Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#152 Limerick. Krimpen (met verbeterde versie)

Mijn tante Gerda uit Rheden was lang van lijf en leden. Krimpen kon ze niet meer. Dat deed haar erg zeer, totdat zij was overleden. VERBETERDE VERSIE: Mijn tante Geertruida uit Rheden was nogal lang van lijf en leden. Krimpen kon niet meer. Dat deed haar erg zeer totdat tante was overleden.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jules, je limerick is inhoudelijk erg leuk, maar de voorgeschreven cadans past er niet in. Probeer er eens 9-9-5-5-9 lettergrepen van te maken?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oei @Jules, @Dos is onverbiddelijk deze reis met zijn apengrepen. Wat is hierop je antwoord? Oorlellen schijnen langer te worden bij het ouder worden, en ook neuzen. :D

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, die arme tante Gerda. Leuk bedacht, Jules En geef haar nog even een ander ritmejasje aan. ;-)

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jules, gelukkig hoeven we niet meer per-sé in een strakke kist, een wade is ook goed. Kunnen neus en oorlellen rustig doorgroeien. :D Leuk gedaan en vraag Dos of hij even over zijn als apehart wil strijken. Groet Connie

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Dos, Je hebt het van onze mede-schrijfhobbyisten gelezen? Je bent onverbiddelijk met dat apenhart van je. Maar ik wist het. Het ritme was niet perfect. Ik had gehoopt dat je het niet zou merken. :o Ik heb nog even nagedacht en ga een verbeterde versie erbij vermelden, nu met 9-9-5-5-9. Akkoord zo?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mili, Ik zou graag aan de oorlellen en neus van Dos willen trekken, maar ze zijn nog te klein. Hij is dus nog te onvolwassen. Maar gehoor geven aan zijn opmerking heb ik dus wel gedaan. Zo ben ik nu eenmaal. :o

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Nel. Mijn tante Geertruida had hetzelfde probleem, dus heb ik de limerick speciaal voor haar aangepast. :o Dank voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Dos, Je hebt het van onze mede-schrijfhobbyisten gelezen? Je bent onverbiddelijk met dat apenhart van je. Maar ik wist het. Het ritme was niet perfect. Ik had gehoopt dat je het niet zou merken. :o Ik heb nog even nagedacht en ga een verbeterde versie erbij vermelden, nu met 9-9-5-5-9. Akkoord zo?
Een hele verbetering, Jules. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Riny, voor de reactie. Tante Gerda en Geertuida waren, denk ik, tweelingzusters. Ik heb nooit naar hun leeftijd durven vragen, omdat ik altijd tegen ze opkeek. :o

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, ik ben dolblij dat je nu tevreden over me bent. Kan ik weer recht in je apenogen kijken :o
Heb ik liever niet, Jules. Als aap wordt ik daar zenuwachtig van. Dan denk ik altijd: die moet iets van je. Daarom kijk ik altijd langs mensen heen, zoals op de foto.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: :thumbsup: Helemaal goed die tweede versie jules! Onze aap was wat streng, maar wel voor het goede doel. Je limerick doet me op de een of andere manier denken aan een heel lang gedicht dat mijn vader graag opdreunde, vraag me niet waarom. Het begon zo: 'Beste neven, beste nichten, hier komt tantes testament, tante kan niet altijd leven, ook aan tante komt een end.' :)

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn tante Gerda uit Rheden was lang van lijf en leden. Krimpen kon ze niet meer. Dat deed haar erg zeer, totdat zij was overleden. VERBETERDE VERSIE: Mijn tante Geertruida uit Rheden was nogal lang van lijf en leden. Krimpen kon niet meer. Dat deed haar erg zeer totdat tante was overleden.
Hallo Jules, De eerste regel loopt nu helemaal goed, daarna hapert het nog steeds. Ik denk: "was TAmelijk LANG van LEden"... dat past beter. En dan krijg je weer 'krimPEN'... wat ongelukkig klinkt. Kun je daar een andere oplossing voor bedenken? Ik vind de pointe niet heel sterk, misschien kan ze beter worden 'overreden'... Of ben ik nu te cru? Succes gewenst van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Elyse. Die vader van jou had veel humor, volgens mij. En wat Dos betreft: ik vind het wel leuk om elkaar wat kritiek te geven en ermee te plagen. Dus helemaal sans rancune. :o Overigens, dank voor je leuke reactie en de duim.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Wilma. Met sommige van je opmerkingen kan ik wel leven. Wat het woordje krimpen betreft, had ik begrepen dat dit in de limerick verwerkt moest worden. Ik ben het woordje overigens bij weinigen tegengekomen. Inderdaad kon ik het ritmisch niet goed inpassen. Bedankt voor je reactie.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Wilma. Met sommige van je opmerkingen kan ik wel leven. Wat het woordje krimpen betreft, had ik begrepen dat dit in de limerick verwerkt moest worden. Ik ben het woordje overigens bij weinigen tegengekomen. Inderdaad kon ik het ritmisch niet goed inpassen. Bedankt voor je reactie.
Hallo Jules, gelukkig maar! Er was geen verplicht woord hoor, dat moet een misverstand zijn. Het is alleen gebruikelijk (zeg maar vereist) dat in de eerste regel een plaatsnaam voorkomt. Maar van elke regel is een afwijking mogelijk. Groet weer van Wilma