Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#149 Mijmeringen

Er staat een vlierbes, een hazelaar, een meidoorn. Er staan twee dennenbomen, die ooit met kerst de woonkamer sierden. Er groeien braamstruiken. Er razen treinen. En achter het spoor staan Canadese populieren. In de zomer vormen ze een groene muur. In de winter zijn ze kaal en doen ze me denken aan kanker en dementie en diaree en urine die roodgekleurd is. Gelukkig is het nog zomer. Het regent. Maar dat is niet erg, want dat helpt tegen kanker en dementie en verdunt de rode kleur tot licht oranje, maar het maakt er de poep niet dikker op. Dat niet. Nu, achteraf, zou ik toch graag bedankt hebben voor de eer. Als je niet wakker wordt, hoef je ook niet naar bed te gaan, laat staan dat je de dag een beetje spannend in moet vullen. Zoiets, dacht ik, dan. Ik zou het graag gegund hebben aan een extra merel of een extra lijster. Dat wel, want ik zal niet zeggen dat het niet de moeite waard kan zijn. Van de andere kant als ik dan had mogen kiezen, had ik graag aan de stuurknuppel van een bommenwerper gezeten. Boven Dresden, of zo. Of dat ik lijfwacht zou zijn van Pol Pot, en achter hem door de jungle loop en twijfel over mijn functie met de kalashnikov op scherp. Soms is het leven best simpel, denk ik dan. En op zo’n moment hoor ik altijd die ‘Heil Hitler echo‘. Ach, de jeugd, de onschuld, denk ik dan. En dan voel ik altijd de neiging om iemand een kneepje in de wang te geven. Maar goed, vandaag ga ik gewoon lekker door met seriemoorden. Die blonde Duitse die gisteren zo geil naar me lachte en me vertelde dat de scheiding haar toch zwaar viel. Bloedgroep O positief. Wedden?

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor de goede orde: 'Nee tegen jezelf zeggen is een slechte gewoonte van een geblokkeerde creatieveling.' slaat dus echt nergens op. Dat geldt voor de meeste regels die zien op 'jezelf'. 'Ja tegen jezelf zeggen is een goede gewoonte van de ontketende creatieveling.' Nee, daar zijn we dus blij mee.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik voel me meegevoerd van een lome zomertuin naar absolute krankzinnigheid. Zonder haperingen. Je speelt met je lezer. En voor de goede orde: Misschien een aardige tegelwijsheid voor op mijn werk. Het zou niet misstaan.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Angus, daar is hij weer, het schrijvende plebs toesprekend vanuit zijn ivoren toren. Om hen te verdwazen met zijn bomen of vogels of kerkhoven. Altijd herkenbaar aan: 'Dat niet. Zoiets, dacht ik dan. Of zo.' Dat deed hij ook toen hij @Woodpecker heette. De intellectueel die zich boven een schrijfgemeenschap voelt verheven, Die mijn reacties negeert omdat ik hem niet uitkom. Voor mij ben je af.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Angus, daar is hij weer, het schrijvende plebs toesprekend vanuit zijn ivoren toren. Om hen te verdwazen met zijn bomen of vogels of kerkhoven. Altijd herkenbaar aan: 'Dat niet. Zoiets, dacht ik dan. Of zo.' Dat deed hij ook toen hij @Woodpecker heette. De intellectueel die zich boven een schrijfgemeenschap voelt verheven, Die mijn reacties negeert omdat ik hem niet uitkom. Voor mij ben je af.
Mili, ik meen mij te kunnen herinneren dat je nog niet zo lang geleden in bedekte termen naar Angus' gunsten dong; zonder succes. Nu geef je hem de doodsteek. Wat lief van je. Angus zal dit zeker weten te waarderen. Het past goed in bovenstaand verhaal, dat wel. :) 'Was sich liebt das neckt sich. Was sich neckt das leckt sich und was sich leckt das liebt sich', zegt de Duitser. Komm, trinken wir einer. Prosit.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De rem erop, die Angus schrijft dingen die echt niet kunnen! Natuurlijk is hij wat hij schrijft of is hij de verteller van dat wat niet kan? Ontremmen hoeft echt niet tot absurdum, tot destructie, tot waanzin. Hoewel. Dan liever op papier dan in het echt. Of nee. Laat maar. Laten we met z'n allen zwijgen tot we alleen het goede weer op mogen schrijven en jij hebt niet het probleem dat je geremd bent, je hebt mogelijk het tegenovergestelde? De opdracht ging over nee tegen zelfsabotage, zoals jezelf remmen. Dankzij jou ontdekken we dat die rem er niet voor niets op zit. Alleen is hij niet altijd goed afgesteld.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Angus, Een originele zomerse mijmering inclusief het kneepje in de wang - ook dat was mensenwerk. het kan/mag voor mij met minder voegwoorden.
Maar dat is niet erg, want dat helpt tegen kanker en dementie en verdunt de rode kleur tot licht oranje
zoiets: Dat is niet erg, het helpt tegen kanker en dementie en verdunt de rode kleur tot licht oranje.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie, Odile.
[...] jij hebt niet het probleem dat je geremd bent, je hebt mogelijk het tegenovergestelde?
Nou, die aanname klopt niet helemaal, ben ik bang. Wel ben ik allergisch voor 'wijsheden' als in de opdracht verwerkt. Ik bepaal dus liefst zelf wat ik voor mezelf een slechte gewoonte vind, ook op schrijfgebied.
'Ja tegen jezelf zeggen is een goede gewoonte van de ontketende creatieveling.'
Ik hoop dat duidelijk is dat ik bovenstaande 'wijsheid' evenmin onderschrijf en dat mijn ongeremde bijdrage niet bepaald iets is wat ik met plezier schrijf of lees. Het is bedoeld als een uitwerking van de gedachte dat - naar mijn idee - regels als deze die mij iets over mezelf zouden vertellen tot extreme idioterie kunnen leiden. Maar goed, dat kan ook wel weer als literatuur verkocht worden. Dat heeft Bret Easton Ellis wel bewezen. Het is maar een mening trouwens, meer niet.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is weer een echte Angus,
Nou, ik hoop eigenlijk van niet. Maar toch bedankt voor je reactie, marceline.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[...] het kneepje in de wang - ook dat was mensenwerk.
Zeker. En hij wist ook wat goed voor jezelf was, en voor het volk, maar dat was hetzelfde.
het kan/mag voor mij met minder voegwoorden.
Voor mij ook. Maar ik vond het hier wel passen bij een soort 'tirade-stijl'. Dank voor je reactie, janp.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is weer een echte Angus,
Nou, ik hoop eigenlijk van niet. Maar toch bedankt voor je reactie, marceline.
Qua schrijven natuurlijk, Angus. Over de inhoud liet ik mij niet uit. Groet, Marceline