Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#151 - Geen idee

“Kom hier, het zit helemaal scheef!”. Teder strikt ze zijn stropdas opnieuw en geeft hem een kus in zijn hals. Vandaag zijn ze 25 jaar getrouwd en aangenaam geroezemoes klinkt beneden in de woonkeuken. “Mila heeft zelfs de paarden een corsage gegeven” zegt hij en ze kijken beiden glimlachend uit het grote raam de weilanden in. “Laten we naar beneden gaan. Wil je dat ik je de trap afdraag?” zegt hij met een ondeugende grijns. Met haar vijftig kilo is dat geen enkel probleem dus ze loopt achteruit, neemt een aanloop en springt in zijn armen. Schaterend draagt hij haar de trap af. Familieleden zetten spontaan een felicitatielied in. Mila kijkt na het zingen uit het raam en merkt op dat de paarden onrustig zijn. Ze kijkt naar haar zwarte merrie en krijgt nog altijd vlinders in haar buik van de schoonheid van het beest. Ze loopt naar buiten om te achterhalen wat er aan de hand kan zijn. De merrie loopt naar haar toe alsof ze steun zoekt. Ze duwt haar warme neus tegen haar buik. Mila loopt verder het weiland in met de stoet paarden in haar kielzog. Als ze een harde schreeuw geeft stuiven de paarden weg en komen haar familieleden op haar afrennen. ‘Mila, wat is er aan de hand?’ schreeuwt haar vader. Als de familieleden bij haar zijn staren ze met ongeloof naar de vreemde vondst in het korenveld totdat ze een zoemend geluid boven zich horen. Een drone cirkelt boven hun hoofden. ‘Ik bel de politie!’ roept vader. ‘Nee, wacht even!’ zegt Mila, ‘Ik kijk eerst even op Internet wat er aan de hand kan zijn, ik zag van de week iets voorbij komen op SOL en ik denk dat ik het antwoord wel kan vinden!’

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook een cliffhanger! Mooie zinnen en fijn verhaal om te lezen. Maar nu ben ik toch wel heel benieuwd wat en hoe er in het struikgewas zit...

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, Annette, ik heb het mogelijke antwoord bij meerdere mensen gelezen :D Mijn fantasie had moeite met deze opdracht. Ik heb een andere invalshoek gekozen. Erg leuk om te lezen wat anderen verzonnen hebben! Ik ga zo op zoek naar jouw invulling!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een fijn geschreven kabbelend verhaaltje. Waar gaat het naar toe en ik kon mij in dit lieflijke beeld geen lijk voorstellen. En dat klopte dus. Origineel verzonnen.. En met plezier gelezen. Ik heb wel een klein puntje dat ik raar vind: vlinders in je buik krijgen van een paard?

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline, ik ben blij met jouw voor mij positieve reactie. Ik probeerde het gevoel van liefde voor een beest te verwoorden en het kan een soort verliefdheid zijn toch? Vooral paardenmeisjes komen zo op mij over. Benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen. Ik heb ook wel eens gelezen dat een nieuwe (platonische) vriendschap als een verliefdheid wordt ervaren, waarom dan niet met dieren? :D

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je verhaal leest zo lekker weg, ik zat er helemaal in en was erg benieuwd hoe je naar het einde zou toe schrijven. In de laatste alinea kies je opeens voor een humoristisch plot, heel geslaagd en ook origineel! Het zorgde bij mij voor en glimlach, ik vind dat je het leuk hebt gedaan :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@i-Kat, misschien heb je al gemerkt dat ik heerlijk kritisch kan doen. ;) De overgang van het echtpaar, 1e alinea, naar Mila, 2e alinea, vind ik wat abrupt. Je introduceert haar niet. Ik begrijp dat ze de dochter is. Het is, denk ik zelfs, een perspectiefwisseling. In de 1e alinea heb je minder labels nodig als je de dialoog onder elkaar zet. Dan wordt duidelijk wie wat zegt. “Kom hier, het zit helemaal scheef!”. Teder strikt ze zijn stropdas opnieuw en geeft hem een kus in zijn hals. Vandaag zijn ze 25 jaar getrouwd en aangenaam geroezemoes klinkt beneden in de woonkeuken. “Mila heeft zelfs de paarden een corsage gegeven,” zegt hij en ze kijken beiden glimlachend uit het grote raam de weilanden in. “Laten we naar beneden gaan. Wil je dat ik je de trap af draag?” zegt hij met een ondeugende grijns. Met haar vijftig kilo is dat geen enkel probleem dus ze loopt achteruit, neemt een aanloop en springt in zijn armen. Schaterend draagt hij haar de trap af. Familieleden zetten spontaan een felicitatielied in. Laat de ondeugende grijns voelen, vertel het niet. Vijftig kilo voor een boerin? Oké, kan. Persoonlijk heb ik een hekel aan het uit elkaar trekken van woorden: afrennen/afdragen/totdat. Het slot van je verhaal creatief gevonden. Of bespeur ik enige gemakzucht? Je was braaf deze week. :D

