Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 150 Gezondheid!

Esina rilt als ze zich uitkleedt. Ik zie kippenvel over haar hele lijf. ‘Ach liefste, heb je het zo koud. Kom in mijn armen, dan wrijf ik je lekker warm.’ ‘Ik vind het eigenlijk wel eng, Ton. Je doet toch wel voorzichtig met dat scheermes?’ pruilt ze terwijl ze zich tegen me aan vlijt. Een poosje geleden kreeg Esina een brief van tante Lil met de waarschuwing dat zij tijdens de eerste volle maan in juli een weerwolvin zou worden. Tante Lil, op zijn zachtst gezegd een buitenbeentje in de familie, had een grote interesse voor het occulte. Ze verraste menigeen met bijzondere uitspraken. Even bijzonder was het, dat haar voorspellingen vaak uitkwamen. Daarom had Esina deze waarschuwing serieus genomen. Zij was echt van plan de raad van tante Lil op te volgen, zodat ze niet blijvend in een weerwolvin zou veranderen. Esina en ik waren volgens tante Lils instructies afgereisd naar de westkust van Ierland. De waardin van de eenvoudige Inn waar wij logeerden, was bereid deze avond met ons mee te gaan naar het strand. Volgens de aanwijzingen moest een vrouw met rood, krullend haar deelnemen aan het ritueel. In het licht van de volle maan lees ik de brief nog eens en pak alvast de scheerspullen. Ik strijk Esina zachtjes over haar haar en laat mijn handen langzaam afdalen. Bij haar borsten voel ik de eerste donshaartjes al door haar huid komen. ‘This is the moment, let’s do it now!’ zeg ik tegen de roodharige vrouw. In een mum van tijd smeren wij Esina helemaal in met scheerschuim, waarna ik snel en teder de opkomende haargroei wegscheer. Gelukkig ben ik daarmee net voor twaalf uur klaar. Nadat Esina zich in de oceaan heeft afgespoeld, vieren we het succesvol tegengaan van volledige transformatie met veel Guiness. Slàinthe!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton, Wat een originele invulling en hoe mooi geschreven. Ik genoot van dit verhaal! Het is een toppertje1 :thumbsup: Slàinte

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend Ton Badhemd, en dankzij Ton en Esina blijft de sfeer ergens toch ook vertrouwd en gezellig. 'In een mum van tijd smeren wij Esina helemaal in met scheerschuim, waarna ik snel en teder de opkomende haargroei wegscheer.' :lol: Lekker praktisch. Het doet me aan Buurman&Buurman denken; overal vlokken scheerschuim. Gelukkig niet alleen snel maar ook teder. Heerlijk geschreven. :thumbsup: :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ton, het snelle en tedere merkte ik - zoals Elyse - ook meteen op. Het is heerlijk dat je Esina, van wie je zoveel houdt, hier ten tonele hebt opgevoerd. Jullie relatie is weergaloos en jij laat ons meegenieten. Wat is er met Ierland en Inns in deze wekelijkse opdracht? Een heel oorspronkelijk verhaal. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
OMG Ton ik was net genezen van mijn scheurbuik. Tante Lil, ik ben vereerd :lol: en de Ierse waardin, Marcelines HP? Ondanks dat ik krom lig van de lach is het me toch nog gelukt om serieus te lezen en vind ik het een prachtig verhaal. Echt top geschreven en de liefde is voelbaar. Compliment voor deze geweldige bijdrage waar alles inzit. Een paar duimen zijn wel op zijn plek. :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton, wat leuk! Ik ben helemaal in sprookjessfeer. Ierland doet me ook weer denken aan de Wicca's waar ik nog over moet lezen. Je schrijft heel beeldend en boeiend.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Marceline, hartelijk dank voor je reactie! Altijd fijn als iemand van mijn schrijfsel geniet. Maar, eerlijk is eerlijk; with a little help from my friends ;) Ook jij; Gezondheid!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Elyse, dankjewel voor je complimenten. En ik ben blij dat jij het met Esina ook vertrouwd en gezellig vindt. Ja dat tedere; Esina kennen = snappen waarom zij tederheid oproept.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Mili, Haagsche dame achter de duinuh, Fijn dat jij ook dat tedere signaleert, zie hierover ook # 8. En ja, Esina hoort helemaal bij de SOL-familie, toch? Want aan de reacties te zien ben ik niet de enige die zo van haar houdt! Wat er met deze opdracht is vwb Ierland en Inns? Ik volgde slechts de instructies uit de brief van tante Lil, maar Nancy heeft mij al een beetje door; ik heb wat van Marceline geleend. Komt misschien toch een beetje door het SOL-familie-gevoel, denk je niet? Hartelijk dank voor je duimpje, Mili!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oeps, I-Kat, je laat me blozen met je 'briljant', dankjewel voor dit mooie compliment! Esina en ik zeiden nog tegen elkaar, op de terugreis vanuit Ierland; we hebben ons weer best vermaakt, nu maar hopen dat ons verhaal het op SOL ook zo vermakelijk is. Blijkens jouw reactie hoeven we ons daar geen zorgen om te maken, dankjewel i-Kat!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Nancy, dankjewel voor je altijd weer lovende en leuke reactie! Tja, die tante Lil... wie kent haar niet, hè? Fijn dat ik haar even mocht lenen. En ja, je hebt het goed geraden waar de waardin vandaan kwam. :thumbsup: Vwb de voelbare liefde; tja, met een vriendin als Esina kun je niet anders dan liefde beleven, liefde opdoen, liefde uiten, liefde ... nou ja, Esina doet dat nu eenmaal met mij. En je bent weer niet zuinig met je complimenten, Nancy. Dankjewel, ik word er toch weer een beetje stil van!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, je maakt me een blije Ton met je complimenten! Fijn dat je in sprookjessfeer terecht kwam; eigenlijk hadden wij ook wel een sprookjesgevoel daar op het Ierse strand, dus het is fijn dat jij die sfeer ook ervaart!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ooooh wat was ik daar graag bij geweest, bij dit scheerschuimende spektakel en dan ook nog in Ierland! En buitenbeentjes...ze zijn onmisbaar. Dank je zeer voor dit machtig en broos verhaal!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Ton, Je hebt weer een weergaloos verhaal uit je remmington getoverd. Gelukkig vond je juist op tijd de juiste plaats en de juiste medewerkster om de snode plannen tegen te gaan die de lieflijke Esina in een weerwolvin zouden transformeren. Ik zag het tafereel voor me. Met die volle maan boven het strand. Prachtig. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Pindarots, bij de volgende volle maan mag je wel mee, hoor. Maar dat hangt er wel van af, of tante Lil ook dan weer een waarschuwing geeft en wat dan ook een remedie is. Je reactie maakt me blij! Dankjewel!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Blavatski, wat een fijne reactie weer van jou. En het tegengaan van de transformatie deed ik op aanwijzing van tante Lil, samen met de waardin. Dus jouw duimpje zal ik met hen delen, Blavatski! Dankjewel!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Connie, hartelijk dank voor je dikke duim. Esina en ik zijn blij dat je onze Ierse wederwaardigheden zo kunt waarderen.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton, hierboven is alles al genoemd, je hebt me heerlijk vermaakt met je scheerceremonie! Ik zag het zo voor me. Gelukkig voor Esina en jou dat het net goed afliep!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: Een weergaloos verhaal! Laat even weten of door dit ritueel die vervelende haartjes een maand wegblijven anders is het me een trip naar Ierland wel waard. ;) :thumbsup: