Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#149 Dansen

Een blokkade bij de creatieve dansers... “Ik wil dansen.” zeg je en je sleurt me mee de dansvloer op. Jouw handen om mijn middel gaan vervolgens een eigen weg over mijn lichaam ik voel je lijf, warm tegen het mijne we draaien, verlangen improviseren de liefde op ons eigen ritme jouw aftershave kronkelt om mijn parfum zelfde merk, andere versie ik houd van die geur ik voel je wang langs mijn lippen bijna bij jouw mond wij mogen dit je zegt geen woorden Wij zijn de dansers van ons leven. Ik zie jouw vriend naar ons kijken en we weten Jij bent dronken en ik nuchter In gedachte kus ik je Met mijn ogen dicht kan ik dansen Ik stap terug en sta je af voor een volgende dans.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Annette Rijsdam, Dit gedicht zweeft in onbenoemd en onvervuld verlangen, dat maakt het mooi - vervulling ervan leidt al snel tot verveling.
ik voel je lijf, warm tegen de mijne
als met 'de mijne' lijf wordt bedoeld is het: tegen het mijne

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je reactie @janpmeijers. Dit is inderdaad het soort van verlangen dat niet vervuld moet worden, anders ben je de flow kwijt.
als met 'de mijne' lijf wordt bedoeld is het: tegen het mijne
ik heb het gelijk veranderd. Het wordt echt tijd voor een opfris cursus Nederlands...

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wauw Annette laat die stopknop nog maar lekker kaduuk zijn. Deze is prachtig. Heel bijzonder! - jouw aftershave kronkelt om mijn parfum- een prachtzin :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk om weer even romantisch te dromen. Ik heb het idee dat je blokkade als obstakel hebt opgevat? In ieder geval leverde het een mooi gedicht op.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de mooie reacties! deels een obstakel @Odille, maar zoals Jan in #1 ook al aangeeft is juist het niet vervullen van het verlangen wat het spannend houdt.