Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#151 De heldere geest

Ik bezit een database vol exen. Verkregen vanaf het moment dat ik besloot te oud te zijn om alleen verder te gaan. Ik meldde me aan op diverse datingsites en sindsdien kan het mij niet beter vergaan. Er zijn namelijk dingen die ik gedaan wil hebben, dingen die ik zelf niet kan. Of beter gezegd, niet wil. Ik ben immers niet degene aan wie het slot en grendel toebehoort. Ik kies, niet naar willekeur maar de systematiek kan mij verraden, en stuur naargelang wie ik verkies een kort schrijven waarin ik kwijn over het vertrokken verleden en nooit voltrokken toekomst. Hint subtiel naar liever ontdane acties die de helft van ons krampachtig tracht te vergeten. Maar de foto’s zijn nog in mijn bezit. Schuld en schaamte, hoe gemakkelijk deze emoties dwingen tot het in stand houden van een voorgelogen zelfbeeld. En ik floreer. Rijkelijk. De opdrachten die ik verzin zijn onuitvoerbaar in perfectie. Bij voldoening beloon ik gul. Ik schrap ze uit mijn systeem, laat ze los. Mijn nachtvlinders. Bij falen, vertrouw ik op gerechtigheid. Want uiteindelijk zijn ze allemaal schuldig. Maar haar heb ik overschat. Mijn nachtvlinder bleek een heldere geest. Ik vraag niet veel, geen bewijs, enkel toewijding in een schokkend nieuwsbericht op mijn online tijdlijn. En zij stuurde mij een krant. Het artikel rood omcirkeld. Een man, mijn ding dat gedaan moest worden, geblinddoekt in een graanveld. Iedereen stond voor een raadsel. De oplossingen in al hun absurditeit aannemelijk. En ik? Alleen ik weet wat te doen. Ik wis mijn systeem en bid tot de dag dat zij mij vindt. Mijn nachtvlinder. Mijn heldere geest.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Annette, oei. Je doet een aanslag op mijn geestelijke vermogen. Je beginzin zó intrigerend. En dan? Ik weet het niet meer. In de laatste alinea vermoed ik een vrouwenrelatie. De nachtvlinder die een man doodt voor de vrouw van de database? Je ontsnapt me.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Annette, oei. Je doet een aanslag op mijn geestelijke vermogen ... Je ontsnapt me.
soms ongrijpbaar net als het hoofdpersonage probeert te zijn :). De hp is een manipulator (m/v) op niveau. Chanteert ex-geliefde tot misdaden waarvoor ze uiteindelijk opgepakt worden. Alleen de heldere geest is slim genoeg om niet gepakt te worden en draait de rollen om. Wat rest is bidden tot de dag van gevonden worden, want daarna bestaat niets meer.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begrijp dat je een grote mannenverslinder bent. En levensgevaarlijk als jij je zin niet krijgt. Ik was zo in je verhaal aan het zoeken naar je manipulatiemogelijkheden dat ik helemaal de dode man in het korenveld was vergeten. Helaas heb ik de oplossing niet ontdekt. Een leuk, apart verhaal, Annette. :o

