Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#151 De missie

'We hebben er een,' roept Zip. Een mannetje of zes schaart zich rond de gedaante. 'Dat is een grote. Waar heb je die gevonden?' vraagt Bup. 'Hij lag langs de kant van een weg. Ik heb hem aan boord gehaald voordat we opstegen.' Het is Bups eerste vlucht als kapitein van het schip. Zijn collega's zien groen van jaloezie. Dat zo'n jonge onervaren piloot gepromoveerd is tot kapitein, heeft veel stof doen opwaaien. Bup wil indruk maken, dus heeft hij koers gezet naar de plek waar ze allemaal van dromen. Deze missie zal hem beroemd maken. 'Zip, je bent een held,' roept hij opgetogen. 'Wat zullen ze thuis opkijken. Waarom beweegt hij eigenlijk niet? Slaapt hij?' Onrustig dribbelen ze rond de gestalte en prikken met hun lange vingers in het lichaam. Zonder resultaat. 'Wat is dat eigenlijk voor een ding om zijn hoofd, hij ziet toch niks zo?' 'Geen idee,' zegt Zip. 'Zo heb ik hem gevonden.' 'Draai hem om,' beveelt Bup. Ze zien een gat in de schedel van de man en roodbruine smurrie kleeft aan het hoofd. 'Godverdomme Zip, hier heb ik niks aan. We moeten een levend exemplaar hebben. Neem maar een monster van dat goedje in het gat en mieter hem naar buiten. We zoeken verder.' Zip roert lomp met zijn trommelstokvormige vinger in het gat totdat hij een stukje plakkerig grijze substantie te pakken heeft. Hij rolt het tussen zijn twee vingers tot een bolletje en schiet het weg. Dat was niet goed. Hij herhaalt de procedure en heeft nu wel een goed stuk te pakken. 'Klaar,' roept hij. Ze vliegen boven een veld als ze hem naar buiten gooien. 'Mogen we een graancirkel maken kapitein? Alstublieft?' 'Niets daarvan,' roept Bup boos. 'Opschieten, er is werk aan de winkel.' 'Bij het uitproberen van zijn nieuwe drone met ingebouwde camera ziet de boerenzoon een lijk in het korenveld. De dode man is gekleed in een smoking en hij is geblinddoekt. Rondom het lijk staat al het koren nog overeind, er leidt geen spoor van platgetrapte halmen naartoe.'

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerst dacht ik aan een schip met een kapitein, ergens in een zee of zo, toen verwonderde ik mij over de namen Bup en Zip. Maar toen kwam ik in het verhaal, spannend, bloederig en origineel. Ik ben niet zo van de moord- en doodslag verhalen en toch vond ik je verhaal goed, Nancy!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dankjewel Madeleine, ja dat schip heb ik wel met opzet niet ruimteschip genoemd om het een beetje raadselachtig te houden. Fijn dat je het toch een goed verhaal vond ondanks dat het niet je genre is. Dankjewel.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Nancy, Je bent ook weer ijverig aan het werk geweest met je digitale pen en onuitputtelijke fantasie. Of je nu met een bezemsteel rondvliegt of in een ruimteschip, als je die dode maar ergens kunt dumpen, hè? Het bloederige viel wel mee. We hebben hier op SOL al meer bloed zien vloeien. Het is een leuk verhaal, met de ruimte-mannetjes Zip en Bup. Met hun lange vingers. Ik zie ze voor me. Ik heb ooit in een graancirkel gelopen in Engeland. Niets speciaals gevoeld of meegemaakt. Maar ik stond wel verbaasd dat er geen sporen waren. Hebben jouw mannetjes groengrijze ogen? Nog veel lees-en schrijfplezier vandaag en alle dagen die nog gaan komen. :o

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo Marijcke, ik had het bloederiger willen maken door een van die lange vingers eens lekker in dat gat te laten pulken maar heb er toch maar van afgezien ;) . Jazeker, die mannetjes zijn mijn 'ruimtekinderen' dus heb ik ze mijn kleur ogen gegeven ;) dankjewel voor het langskomen en je reactie.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een knap verhaal Nancy. Eigenlijk vond ik het grappig. :nod: Prikken in het lichaam, een levend exemplaar, een monster vh goedje, het naar buiten mieteren (weer iets geleerd!), het gesmeek voor een graancirkel. Het is wel DE gedaante en DE gestalte. Ik kan me vergissen, maar als je schrijft in o.t.t., en van hieruit in het verleden wil schrijven, wordt het v.t.t. -- heeft veel stof doen opwaaien. (Zoals je van o.v.t. naar v.v.t. gaat) Origineel ben je zeker!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Marlie dankjewel, was ook wel beetje de bedoeling dat het grappig was. Blij dat het zo overkomt. O, zo leer ik weer iets DE gestalte en DE gedaante. Dat gebruik ik dan mijn hele leven al fout :o . Ik ga het meteen aanpassen net als de v.t.t.. dankjewl :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ex X-files fan zat ik meteen in het ruimteschip. Leuk gevonden ook dat 'groen van jaloezie' en dat smeken om een graancirkel. Maar Mulder had toch gelijk. 'We are not alone...'

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Annette, mooi dat je mee aan boord was. Het zijn net kinderen die marsmannetjes ;) Mulder heeft het in de laatste film toch ook moeten toegeven als ik het me goed herinner. Dat was een fijne serie. Dankjewel voor je reactie :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gekke @Nancy, gek verhaal, gekke namen, heb jij groene ogen? Dit vind ik een geweldige passage: ['Zip, je bent een held,' roept hij opgetogen. 'Wat zullen ze thuis opkijken. Waarom beweegt hij eigenlijk niet? Slaapt hij?' Onrustig dribbelen ze rond de gestalte en prikken met hun lange vingers in het lichaam. Zonder resultaat. 'Wat is dat eigenlijk voor een ding om zijn hoofd, hij ziet toch niks zo?'] Van mij had je die lange vingers door mogen laten pulken. :D Er is iets dat ik mis: - De man lag langs de kant van de weg. - Onrustig dribbelen ze rond de gestalte. - En dan: mieter hem naar buiten. Er komt m.i. niet naar voren dat de man met het ruimteschip is meegenomen. (typo: wilt/wil)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Mili haha ja gek ben ik eigenlijk wel hè en ja mijn ogen zijn groen/grijs en lijken soms blauw. Ik ben dus een echt buitenaards wezen ;) . Nu je het zegt denk ik dat ik de pulkende vinger er misschien toch wel in ga verwerken. Een beetje dabben in dat brein kan geen kwaad toch? :D Verdorie wat zie je het weer scherp, het is inderdaad niet duidelijk dat ze vliegen. Ga ik iets op verzinnen. Thanks dat je, je even hebt laten 'overbeamen' naar mijn fantasie. De typo pas ik ook aan :{}

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, Een goed verhaal en een originele invulling deze week. Dit verhaal leent zich inderdaad niet voor een kortere versie (ik las het op 120w), maar van deze versie heb ik genoten. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zip en Bup, ik vind het leuk! Ga gerust los met het pulken, mag van mij ook wel. Mili haalt al aan wat ik ook briljant gevonden vind. Het dribbelen, prikken en de verbazing. Top!

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn en luchtig geschreven Nancy. Ik vraag me af dat die dode man in jouw verhaal Vincent is. Het zou kunnen...

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, fantastisch verhaal. Op de een of andere manier begreep ik meteen een soort Starwars, door de namen Zip en Bub, denk ik. Ik moest er erg om lachen, terwijl het over een moord gaat!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Mw Marie, dankjewel, het was ook wel een beetje de bedoeling dat het grappig overkwam. Dus ik ben heel blij dat je erom gelachen hebt :) . Ik ga later nog een stukje toevoegen.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het buitenaardse is ook niet mijn genre Nancy, maar ook ik heb het met plezier gelezen. Bedankt voor je leuke invulling. Zip en bup vind ik overigens heel leuk gevonden, daardoor had ik gelijk het idee dat het geen gewone mensen waren.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, ik heb ook de 120 woorden versie gelezen. Die vond ik al leuk, maar beknopt. Deze versie is gewekdig. Je hebt het perspectief consequent volgehouden en er ontstond een zeer vermakelijk en bizar verhaal. Wat een tomeloze fantasie heb je. :-)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou ja zeg, heb je me toch meegenomen naar iets voor mij nog geheel onbekends. Met verrassing: zo van wat is dit?, gelezen. Goed gedaan, Nancy. Dankjewel.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, Als ik Zip en Bup lees krijgen de mannetjes in mijn fantasie direct een gestalte. Leuk dat detail waar de kogel uit het hoofd gepeuterd wordt. Dat is nieuw toch? Topverhaal!