Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#149 Zeg maar nee

Ja zeggen tegen mijzelf zeggen is een slechte gewoonte van een geblokkeerde creatieveling. Zo, dat is eruit en ja jullie lezen het goed. Julia kan me de boom in. Het probleem met mijn brein is namelijk, dat de stopknop kapot is. Dat is de knop die de 'nee' uitdeelt. Zeg maar de dodemansknop zoals op een motorfiets. Als er gevaar dreigt, schade en letsel op de loer ligt en het apparaat niet meer onder controle te houden is, dan druk je op die knop. De boel valt dan gewoon stil. Die knop heb ik ook maar dan in mijn kop. Hij is weer stuk. Nu lopen de geheugenkamers vol, er kunnen geen nieuwe meer bij en oude verdrinken. De kronkels liggen in de knoop en wat eens grijze massa was is nu zwart. Dat allemaal omdat ik alleen maar ja kan zeggen tegen mijzelf. Ja, ik wil op alle fora mijn letters plakken. Ja, ik wil meedoen aan schrijfwedstrijden. Ja, het is weer woensdag, SOL-dag. Ja, ik wil overal op reageren. Ik wil maar mijn brein kan niet meer. De creabeakamer is overbelast, het brandalarm loeit en verstikkingsgevaar dreigt door de rookontwikkeling. Het enige dat ik nu nog kan doen is om van automatisch over te schakelen naar handmatig. De knoppen die mij toegang geven tot het wereldwijde web uitzetten en wachten tot de stopknop weer gemaakt is. Ik ga even 'under construction' en mezelf nee verkopen. Heel even.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, ... wat schrijf je dat allemaal duidelijk. Begrijp ik het goed, dat je 'de boel' even moet resetten? Verschrikkelijk moeilijk. Je bent dapper, Nancy. Sterkte.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal Nancy! Je hebt fijne woorden gegeven aan jouw schrijven en zichtbaarheid in de sociale media. De 'under construction' is je meer dan gegund, maar ik hoop ook je snel weer tegen te komen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, wat een openbaring dit schrijven, een zelfreflectie van het eerste uur. Je hebt je ziel blootgegeven door dit zo op te schrijven en dat vind ik knap. Bovendien herken ik dit gedrag zeer goed, een burnout, de sluipmoordenaar en ander gedoe, hebben voor mij de rem ingetrapt. Geef om jezelf, wees lief voor jezelf. Gun jezelf rust in je koppie.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Riny, Marceline en Madeleine, wat een lieve reacties op de tekst en inhoud. Dat doet goed :) Zoals jullie zien ben ik weer met mijn neus op het scherm. Dit schrijven kwam tot stand omdat ik merkte dat ik de balans, die ik weer een beetje hervonden had, weer dreig te verliezen. Mijn hoofd tolt. De oorzaak is zoals hierboven beschreven. Deze SOL opdracht kwam als geroepen om hiermee even 'a note to myself' op de pennen. Echt even gas terug, hoewel helemaal uit de lucht, dat kan ik niet echt volhouden. Maar wel doseren. Vandaar mijn laatste zin -heel even-. Riny het komt inderdaad neer op even resetten en vooral gas terug. Dank jullie :) en inderdaad Madeleine, je begrijpt het, rust in het koppie dat is nodig en zo belangrijk! :{}

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat schrijf je dit mooi, Nancy. Idd al het schrijfwerk is reuze interessant en leuk, maar gedoseerd is het nog leuker. Niet te streng voor jezelf zijn. Ik hoop dat je de juiste balans mag vinden en ik lees je graag!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig openhartig en herkenbaar! Laten we allemaal goed voor onszelf zorgen zodat we nog vele verhalen kunnen schrijven. Onder andere vakantie houden voor wie daaraan toe is. Schrijven vraagt veel tijd, de rest van het leven ook. Wanneer schrijf je een tipartikel of een blog voor Schrijven Online?

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dankjewel schrijfcoach Odile. Wat een fijne reactie. Ik ben bang dat ik de vraag niet begrijp? Tipartikel of een blog? Zijn dit onderdelen op de site die ik nog niet ontdekt heb?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy, een openhartig beeld geef je van jouw brein en ongebreidelde letterdrift. Ik heb een gevoel dat je er fantastisch uitkomt. Of je nu naar rechts of naar links gaat. :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, blijkbaar lees je de blogs en artikelen niet in de rechter kantlijn? Je kunt er zelf een artikel plaatsen als het maar over schrijven gaat, zoals jouw verhaal maar dan tot 600 woorden.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, ik hoef je denk ik niet te vertellen hoe herkenbaar ik dit vind. Heb net bij marlie ook gereageerd, ivm hetzelfde onderwerp. Mezelf 'nee verkopen' beloof ik mezelf vaak, maar het lukt niet (nog), omdat de innerlijke drang om te schrijven nog de boventoon voert. Maar ik heb weer het voornemen gemaakt om meer aandacht te besteden aan het doorbreken van de blokkade. Ook jij dank je wel voor je duidelijke verwoording. :thumbsup: Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Connie, heel graag gedaan. Die balans vinden en dan nog eens houden, het blijft een dingetje. Ik denk altijd dat het bewust zijn ervan al de helft scheelt. Sterkte met je voornemen, dat komt vast goed! Groetjes Nancy

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Herkenbaar Nancy! Daarom heb ik nog geen, nog geen..... bijna nog niet... met de SOL mee gedaan van deze week. Maar je schrijft wel lekker vlot hoor!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Annette, ik ben toch blij te lezen dat het iets herkenbaars is. Dankjewel voor je reactie. Ik zal in de gaten houden of het je lukt om deze week niet hier te schrijven :D