Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

150- Volle maan

Café de Halve Maan was omgedoopt in de Bubbel Club. Ik was er al een tijd niet meer geweest en stapte binnen. In het bruisende schuim van lachende pratende en dansende mensen zat een man met een mager doodshoofd alleen. Aan zijn veel te ruime leren zwarte jas die hij ondanks de hitte aanhield en de zwarte bol aan zijn voeten zag ik dat hij op de motor was. Door zijn stilte aangetrokken stapte ik op hem af. Harry Davids heette hij en nee het was geen grap. Tot mijn verbazing bleek hij veel spraakzamer dan gedacht. Binnen vijf minuten werd ik uitgenodigd om die avond in zijn caravan door te brengen in een dorp in de buurt. “Waar? Weidewiel? Nee zeg, daar wil ik nog niet dood gevonden worden.” “En bovendien heb je volgens mij al aardig wat op”. Heel wat Duvels en rosétjes later stapte ik achter op de motor. Een extra helm had hij niet. Het was stil op de weg. Wat ander verkeer betreft althans. Het wegdek glansde mat. Er hoefde maar één olievlekje te liggen en…De paar zinnen conversatie die ik probeerde werden met een gegrom beantwoord. Ik kon hem wel verstaan, hij mij niet. Gek genoeg verstond hij wel dat ik uitdagend vroeg of hij niet harder kon. “Hoe ik het in mijn hoofd haalde!” “200 Met iemand achter op zonder helm…!” In Weidewiel aangekomen zag ik dat hij nog steeds boos was. Het was zo verontrustend stil dat ik bang was gehoorschade door de motor opgelopen te hebben. Harry gebaarde me een bepaald pad op te lopen. Door het scherpe gekners van de kiezelstenen werd ik gerustgesteld. Aan het eind van het pad gingen we aan de slootkant zitten. Tussen de bomen door scheen een straal van de maan op het wateroppervlak. Na een paar minuten stilte sprongen opeens, in de lichtvlek van de volle maan, honderden zilver glinsterende visjes uit het water op. In en uit het water, alsmaar door als bezetenen.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Brigitte, Welkom hier op SOL. Je zult, denk ik, niet veel reactie krijgen omdat men al volop bezig is aan de volgende opdracht. :o Ik vind je verhaal goed geschreven. Maar wel een beetje onwaarschijnlijk dat een meisje/vrouw zomaar met een vreemde motard mee achter op de motor gaat. Waarom stelt het gekners van de kiezelstenen haar gerust? Ze wordt wel beloond met een prachtig volle-maan-gebeuren. Graag gelezen en ik hoop in de toekomst nog meer van je te mogen lezen. :o

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie. Het is echt gebeurd. Onder de invloed van volle maan doen mensen rare dingen ;-). Het gekners van de kiezelstenen stelde gerust om ze toch geen gehoorschade opgelopen bleek te hebben.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Brigitte, Ik vind je verhaal heel bijzonder en die visjes, dat lijkt me prachtig om te zien. Naar mijn mening heb je de situatie beeldend beschreven. Zelf ben ik hier ook nog maar sinds twee weken aan het rondkijken om te zien hoe alles werkt en inspiratie aan het opdoen, dus het feit dat je wellicht niet wist dat er al weer een nieuwe opdracht is, herken ik wel. Iedere woensdag verschijnt er een nieuwe uitdaging, dan weet je dat ;)

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Brigitte, Ik mis de sprong naar "...dat hij nog steeds boos was". Was hij boos dan ? Het verhaal is mooi. Herkenbaar : achter de stoere jekker en het mager doodshoofd, schuilen dikwijls verrassende mooie kantjes, zoals de bewondering voor de paaiende vissen in volle maan. Een mooi romantisch einde. Er zou natuurlijk nog een vervolg op kunnen komen. En ja, ik heb mijn verhaal ook een tikkeltje laat ingezonden. Maar het kriebelt en ongeduldig wacht ik ondertussen op de volgende opdracht. PS : ik ben ook nieuw.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor jullie reacties Karinska en Sarina. Wat de sprong over zijn boosheid betreft. Ik worstelde met het aantal woorden. En heb op de site een aantal verhalen gelezen en het commentaar. Het is zoeken naar de balans tussen 'de lezer serieus nemen' en niet alles invullen en voorkauwen en een inhoudelijk samenhangende verhaallijn schrijven zonder al te grote onnavolgbare sprongen te maken. En die 300 woorden ;-). Maar wel een spannende zoektocht.