Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#152 Ken uw maten.

19 juli 2017 - 21:02
Een foute en een verkeerde... Een meid in t vooronder Had onlangs gedonder Een maat greep zijn maat En zag reeds te laat Wat zij niet miste vanonder. Een landsheer uit 's- Gravenhage Kon het geneuzel niet langer verdragen Hij zei: het boeit me geen reet Ik ga op blind date Met extreem rechts en andere vrijheidsvertragers.

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
20 juli 2017 - 17:30
Ik vind het idee van de eerste heel goed, maar nog niet echt uitgewerkt. Tja, en dan gaat het in deze limmerickgolf toch kriebelen. De maat nemen Een dame die had in ‘t vooronder, als jongen verkleed nooit gedonder. Een maat greep 'zijn' maat, maar voelde te laat, dat zij toch iets miste vanonder. De tweede limmerick zie ik vooral in het licht van de kabinetsformatie. Leuk!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
20 juli 2017 - 19:58
Hahaha, ja ik denk ik doe ook eens iets 'actueels'. Maar zocht eigenlijk nog iets beters voor landsheer. Jouw versie van mijn eerste limerick loopt idd beter. Maar de clou is net iets anders (ik zie nu dat de aanhalingstekens voor verwarring zorgen). Het gaat om de laatste zin 'wat zij niet miste vanonder' (dude looks like a lady :) )

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
22 juli 2017 - 18:29
Annette, ... nummer twee vind ik het leukst. Het zal technisch wel niet helemaal in orde zijn. De laatste regel te lang, maar toch onmisbaar. Met plezier gelezen.

Lid sinds

18 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
24 juli 2017 - 16:24
Een foute en een verkeerde... Een meid in t vooronder Had onlangs gedonder Een maat greep zijn maat En zag reeds te laat Wat zij niet miste vanonder. Een landsheer uit 's- Gravenhage Kon het geneuzel niet langer verdragen Hij zei: het boeit me geen reet Ik ga op blind date Met extreem rechts en andere vrijheidsvertragers.
Hallo Annette, Intussen heb je al wat feedback gehad over het ritme, dus dat ga ik nu niet herhalen. Mijn bezwaar bij de laatste regel van de eerste is, dat hij er een vorm van dubbele ontkenning in zit (niet missen = niet niet hebben). Dat is te verwarrend voor dit genre, dat wel moeilijk is om te schrijven, maar eer simpel moet uitzien en klinken. De laatste regel van de tweede limerick is echt te lang, dat begrijp je wel. Inhoudelijk vind ik beide onderwerpen leuk. Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
26 juli 2017 - 16:04
Bedankt voor de reactie Schrijfcoach Willma, ik vond het inderdaad een hele puzzel. Kon met dansen en muziek ook al niet zo goed ritme houden :). Wel een erg leuke opdracht.