Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 151 - Black Tied

Hij liep verder, de wand zorgvuldig aftastend. Er hing een vijandige sfeer, op de plek waar hij nu terecht was gekomen, daarom wilde hij geen kostbare tijd verliezen. Als het gebeurde, gebeurde het in een Flits, en het kwam altijd onaangekondigd. Een Dimensiereiziger, zo werd het genoemd. Hoe hij terug kon keren naar zijn oorspronkelijke dimensie wist hij, maar over de oorzaak tastte hij altijd volledig in het duister. Nu helemaal, dacht hij vol zelfspot, even grijnzend om zijn eigen flauwe grap. Zijn ogen prikten achter de blinddoek, waarvan hij niet meer precies wist waarom hij die droeg. Een vage herinnering drong zich aan hem op, en een golf van opwinding ging door hem heen toen hij het ineens weer wist: die spannende date met Vrouwe Justitia, die zo veelbelovend was begonnen, vlak voor De Flits. De blinddoek zat muurvast. Zijn handen gleden verder over de zachte, ietwat vochtige muur, en geleidelijk aan voelde hij de temperatuur van de wand veranderen. Zijn intuïtie en ervaring vertelden hem dat hij er dichtbij was en omdat de vijandige sfeer bijna tastbaar werd, versnelde hij zijn pas. Toen zijn handen in het niets verdwenen wist hij dat hij het had gevonden. Eén kortstondig moment gunde hij zichzelf de tijd om te genieten van de overweldigende warmte, inherent aan De Doorgang. Dat was een fatale beslissing. De meedogenloze klap op zijn achterhoofd raakte hem als een mokerslag. Levenloos tuimelde hij voorover, het wormgat in, en landde in het korenveld van boer Harms.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mysterieus verhaal heb je geschreven, Karinska. Er zit veel spanning in je zinnen, maar er blijven voor mij ook veel vragen hangen, waarop jij natuurlijk de antwoorden weet. Misschien krijgen we daar nog een vervolg op?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Karinska, Het spijt me maar ik maak het niet mee dit verhaal. Mij helpt, vermoed ik, iets meer informatie over Wie en Waar.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mysterieus verhaal heb je geschreven, Karinska. Er zit veel spanning in je zinnen, maar er blijven voor mij ook veel vragen hangen, waarop jij natuurlijk de antwoorden weet. Misschien krijgen we daar nog een vervolg op?
Hallo Jules, fijn dat je het mysterieus vindt en dat je de spanning uit mijn zinnen haalt en leuk dat er veel vragen blijven hangen bij je, wat mij betreft precies het beoogde effect. De invalshoek - tijdreizen/dimensiereizen via een wormgat - bracht mij op een idee om te proberen een scène, dus geen heel verhaal, neer te zetten,om te kijken hoe daar op gereageerd wordt en om te zien of er wat spanning overkomt. Daarbij vond ik dat het wel wat "dark" mocht zijn, gezien de opdracht. Ja, wie weet, komt er nog eens een vervolg op (hoewel ik je eerlijk moet bekennen dat ik ook niet alle antwoorden ken, hoor ;) ) Bedankt voor je reactie!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ I-Kat. Haha, ik had ineens een ingeving, idd. Thnx :nod: @ Pindarots, Ik begrijp het; jammer dat het voor jou niets doet; volgende keer beter! Bedankt voor het lezen. @ Nancy, prettig te horen dat je het bizar vindt. Zoals ik ook tegen Jules vermeldde in mijn reactie: ik wilde proberen een beetje mysterie te creëren. Fijn dat je dat waardeert. Ik moet je bekennen: ik ben een fan van Dean Koontz en sommige van zijn boeken zijn ook nogal mysterieus en "quiet dark". Hij inspireerde mij hiertoe ;)

Rol

  • Anoniem
Hallo Karinska, '...die spannende date met Vrouwe Justitia, die zo veelbelovend was begonnen, vlak voor De Flits.' Leuk is dat het met deze zin verder geen uitleg nodig heeft over hoe hij dan aan die blinddoek kwam. Iedereen krijgt daar gelijk wel een beeld bij. Mooi verzonnen. Zelf vind ik de alliteratie in 'vlak voor de Flits' wel mooi. Vervolgens levenloos in een wormgat tuimelen. Hoe verzin je het. Met plezier gelezen. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Karinska, '...die spannende date met Vrouwe Justitia, die zo veelbelovend was begonnen, vlak voor De Flits.' Leuk is dat het met deze zin verder geen uitleg nodig heeft over hoe hij dan aan die blinddoek kwam. Iedereen krijgt daar gelijk wel een beeld bij. Mooi verzonnen. Zelf vind ik de alliteratie in 'vlak voor de Flits' wel mooi. Vervolgens levenloos in een wormgat tuimelen. Hoe verzin je het. Met plezier gelezen. Schrijfcoach Corrie
Hallo Corrie, Bedankt voor je positieve reactie en je complimenten. Ik was zelf ook wel verguld met mijn ingeving m.b.t.Vrouwe Justitia ;) Leuk dat je de tijd nam mijn stukje te lezen.