# 149 Geblokkeerd
Nee zeggen, nee doen. Niets doen. Alles laten hangen, slingeren, buitensluiten want origineel is er niet meer bij. Laat ons wel wezen, al dat creatieve sprokkelen uit onze hersenhelft – de rechter blijkt, heb ik ondertussen gelezen – is geen kattenpis. Altijd komt er die andere tussen.
Meer nog, al die dagelijkse beslommeringen. Nog meer: al die ziektes die te pas en te onpas opduiken. Wat hebben onze helften daarop te zeggen? Hoe kan onze creativiteit zichzelf terugvinden tussen al die stoorzenders die zieke cellen zijn, tussen dat stromend bloed? Het voelt alsof het creatieve zich in een bloedbaan bevindt, een roetsjbaan waarvan ons leven afhangt.
Dan hebben we nog die blaas die we meermaals per dag ledigen. Verdwijnt het creatieve soms langs daar?
Of moeten we het terugzoeken. Niet in, maar buiten ons lichaam. Buiten onze wereld. Niet op het toilet, maar op de vloer. Op het gras van de wereld. Op de oerbodem waarop ook onze voorouders een stap voorwaarts zetten. Telkens iets nieuws ontdekten.
Wij zoeken het gezeten op onze knieën. Woord voor woord, punt na punt, zin na zin, langzaam en verbeten zoekend. Tot we weer die verschillende losse eindjes terugvinden. Die onbenoemde stukjes die als eilandjes wachten om een geheel te vormen.
Wachtend tot ons gebrek aan inspiratie als water tussen de vingers wegglijdt. Zodat we kunnen ontdekken dat daar ergens, heel diep in ons binnenste, opnieuw een zaadje ontkiemd is.
Zodat we de puzzel kunnen vervolledigen.
Dan volgt die ene zucht. Die ‘ja, we gaan ervoor’.
Omdat ik de opdracht niet te
Marlie, heel moedig dat je zo
@Marlie, voor mij een zeer
Het is prachtig Marlie. Hier
Wanneer schrijf je een
Heel mooi en intens
Prachtig intens stukje
Heerlijk stukje, Marlie.
Heerlijk stukje, Marlie.
Marlie, ... ik kan alleen
@marlie, je hebt prachtig
Grappig dat door een bijna