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op een of andere manier raak ik door je taalgebruik de kluts kwijt, noem het van mijn part manupulatie. Ik voel dat het om een fout type gaat, de manipulatie, het duistere en mis de clou. En het thema. Maar dat het een spannend verhaal is, daar n ik niet om heen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Annette, ik had de uitleg even nodig maar dan is het meteen erg spannend en voel ik de sfeer. Twee gelijken ontmoeten elkaar, dit vraagt om een vervolg ;)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begrijp dat je een grote mannenverslinder bent. En levensgevaarlijk als jij je zin niet krijgt. Ik was zo in je verhaal aan het zoeken naar je manipulatiemogelijkheden dat ik helemaal de dode man in het korenveld was vergeten. Helaas heb ik de oplossing niet ontdekt. Een leuk, apart verhaal, Annette. :o
Dat mannen/vrouwen verslinden (hp is man of vrouw) valt wel mee. Maar als ik mijn zin niet krijg... idd. Bedankt voor je reactie! Ik was inderdaad in een aparte mood en kon de oplossing voor het raadsel niet vinden.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op een of andere manier raak ik door je taalgebruik de kluts kwijt, noem het van mijn part manupulatie. Ik voel dat het om een fout type gaat, de manipulatie, het duistere en mis de clou. En het thema. Maar dat het een spannend verhaal is, daar n ik niet om heen.
Bedankt voor je reactie Maddbrug! Door al die hilarische oplossing op SOL raakte ik zelf een beetje in een ingewikkelde mood. Eens in de zoveel tijd heb ik zo'n bui. Maar hier geldt een beetje 'wie het laatst lacht, lacht het best' en dat is helaas niet de man in het graanveld of de persoon achter de computer maar de dame die haar onderdrukker overtreft. Ik vond het een wat lastig opdracht.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Annette, ik had de uitleg even nodig maar dan is het meteen erg spannend en voel ik de sfeer. Twee gelijken ontmoeten elkaar, dit vraagt om een vervolg ;)
Dankjewel voor je reactie Nancy! Twee gelijken inderdaad, maar 1 blijkt uiteindelijk sterker! Wie dat is laten we in het midden :) (is wel een uitdaging met twee mensen...)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo Annette, jij hebt er een voor mij moeilijke puzzel van gemaakt! Vraagtekens bij: 'Ik ben immers niet degene aan wie het slot en grendel toebehoort.' Je benadert de exen of vrouwen/mannen die iets met die exen moeten doen? Wat bedoel je vervolgens met 'Hint subtiel naar liever ontdane acties die de helft van ons krampachtig tracht te vergeten.'? Vervolgens heb je foto's waarmee je ze chanteert of doe je je voor als een ex? De opdrachten die ze uit moeten voeren doen ze om te voorkomen dat het uitkomt? Of voeren anderen opdrachten uit om die exen uit te schakelen? De nachtvlinder heeft uitgevogeld hoe het zit maar ik ben niet zo slim kennelijk... :confused:

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt de opdracht een bijzondere invulling gegeven Annette, ik vind het origineel. De sfeer is wat duister, dat beschrijf je goed. Evenals anderen moest ook ik even zoeken naar hoe het allemaal zit. Je uitleg erbij is prettig en geeft een duidelijker beeld.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, de oplossing werd moeilijker dan de opdracht. Iemand laat misdaden uitvoeren door zijn/haar ex. Als chantage middel wordt beeldmateriaal gebruikt die tijdens destijds nog schaamteloze acties gemaakt zijn. Als ze wegkomen met de misdaad, worden ze niet meer gechanteerd, maar als ze gepakt worden. Tja dan zijn ze voor de politie e.d. De nachtvlinder wist te ontkomen met de perfecte misdaad. Stiekem probeer ik een verhaal te maken en ver over het woordenlimiet te gaan :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fascinerend verhaal. Om de nachtvlinder te kunnen plaatsen mocht ik het verhaal lekker 5x lezen ;) Dat is een spion en boodschapper tegelijk, denk ik te begrijpen. Die exen: zonder de heldere geest van de nachtvlinder blijven ze doen wat niet gedaan mag worden. Zoiets?

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Uiteindelijk wel Pindarots. De heldere geest is de enige die de opdracht juist uitvoert en er mee weg komt :). Nu zit alleen nog die man in dat graanveld.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Annette Ik heb het verhaal en de uitleg verschillende keren gelezen. Briljant verhaalidee, maar misschien niet te verwezenlijken in 300 woorden. Misschien zelfs stof voor een complete thriller, die ik graag zou willen lezen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Annette, Ik vond het ook moeilijk te begrijpen en had zeker je uitleg nodig. Het gegeven is goed maar verhaal is denk ik te lang om in 300w te vatten. Goede suggestie van Nel.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reactie Nel en Marceline, ik denk dat ik er inderdaad een langer verhaal met vervolg van ga maken :). Dit was inderdaad niet in een paar zinnen te vatten.

Rol

  • Anoniem
Hallo Annette, Dit was een verhaal waar ik inderdaad wat uitleg bij nodig had om het te vatten. Bij sommige zinnen dacht ik het te kunnen pakken, maar met een volgende zin ebde het begrijpen niet zo har weer weg. Leuk om te horen dat de opdracht je prikkelt tot het schrijven van een wat langer verhaal. Bedankt voor je inzending. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Annette, de suggestie van Nel lijkt me een goed idee, als het je tenminste aanspreekt een hele thriller. Ieder persoon uit de database een eigen hoofdstuk? Beetje ingewikkeld, maar wel graag gelezen. Groet Connie