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
i-Kat, originele vondst. Mensen met paarden, hebben een hemel op aarde. Dus die vlinders passen daar wel bij mi. Wat leuk hier te lezen, hoe iedereen weer anders geïnspireerd wordt. Graag gelezen, de inhoudelijke zaken zijn door de anderen al besproken.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Brenda, dank je wel, maakt me blij. Mili, yes, please, wees kritisch! Ik heb nu alleen die drie woorden aan elkaar geplakt. De eerste alinea lijkt mij voor zo'n kort stukje duidelijk genoeg maar ik ga nadenken over minder labels. Hoe laat je een ondeugende grijns voelen? Graag tips! En ja, ik was hartstikke braaf :D fijn dat je me uitdaagt! Marie, dank je, heel fijn dat je het kunt waarderen. Ik vreesde met grote vrezen dat het onder de maat zou zijn. Heb me er wat makkelijk van afgemaakt geef ik toe...

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
I-kat, Het leuke van deze opdracht is dat iedereen met een andere invalshoek komt. En dit is een hele originele, kan ik je wel zeggen. Vond het leuk, heel om te lezen!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Madd, dank je, blij met jouw reactie Meneer Otten, ook heel fijn dat je er weer was Mili, ha ha, dank je, ik ga er over nadenken hoe ik er een eigen invulling aan kan geven. Ik vind grijns wel een leuk woord maar ik snap het.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had hier een aangepast versie van de 1e alinea staan maar was daar toch niet zo tevreden over dus maar weer weggehaald.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
i-Kat, je laat de lezer knap in het ongewisse. Ik heb geen enkel idee van wat er gebeurd is. En je er makkelijk van afmaken ontgaat mij volledig, aangezien ik ook vaak tandenknarsend probeer een voldaan gevoel te krijgen bij een mislukt schrijfsel. Gewoon doorgaan, wij blijven meelezen. Groet Connie

Rol

  • Anoniem
Hallo i-Kat, Ik herken diverse ingrediënten: smoking (denk ik, gezien de stropdas), korenveld, drone. Alleen beschrijf jij het heel origineel vanuit een heel andere invalshoek. Leuk gedaan. Mooi dat je je daarmee toch door de opdracht hebt laten inspireren, ook al wist je geen oplossing te bedenken. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee hoor, de smoking blijft buiten beeld. Ik wilde een (verkeerde) verwachting wekken met de feestelijkheden. Hij van de stropdas is de vader van Mila en rent naar buiten. Ik laat het bij een vreemde vondst. Andra heeft de moord inmiddels bekend maar daar ben je nog niet Schrijfcoach Corrie :D Veel plezier met lezen van de rest van de verhalen, ze zijn allemaal erg leuk en afwisselend en daarom is het een top opdracht!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
i-Kat, ... vlot geschreven. Ik neem aan, dat Mila de dochter is van het 25-jarig getrouwde stel. Met plezier gelezen.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Riny, klopt maar kan duidelijker geef ik toe. Ik wilde niet uitleggen, dat heb ik hier geleerd. Maar wat je wel en niet kunt uitleggen is nog lastig. Leuk dat je langs kwam! Ik maak me altijd zorgen als er weinig reacties komen...heb jij dat nou ook?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, i-Kat dat is een moeilijk punt; soms krijg je te horen: denk niet dat de lezer dom is en dan kan het weer zijn: hier raak ik je kwijt ... Maar, i-Kat dat is het leuke van schrijven. Je moet je niet zo gauw zorgen maken. Er is ook een tweede pagina bij de wekelijkse schrijfopdrachten, heb ik laatst ontdekt. Succes verder met de opdrachten.