Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#152- Ons ben zunig. # 152- Ons ben zunig versie twee

Een Zeeuwse schone op Santorini liep daar dag en nacht in haar bikini Maar thuis in ' t buurtschap Boerenhol maakte ze alle jongemannen dol Het bovenstukje was nogal mini. Versie 2 Een Zeeuwse liep op Santorini de hele dag in haar bikini maar thuis, in Boern'hol daar was het te dol haar bovenstuk was nogal mini.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ons ben zunig en dat mini bovenstukje vind ik erg leuk gevonden. Qua ritme raad ik je de video van de schrijfcoach aan. En André van Duin zelf natuurlijk ;)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Leuk Madd en die titel :lol: . Denk dat het inderdaad niet helemaal in het ritme past maar dat heeft mijn pret niet gedrukt.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pindarots, ben het met je eens, probeer het aan te passen. Riny, dank je. Nancy, moet nog in een juist ritme komen. Dank jullie voor de reacties.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, hoe goed, m.i. een limerick over jezelf! Bij mij schrijf je als reactie Zeeland goed te kennen en Santorini herken ik - uit eerdere schrijfsels - als jouw vakantieparadijs. En dan het zunige met het minibovenstukje verenigen. :D

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik houd van eilanden, en niet van een limerick. Daarom, een uitdaging. Ik heb t metrum proberen aan te passen. Dank je wel voor je leuke reactie.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ik vind 'nogal mini' sowieso een heerlijke formulering. en je tweede versie loopt als een trein, volgens mij. een vrolijke, 's zomerse limerick. (ik zou bijna 'niemendalletje' zeggen, maar dat klinkt op een of andere manier dan toch weer onaardig, en zo bedoelde ik het niet, natuurlijk.)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Maddy, prachtige combinatie van de spreekwoordelijke zuinigheid en het mini-topje! Vermakelijk! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, oh, Maddbrug. Je hebt ook mijn hoofd op hol gebracht met je Zeeuwse schone en haar mini-bikini. :o Waar ligt eigenlijk dat Boerenhol ik wil op zoek gaan naar die leuke snol Ik wil haar trouwen, zonder gein maar dat zal wel niet mogelijk zijn? Toch blijf ik hoopvol.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, leuk gevonden een niemandalletje was overigens een prachtig woord is. Ton, dat was mijn opzet, de verbinding tussen die twee. Jules, Boerenhol is een buurtschap van Sluis, in Zeeuws Vlaanderen. Je hebt er weer een feestje van gemaakt, met je limerick! Dank jullie wel voor de reacties.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, Verrassend leuk, vooral de uitgebreide versie. Ik heb erg gelachen om Boetenhol, waarvan ik niet wist dat het bestond. De titel is ijzersterk en meerduidig in dit gedicht :-)

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een nogal mini bovenstukje in Boerenhol kan alleen madd verzinnen. En ik ben verliefd op Santorini, ik was er vorige maand ... Zo mooi! Het ritme in je tweede versie is top, er zou in de een-na-laatste zin zelfs nog een mini-eenlettergreepwoordje bij kunnen. ;)

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddy, als je in de tweede versie, in het vierde vers nog een lettergreep weet te persen, heb je een perfect metrum (9-9-5-5-9). Net iets te zunig geweest. Morgen ben ik de hele dag te gast in het zunige land. Zal de bikini's van de Zeeuwse meisjes eens bekijken.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elyse, Ik zoek altijd ergens een verbinding in wat ik schrijf. En ja, Santorini, was er niet door omstandigheden in mei maar ben er wel in oktober. De mooiste plek op aarde. Die mini lettergreep komt eraan.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, Ik pers die lettergreep er zo uit. Santorini is mooi maar Zeeland, vooral Walcheren is prachtig. Heb t fijn daar met de Zeeuwen. En de bikini's. En eet een Zeeuwse bolus!

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een Zeeuwse schone op Santorini liep daar dag en nacht in haar bikini Maar thuis in ' t buurtschap Boerenhol maakte ze alle jongemannen dol Het bovenstukje was nogal mini. Versie 2 Een Zeeuwse liep op Santorini de hele dag in haar bikini maar thuis, in Boern'hol daar was het te dol haar bovenstuk was nogal mini.
Leuk! En goed verbeterd! Je ziet, het werkt om die dreun in je hoofd te houden. Nu er maar weer vanaf zien te komen. Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Madd, Wat een heerlijke limerick heb jij gemaakt. Ik vond het ook moeilijk, maar jij bent er goed uitgekomen. Top!