Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Race tegen de klok?

Snel rende Sophie naar buiten. Met haar boterham nog in haar mond snelde ze naar het station. Ze moest op tijd zijn, anders zou ze te laat komen op school. Maar nu ze examens hadden, kon ze simpelweg niet te laat komen! Bij het station aangekomen bleek de trein vertraging te hebben. ‘ook dat nog’, mompelde Sophie. Daar! De trein kwam er al aan. Snel pakte Sophie haar tas, om vervolgens op een bankje te ploffen. Ze pakte haar mobiel, en zette wat muziek aan. Ze deed haar ogen dicht, en concentreerde zich op de muziek. Het leek rustig te worden in haar hoofd. Ze knipte met haar vingers op het ritme. Toen ze haar ogen weer opende, leek alles eerst normaal. Toen pas zag ze dat de trein stil stond. Net als alle anderen in de trein. Sophie probeerde kalm te blijven. Wat was dit? Ze stonden stil. Niet alleen de trein, maar ook iedereen erin, zelfs de koeien buiten in de wei bewogen geen spier. Alleen Sophie leek zich bewust te zijn van het plotse gebeuren. ‘hallo? Wat is er aan de hand?’ een ding was zeker, ze hoefde zich nu geen zorgen te maken over examens. Ze probeerde rustig te worden. Was ze nu nog maar muziek aan het luitsteren! Opeens zat ze weer op het bankje, en alles leek weer normaal. De trein reed verder, en de mensen bewogen zich weer. Was zij dit? Kon zij… tijd manipuleren? Ze dacht diep na. Wat deed ze toen alles was bevroren? Ze was gewoon muziek aan het luisteren toch? Wacht is, dat was het! Sophie stond op, en knipte met haar vingers. En alles leek weer bevroren. ‘Vet’, fluisterde ze zachtjes.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@just_me, handige eigenschap, konden we dat allemaal maar af en toe. Met wat witregel er tussen leest het rustiger. Grappige invulling van de opdracht. Met plezier gelezen.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een leuke invulling met een onverwacht einde. Om je verhaal nog wat krachtiger te maken kun je nog wat meer letten op het gebruik van leestekens ('Ook dat nog' i.p.v. 'ook dat nog', want het is een nieuwe zin) en sommige woorden. Ik zou bijvoorbeeld het woord 'maar' in de vierde zin weglaten, het is wat overbodig. Graag gelezen!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag just-me, Originele invulling van de opdracht. Met een vingerknip de tijd kunnen manipuleren. Kleine zeurtjes: In de eerste zin zowel als in de tweede zin komt "snel" voor in de tekst. Misschien eentje daarvan veranderen? ze kon het niet maken om te laat te komen of ze mocht niet te laat komen muziek "luisteren" Graag gelezen. :nod:

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed gebruik gemaakt van tijdsdruk om spanning in het verhaal te krijgen, vooral aan het begin. Middenin zakt de spanning wat af doordat ze muziek gaat luisteren (ontspannend). Hier introduceer je een andere spanning, dat de wereld vreemde regels heeft die niet kunnen. Je doet dit op een vrij natuurlijke wijze, hoewel het al eerder gedaan is (Tita tovenaar), verwacht je het niet in deze context van te laat dreigen te zijn voor een examen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Met plezier gelezen, just_me. Ik moest ook direct aan Tita Tovenaar denken. Je brengt zelfs de tijd terug, leuk hoor.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bovenstaande reacties geven al veel aan. Wat wit regels en op een nieuwe regel beginnen, leest idd veel prettiger. Ik las het stukje graag, ik houd wel van toveren! Kom graag weer lezen.