Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 148 - Tik-tak-tik-tak

Het zweet brak haar uit, zodra ze er aan dacht. Ze wist echter dat het moest gebeuren. Geen ontkomen aan. Ze voelde haar hart bonken, haar ademhaling was oppervlakkig. “Kom op”, zei ze dapper tegen zichzelf, “je kunt het!” Ze ging zitten om zich klaar te maken voor hetgeen moest gebeuren. Haar vingers voelden wat stijf en haar handen waren klam, door de spanning in haar lijfje. Door haar vingers een paar keer te strekken en buigen, verdween de stijfheid een beetje; dat kalmeerde haar iets en gaf haar iets meer zelfvertrouwen. Dat kon ze goed gebruiken. De Stem klonk van ver en spoorde haar, rustig doch vastbesloten, aan om op te schieten. Niet in staat om te antwoorden, was ze zich er terdege van bewust dat de tijd nu echt begon te dringen. “Oke,” zei ze zachtjes tegen zichzelf “nu moet het maar”. Ze boog zich voorover en in iedere vezel van haar lichaam voelde ze de stress, veroorzaakt door de tijdsdruk en de faalangst. Ze begon. Het lukte niet meteen. Nog maar eens proberen. Het zweet brak haar uit en het huilen stond haar nader dan het lachen. Ze voelde zich een kluns en de druk werd nog groter. Meedogenloos tikte de tijd door.... De Stem, nog steeds ver weg, vroeg haar op vriendelijke toon of het was gelukt. “We moeten zo echt weg”. Antwoorden lukte haar niet, want ze had al haar aandacht nodig voor het volbrengen van haar taak. Helaas, ook de tweede poging lukte niet. Voetstappen.De Stem. Ze staakte haar pogingen, leunde achterover en sloot vermoeid haar ogen, terwijl ze wist: nu komt het wel goed. Ze ontspande. De moeder keek begripvol naar het meisje maar zei niets. Ze boog voorover en strikte zwijgend de veters van de schoenen. Volgende keer beter.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Karinksa. Mooi opgebouwd de spanning, ik dacht al aan iets op internet en een webcam. En je laat het eindigen met veterstrikken! Prachtig een grote glimlach voor jou! Ik zie dat je net op SOL schrijft, hartelijk welkom hier. Echter de schrijfopdrachten starten iedere woensdag en daarna komen de schrijfcoches langs. Dus we beginnen nu net met #149. Ik kom je graag weer lezen, veel schrijfplezier!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Karinksa. Mooi opgebouwd de spanning, ik dacht al aan iets op internet en een webcam. En je laat het eindigen met veterstrikken! Prachtig een grote glimlach voor jou! Ik zie dat je net op SOL schrijft, hartelijk welkom hier. Echter de schrijfopdrachten starten iedere woensdag en daarna komen de schrijfcoches langs. Dus we beginnen nu net met #149. Ik kom je graag weer lezen, veel schrijfplezier!
Hartelijk dank voor het compliment, en ook bedankt voor de update over de werkwijze :)

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Karinska, Welkom! Bedankt voor je leuke inbreng, het einde vond ik heel verrassend. Je maakt me wel aan het twijfelen bij de laatste zin waarin je het woord 'zwijgend' gebruikt. In de zin daarvoor lijkt het erop dat de moeder erg lief en zacht is. Dat ze vervolgens zwijgend de schoenen van het meisje strikt kun je ook opvatten als een negatieve stilte (is het irritatie, haast?). Bedoel je hier iets specifieks mee? In elk geval, graag gelezen!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Karinska, Welkom hier op SOL. Het meisje dat moet leren om haar veters te strikken is een mooi verhaal. Goh, wat moeten we toch veel leren, hè? En dat blijft maar duren. :o Graag gelezen.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Karinska, Welkom! Bedankt voor je leuke inbreng, het einde vond ik heel verrassend. Je maakt me wel aan het twijfelen bij de laatste zin waarin je het woord 'zwijgend' gebruikt. In de zin daarvoor lijkt het erop dat de moeder erg lief en zacht is. Dat ze vervolgens zwijgend de schoenen van het meisje strikt kun je ook opvatten als een negatieve stilte (is het irritatie, haast?). Bedoel je hier iets specifieks mee? In elk geval, graag gelezen!
Dank je wel en fijn dat je het leuk en verrassend vond, dat was precies de bedoeling :) V.w.b.de zwijgende moeder: Ik snap wat je bedoelt. In de zin erboven staat echter dat ze begripvol naar het meisje kijkt. Naar mijn mening zegt dat precies wat de moeder voelt: begrip voor haar kind en de situatie waarin zij zit. Woorden zijn soms overbodig dus wat mij betreft is deze situatie een mooi voorbeeld van "spreken is zilver maar zwijgen is goud" Tot lezens!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Karinska, Welkom hier op SOL. Het meisje dat moet leren om haar veters te strikken is een mooi verhaal. Goh, wat moeten we toch veel leren, hè? En dat blijft maar duren. :o Graag gelezen.
Dank u en enorm bedankt voor uw positieve reactie. En ja, het leven is één groot leerproces, voor iedereen die daar voor open staat ;)

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een geweldig stuk en heb er van genoten! Lees graag meer van je, welkom!!
Ahh, fijn en dank je wel, i-Kat! Ik ga proberen daar aan te werken :)

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi de tijdsdruk opgevoerd, beetje bij beetje. Welkom bij SO. Vond je het een makkelijke opdracht? Schrijf je al langer?
Dag Odile (als ik mag tutoyeren), bedankt voor het compliment en de reactie. Ik vond het eigenlijk wel een makkelijke opdracht, ja; dat wil echter niet zeggen dat de opdracht an sich per se makkelijk is. Mijn manier van denken kan heel anders zijn dan die van een ander. Of ik langer schrijf? Het is maar hoe je het bekijkt: Ik heb dagboeken vol met schrijfsels, maar dit was mijn "coming out" als ik het zo mag zeggen. Als iets me aanspreekt, zoals een gedachte of zoals jullie onderwerp Tijdsdruk, dan kan ik wel inspiratie krijgen, en probeer ik dat om te zetten in woorden. Dat kan echter ook met een filosofische gedachte, die ik kwijt wil. Ik heb wel iets met woorden en taal ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Karinska, bedankt voor je spannende verhaal! Al lezend hield ik mijn adem wat in en ik was blij toen de superlieve moeder ten tonele werd gevoerd. De veters maakten me aan het lachen. Tot een volgende keer!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Karinska, bedankt voor je spannende verhaal! Al lezend hield ik mijn adem wat in en ik was blij toen de superlieve moeder ten tonele werd gevoerd. De veters maakten me aan het lachen. Tot een volgende keer!
Hoi Pindarots, bedankt voor je reactie en fijn dat je moest lachen om de ontknoping (hoewel er in het verhaal dus sprake was van het tegendeel) ;)

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoop je hier vaker te zien. De wekelijkse opdracht zorgt voor regelmatig schrijven en durven. 'Coming out' vind ik raak verwoord.
Het is leerzaam en leuk om hier rond te lezen, dus aan externe inspiratiebronnen geen gebrek! Nu mijn eigen bron aan de borrel brengen ;)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska, ... aanvankelijk begreep ik maar niet waar dit naar toe ging. Maar na herlezen en nog eens en de reacties viel het kwartje. Je hebt daarnet iets moois verteld: 'Nu mijn eigen bron aan de borrel brengen.' Zo is het precies en wordt het spannend.