Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#151 De vrije val van de Professor

De Professor sprong door de scheur, en bevond zichzelf in het levende vliegschip van de Magister. De muren bewogen als de binnenkant van een slokdarm, glibberig en vochtig. Niet goed voor zijn dure smoking. Tegenover hem knipperde een tranend menselijk oog dat de muur bedekte. Het had wimpers. In het midden van de ruimte stonden twee Golems, vervaardigd uit alles dat voor handen was: schroot, vlees, vuilnis… De Professor liet ze van binnenuit exploderen met zijn Spreuk van het Noodlot. Hij beschermde zichzelf voor alle rondvliegende troep door een fluorescent groene beschermende sfeer op te werpen. Zuchtend en hoofdschuddend kwam de Magister de ruimte binnengelopen. Hij had zich verkleed als een oud dametje. Hij was de meester der vermommingen. “En nu ga je me zeker koud maken?” Zei hij. “Je hebt de president van de Magische Adviesraad gedood. Denk maar niet ik je nu nog laat gaan.” Zei de Professor. “Hoe voorspelbaar. Simsalabim.” Met het uitspreken van die spreuk vormde zich een gat onder de voeten van de professor. Hij werd uit het schip gezogen, wat in slow-motion leek te gebeuren. Hij had nog net genoeg tijd om zijn onzichtbare lasso tevoorschijn te toveren. De Magister werd meegetrokken. De Professor zou niet alleen sterven. Dat had hij beloofd. Samen vielen ze ter aarde, wild ronddraaiend. Zo moest Juliane Koepcke zich hebben gevoeld. De Professor liet de lasso weer verdwijnen. Op dat moment, slaakte de Magister nog een “Simsalabim” die een groteske, vlezige vaginale opening in de blauwe zomerlucht deed verschijnen. Een reusachtige hand perste zich een weg door de opening, en snaaide de Magister uit zijn vrije val. De professor kon nog net zien hoe de Magister schaterlachend door de opening werd getrokken. Hij had gefaald. Hij toverde een blinddoek voor zijn ogen, zodat hij het korenveld niet zag naderen…

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag De Thomas, Dit bizarre verhaal liet mij kennis maken met het ongelooflijke verhaal van Juliane Koepcke. Dank daarvoor. Ik kan niet veel met dit stukje, maar het steekt vol leuke gedachten en getuigt van een grote fantasie. Ik hoop dat door mijn reageren deze vertelling onder de aandacht komt van de Sol-lezers die houden van SF. Succes toegewenst, want schrijftalent lijkt mij voldoende aanwezig. Ik wens je een mooi weekend toe. :o

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fantasierijke beelden De! De Spreuk van het Noodlot spreekt me meer aan dan simsalabim. Ik vraag me af of ik je verhaal nog wat beter zou kunnen volgen als jij iets meer vertelt. Ik heb de indruk dat er veel meer in je hoofd zat toen je dit verhaal schreef. Nu kan ik de opkomst van de verschillende personages niet helemaal meemaken en dat vind ik jammer. Want je inzending doet een magistraal ;) beroep op mijn verbeelding. Het slot kan ik niet meemaken: hij was toch al ter aarde gevallen? Hoe kan hij dan het korenveld zien naderen? Ik hoop dat je van feedback houdt ;)

Rol

  • Anoniem
Beste De Thomas, Ondanks dat je de eerste was die zijn tekst voor deze opdracht heeft geplaatst, heb je nog maar weinig reacties. Misschien dat men niet zo gewend is aan de science fiction stijl van je verhaal. Ik vind het prachtig gevonden. Doordat alles mogelijk is, kun je heel mooi de omstandigheden van de eindsituatie creëren. Je hebt je fantasie in ieder geval heerlijk de vrije hand gegeven. Tip: lees je tekst eens een keer hardop voor jezelf voor, dan pik je er dingen die verbeterd kunnen worden wat makkelijker uit. - beschermen voor of beschermen tegen? - Denk maar niet (dat) ik je nu nog laat gaan. Schrijfcoach Corrie