Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#150 Transformatie

Nog twee dagen genieten en dan begint de ellende weer. Lang geleden, toen ik nog jong en puur was, kwam een jaloerse heks mijn sprookje binnenwandelen. Ze had ergens goed de pee in, dat was duidelijk. Dat ze goed was in haar vak werd me snel duidelijk. Ze sprak een vloek over me uit en voilà, ik heb geen leven meer. In het begin viel het nog mee. Ik verloor wat haren hier en daar en mijn tanden veranderden van formaat. Mijn stem bleef nog gespaard waardoor ik, maar zeker ook mijn familie niet meteen in paniek raakte. Rond mijn vierde jaar brak de hel los. Bij iedere volle maan moet ik rennen voor mijn leven. Tegenwoordig zorg ik ervoor dat ik ver van mijn eigen omgeving ben. Door schade en schande wordt men wijs dus zoek ik mijn veiligheid aan de rand van de stad. Mijn transformatie valt daar het minst op en mijn naasten vertonen zich daar nooit. Helaas beland ik keer op keer in de gevangenis, wegens handelen in strijd met de openbare zeden. Ik kan ze geen ongelijk geven, het ziet er ook niet uit dat blote lijf. Nu sluip ik zodra het schemert naar dichtstbijzijnde kledingcontainer. Zodra de maan me weer te pakken heeft en ik volledig getransformeerd ben, trek ik aan wat voorhanden is en wandel de stad in. Hoewel ik er absoluut niet opval word ik misselijk van die gore mensenlucht. Ik wil ze verscheuren maar met dit gebit krijg ik nog geen pink afgeknaagd. Wist ik maar hoe de vloek kan worden opgeheven. Ik zou in dat geval ver wegblijven van deze beesten. Het leven van een 'weermens' gaat niet over rozen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy, er is geen reden dat je deze zin: [Door schade en schande wijzer geworden zocht ik mijn veiligheid aan de rand van de stad.] ook niet in de tt zet. Geldt ook voor: 'Helaas beland ik ...?' En ook: 'Ik kan ze geen ongelijk geven.' 'Het ziet er ook niet uit ...' 'Naar de ... ' 'Word ik ... ' Excuses, maar je kan het maar beter goed zetten. ;) Een fantasievol rijk verhaal!

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy Bastiaans, Een originele twist, zoals dat heet.
Ze had ergens goed de pee
de uitdrukking is: de pee in hebben.
Door schade en schande wijzer geworden
het spreekwoord is: door schade en schande wordt men wijs. (een constructie met 'wijzer' zou ik niet gebruiken)
het ziet ook niet uit dat blote lijf.
- er ook niet uit,

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht even dat we hetzelfde onderwerp gekozen hadden maar je zit weer op het heerlijke heksenspoor. Ik vind het een geweldig amusant verhaal! Heel vlot geschreven, prettig lezen. Duimpje!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Brenda dankjewel. Ik ben er bang voor ;) @Jan P dankjewel, potverdorie zeg ik dacht toch echt dat ik 'de pee in' had geschreven en ' er niet uitzien'. Dankjewel voor je oplettendheid en reactie. @ I-Kat het bevalt mij wel in de heksenwereld ;) Dankjewel

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Nancy, Mooi hoor, weerwolven en heksen ineengevlochten in deze vertelling. Mili en Janp hebben de puntjes al op de i gezet. Ik heb gewoon genoten van dit verhaal!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier een wisekid die houdt van puntjes op ies zetten: De komma na Tegenwoordig kan weg. En de kun je zetten voor dichtsbijzijnde kledingcontainer. Genoten van dit verhaal. En het greep me bij de keel toen ik las dat het gebit de drang om te verscheuren in de weg zat. Dat vind ik verdrietig voor deze gemankeerde weermens.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Pindarots, dankjewel blij dat je genoten hebt en van de puntjes op de i houdt. Thanks! Ga het aanpassen. Ps. Het is ook een zielige pup dat weermens van me ;)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, wat een prachtige wending heb je deze opdracht gegeven! Pas na een poosje lezen kreeg ik door dat je de weerwolf veranderde in een weermens! Geweldig hoe je dat ook in de details laat doorschemeren, zoals het naakte lijf + kleding, tanden, geur. Heel leuk (want helaas weer scheurbuik, snik) maar ook heel goed gevonden! Dikke duim + hartje voor jou! :thumbsup: <3

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Ton wat een fijne reactie dankjewel. Dat het even duurde voordat je het doorhad vind ik super, dat was de bedoeling en is mijn opzet dus geslaagd. En een beetje scheurbuik heerlijk dubbel in opzet geslaagd ;). Dankjewel voor je duimpje en hartje, ik koester het.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Fantastisch Nancy, gelachen om je tekst. Ik wil ze verscheuren maar met dit gebit krijg ik nog geen pink afgeknaagd. Ik ga goed uitkijken as weekend, je weet maar nooit of ik je tegenkom!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Nancy, ... heerlijk die fantasie. Ik ga straks maar weer eens op het balcon staan. Gisteren stond ik er ook al. Ik vond hem wel erg hoog staan. Met plezier gelezen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Nancy, ... heerlijk die fantasie. Ik ga straks maar weer eens op het balcon staan. Gisteren stond ik er ook al. Ik vond hem wel erg hoog staan. Met plezier gelezen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Nancy, ... heerlijk die fantasie. Ik ga straks maar weer eens op het balcon staan. Gisteren stond ik er ook al. Ik vond hem wel erg hoog staan. Met plezier gelezen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Riny, sterker nog er is een Limburgs liedje hierover geschreven ( carnaval) rauw, rauw, rauw, ich lus dich rauw, es ich dich zeen da bin ich wie bezète :D

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je keert de rollen om hier in dit verhaal, leuk idee Nancy. Al had ik dit helaas niet direct door, maar dat zal aan mij gelegen hebben .