veranderen in - en loopt terug naar de filmset. Dat maakt het beeld voor mij als lezer duidelijker. Een fantastisch verhaal!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, een knetterhard begin, een rat op twee poten, ik kan het niet anders dan eens zijn met je. Ik heb hier voor mijn balkon hele netten hangen dus... Maar goed, een lekker Nancy verhaal, kort maar krachtig, knal je 'm erin.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Keileuk verhaal. Die Diane helemaal onder druk gezet door de intimiderende maffiaduif: fantastisch tafereel. En dat allemaal om een boterham. Lekker nuchter.