Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 150 Onbekend maakt vreemde sprongen

Het gevloek van mijn vader en het gejammer van mijn moeder jagen me het huis uit. Wat een gedoe, al dat bijgeloof. Daar doe ik niet aan, en zeker niet als ik om tien voor twaalf ’s nachts zin heb in friet. Een bries doet me opkijken. Wolkenslierten glijden langs de nachtelijke hemel. Ze verbergen de maan, onthullen als een openvallende jurk telkens een ander stukje. Hoe zou ze zijn in haar naaktheid? Waarom sta ik er nu bij stil, een week na mijn achttiende verjaardag? De geur van frituurolie verdringt mijn gedachten. In een hoek van het pleintje flikkeren de neonlichten van ‘De nachtelijke friet.’ Geen kat staat er, ik loop sneller. Mijn verbazing is groot bij het half neergelaten rolluik. Ik klop erop en buig mijn rug opzij om iets te kunnen zien. 'Ben je nog open? Ik heb waanzinnig zin.’ Een metaalklank van een deur laat zich horen. ‘Saar, ben jij dat?’ Mijn honger maakt plaats voor lust. David. Vorige week heb ik hem ontmoet op mijn feestje. Gemakshalve heb ik mijn ouders in het ongewisse gelaten over onze nachtelijke activiteiten. Ik stap om het kraam heen, en bots tegen hem aan. Hij slaat zijn armen om me heen, zijn glimlach verwarmt me. ‘Bijna volle maan, Saar. Ben jij bijgelovig?’ Hij kijkt me aan, zijn ogen gloeien. ‘Nee. Jij?’ 'Nee hoor. Jij staat tenminste met beide voeten op de grond.’ Hij kust me, ik sla mijn armen rond zijn hals en verdiep de kus. Het wordt zwart in mijn hoofd. ‘Saar, heb je gedronken?’ Typisch moeder, als ik heb uitgeslapen. Dé manier om me uit mijn hum te brengen. Ik haal mijn schouders op. De smaak in mijn mond verdwijnt met een slok koffie. Vader verbergt zich achter de voorpagina van zijn krant. De letters bevriezen me. 'D. M., eigenaar van ‘De nachtelijke friet’, werd deze morgen dood aangetroffen bij zijn kraam. Naar de beten en klauwen in hals en nek te oordelen, is zijn dood het werk van het Creatuur. Blijf binnen bij volle maan.’ Het kopje komt rinkelend op de vloer terecht.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marlie, Weer zo'n verrassend verhaal dat hier binnenglipt. :o Je zult maar ontdekken dat je een weerwolvin bent! Goed geschreven. Proficiat. "Ze (de wolken) verbergen de maan, onthullen als een openvallende jurk telkens een ander stukje. Hoe zou ze zijn in haar naaktheid?" Heel mooie treffende zin. Ik wens je een probleemloze volle maan weekend. :nod:

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Marlie, ik heb hier van genoten; prachtige vertelling met een macabere clou! Ik twijfel of HP nu wel of niet de dader is; aan de ene kant zou je denken van wel ('verdiep de kus' zwart in mijn hoofd' 'smaak in mijn mond'), maar evengoed is zij het niet, vanwege de schrik bij het lezen van het bericht ('bevriezen' en het vallende kopje). Graag gelezen, Marlie!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, akelig eind van je verhaal, maar ik heb genoten! Goed de spanning opgebouwd en ja, het verhaal kan twee kanten op. Ik geef de voorkeur aan de hp die verandert bij volle maan.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Te gek keileuk verhaal!! De friet en de rolluiken en ik heb waanzinnig zin... Vrijen en friet, wie wil dat nou niet? En het eind, OMG, onontkoombaar met deze maanstand. Enorm genoten van dit verhaal, thnx!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marlie, keigekke of keileuke @Pindarots verwoordt exact wat ik jou ook wilde zeggen. En nogmaals driewerf hoera voor deze zin: 'Ben je nog open? Ik heb waanzinnig zin.’

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een hartelijk dank voor jullie leuke reacties. Ton, HP is niet zuiver, daar komt het op neer! :D Ik hou wel van wat romantiek met een grillige twist, dat maakt het niet zeemzoet.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij is er meer aan de hand. :? De titel en halverwege de tekst het [Geen kat staat er] Maar een kat die haar 18 de verjaardag viert? In ieder geval een intrigerend verhaal. :thumbsup: