Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#152 - Gênant (en de Zebra)

Bij de Hunkemöller in Breda worstelde ik met een beha met mijn vuist ramde ik de wand het liep daar helemaal uit de hand vandaar dat ik er niet meer heen ga Verbeterde versie (9-9-5-5-9): Bij de Hunkemöller in Breda daar worstelde ik met een beha Ik ramde de wand Het liep uit de hand vandaar dat ik er niet meer heen ga en een bonus limerick (verbeterde versie dankzij Marceline!) Ken je die zebra uit Noordwelle die was zijn streepjes aan 't tellen hij kwam maar tot acht verloor toen zijn vacht en verhuisde naar de Seychellen

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kijk nu pas de video en merk dat er totaal geen ritme in mijn poging zit. Ik ga nog wel even broeden....

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar in die winkel in Breda Kreeg Eva mot met een beha Het zat haar niet mee De muur gaf er mee Een limerick is het nu bijna Pfffff wat is dit moeilijk, ik moet zorgen voor werkwoorden....

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, ha. Zo zie je maar. Limericken in soorten en maten over hetzelfde onderwerp. Als ik vrouw was zou ik in die winkel keihard roepen: 'Ik wil geen beha, dus ik ga.' :o

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi i-Kat, mooi thema, leuk gevonden. Laatst was er zo'n bijdehand die tegen Esina zei 'Laat je BH maar thuis, ik wil ze wel voor je vasthouden.' Wat Esina toen antwoordde is niet voor herhaling vatbaar... :o

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is zo'n leuke! I- kat, ik had eerst dat ritme ook niet te pakken. Hoe vreselijk die video ook is, je droomt ervan en zo, maar t ritme komt. Succes!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
I-Kat, Ondanks dat het ritmisch niet helemaal klopt, vind ik de eerste limerick de allerleukste. Je zou regel 3 en 4 kunnen vervangen door bijvoorbeeld: Ik ramde de wand 't liep totaal uit de hand en dan klopt het (bijna) :-)

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zit zéker wel een lekker ritme in. Misschien niet helemaal volgens het limerick-schema... Lekkere droge humor, daar hou ik van.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton, dat is toch verschrikkelijk, ik kan wel bedenken wat Esina riep!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Madd, Nancy, mbv briljante Nel (dank!!) deze aangepaste: Bij de Hunkemöller in Breda worstelde ik met een beha Ik ramde de wand 't liep totaal uit de hand het is daarom dat ik niet weer ga Stella, fijn dat jij er wel ritme in zag :D maar dit is misschien nog lekkerder

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ken je die zebra uit Noordwelle die was zijn streepjes aan 't tellen hij kwam maar tot acht toen verloor hij zijn vacht en verhuisde naar de Seychellen op de fiets Nel :D

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo lief een zebra die zijn streepjes telt! Een vraagje, waarom heb je in de laatste zin van het beha-perikel 'vandaar' in 'het is daarom' veranderd waardoor je de rest van de zin ook moest aanpassen? Die zin liep toch al goed? Wat een ramp trouwens die pashokjes ... ;) :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Elyse, ik zat met dat ellendige deuntje in mijn hoofd en met de klemtoon op de a van daarom leek het wat ritmischer. Die zin met vandaar is staccato bij het zingen. Pfff ben wel ff klaar met dat deuntje :D Fijn dat je langs kwam! Ik hoopte al wel dat je de zebra kon waarderen :o

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ken je die zebra uit Noordwelle die was zijn streepjes aan 't tellen hij kwam maar tot acht toen verloor hij zijn vacht en verhuisde naar de Seychellen op de fiets Nel :D
Die is leuk, zeg! Fietsen is inspirerend.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag i-kat, Zin om samen een gezellig, comfortabel, goed afgesloten, ruim, met rondom flatterende spiegels, een lekkere stoel, en geen stiekem loerende camera, pashokjes-concern uit te bouwen? :!: Hier in Antwerpen is het ook een ramp. Ik was in de Hema en mocht een bh en jurkje thuis passen. Ze willen daar geen pashokjes-ellende meer. Goed idée; gelukkig pasten de aankopen. Je mag het binnen twee dagen komen omruilen, mits de aankoopbon natuurlijk.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, daar komt de zebra # 8, ik dacht ook al: ik snap het weer eens niet. Een leuke limerick over een naar gedoe. i-Kat.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Nel, jij bent de grootste inspirator deze week! Blavatski, briljant idee, count me in :D Riny, ik heb de zebra bovenin gezet, was inderdaad verwarrend, fijn dat je weer langs kwam :)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben zo'n irritant type die later pas in de handleiding gaat kijken :rolleyes: Regels bekeken en aanpassingen gedaan bovenin :o

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die zebra zie ik helemaal voor me, wat een leuke vondst. En die beha...Als ik jouw limerick zing krjigt beha een nóg komischer noot vanwege de klemtoon.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja ha ha Pindarots, ik denk dat ik van mevrouw Schrijftaal op mijn donder krijg vanwege de klemtoon maar we hebben wel alvast gelachen :D

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
i-Kat, paskamer en beha-leed. Het kan niet op. Volgens mij zijn er inderdaad wel betere winkels dan Hunkemöller. En voor de vierde regel bij de Zebra: 'Verloor toen zijn vacht' Volgens mij loopt het zo beter.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij de Hunkemöller in Breda worstelde ik met een beha met mijn vuist ramde ik de wand het liep daar helemaal uit de hand vandaar dat ik er niet meer heen ga Verbeterde versie (9-9-5-5-9): Bij de Hunkemöller in Breda daar worstelde ik met een beha Ik ramde de wand Het liep uit de hand vandaar dat ik er niet meer heen ga en een bonus limerick (verbeterde versie dankzij Marceline!) Ken je die zebra uit Noordwelle die was zijn streepjes aan 't tellen hij kwam maar tot acht verloor toen zijn vacht en verhuisde naar de Seychellen
Hallo i-Kat, 'Breda' uitspreken als 'BREda'... je moet maar durven. Ik heb Surinaamse dames 'bh' wel horen uitspreken als 'BEha', dus dat moet kunnen ;-). 'Heen ga' is mooi gevonden qua rijm. Over het ritme heb ik het verder niet meer, dat is sterk verbeterd in de tweede versie. De zebra is ook grappig. Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal