Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #150– De volle maan

Beminde en beminnende mensen, Elke maand is het uitkijken naar die zalige 28ste dag. Of nacht. Je kiest zelf hoe je het wil bekijken. Voor mij zijn het 24 uren van unieke beelden en gewoontegetrouw wederzien en rustige melodieën met verliefd gefluister. Meestal merk ik op dag 27 al een onderhuidse zenuwachtigheid bij mens en dier. De ene vertoont een opgewekte nervositeit, een andere voelt een sombere bui, hier en daar zoekt het bloed, kriebelend of jeukend de weg onderhuids en aangespoord door hormonen naar een ontlading van onuitgesproken verlangen. Het komt erop neer dat ik aan alle verwachtingen probeer te voldoen. Niet iedereen zal mijn verschijning verwelkomen als een feest, maar optimistisch als ik ben, bekijk ik het langs de zonnige kant. Die kant die me een warme huid geeft en waar ik kan genieten van het maximum aan licht dat ik kan opvangen. Ik tooi me die dag maagdelijk wit als een kersverse bruid. Wanneer ik uiteindelijk in de spotlight treed, voel ik de vlinders in de buik van alle verliefde stellen die me vanop de Aarde aanschouwen met een zwoele blik. Ik sijpel tot diep in hun romantisch hart en voel hun rusteloze verlangen van een zachte kus als een persoonlijk compliment. Ik verheug me op de verlangende lippen, het langzame gekus van jonge koppeltjes en de lang liefhebbende paren. Hun zacht mondelijk beroeren doet mijn oude kraters sidderen. Met ontroering merk ik wanneer een nieuwe stem zich kenbaar maakt. Eerst hoor ik dan een twijfelende en onzekere klank, die geleidelijk met jeugdig verlangen eindigt in een smachtende zucht. Al millennia lang ben ik getuige van de aardse emoties die mijn glansrijke verschijning teweegbrengt. Alle horrorverhalen en gruwelijkheden die ik dagelijks waarneem op mijn moederplaneet, vallen in het niet wanneer de oneindig vele positieve vibraties de korrels van mijn zandkleed beroeren. De dag eindigt met een zacht gemoed. Ik aanvaard voldaan de schaduw die als een wollen deken traag over me heen schuift. Mijn dromen voeden zich aan de herinneringen. Hoopvol kijk ik de volgende maand uit naar je zoekende, tedere ogen. Maan De Volle Sarina, 12 juli 2017

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Sarina, Met een heel mooi, origineel en gevoelig verhaal kom je hier SOL binnen dwarrelen. Welkom. Ik heb genoten van je inzending en hoop dat we je hier nog dikwijls mogen lezen. Niets dan lof voor dit unieke verhaal. Je mag altijd reageren op welke schrijfopdracht dan ook, maar opdat er meer reacties op je stukje zouden komen, is het beter iets eerder je verhaal in te sturen. :o

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Sarina, Met een heel mooi, origineel en gevoelig verhaal kom je hier SOL binnen dwarrelen. Welkom. Ik heb genoten van je inzending en hoop dat we je hier nog dikwijls mogen lezen. Niets dan lof voor dit unieke verhaal. Je mag altijd reageren op welke schrijfopdracht dan ook, maar opdat er meer reacties op je stukje zouden komen, is het beter iets eerder je verhaal in te sturen. :o
Beste coach, Dank je voor je bemoedigende woorden. Het doet deugd om bij mijn eerste poging om uit de kast te komen, de schrijverskast, bedoel ik dan, een pluimpje te ontvangen. En ik associeer die pluim meteen met een veer en een inktpot. Mijn man kijkt me lachend aan, terwijl ik enthousiast je reactie luidop voorlees. Ik ga nu meteen aan de slag om een volgend stukje te schrijven. Nog een aangename avond. Sarina P.S. Kan het dat ik deze pseudoniem gebruik ? Want ik voel me vrij kwetsbaar wanneer ik mijn eigen naam gebruik. (welke trouwens wel erg op Sarina gelijkt) P.S. Mag een inzending ook langer dan 300 woorden zijn ?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tijdens het lezen van je mooi, nogal bloemrijk stukje, vroeg ik me af wanneer het lijk vanaf de andere planeet in het graanveld gegooid zou worden. Ik was achteraf teleurgesteld. Maar stom genoeg had ik niet naar het nummer gekeken. :o Nadat ik de de volle maan in het oog kreeg, vond ik je inzending nog indrukwekkender. Ik ben benieuwd naar je volgende inzendingen.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jules, Dank je voor leuke reactie. Wie weet welke opdracht we volgend jaar krijgen : gooi alle weekopdrachten bij elkaar en maak er een nieuw verhaal van. Voorlopig probeer ik een eenvoudige opdracht tot een goed einde te brengen. Tot de volgende.