Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#148 - Een deadline

Er komt niets uit mijn handen en er zit nog minder in mijn hoofd. Ik lees de opdracht nog eens door. Toch een sympathiek idee waar ik iets mee zou moeten kunnen. Ik sta op, pak nog een bak koffie en staar naar de natte tuin. Eerst een aflevering van ‘The Good Wife’ kijken op Netflix. Dan kom ik vast wel op een idee. Na twee afleveringen, door een cliffhanger, weet ik het wel weer. Je zet al je creatieve processen op slot als je naar de televisie kijkt of CandyCrush speelt. Waarom blijf ik het dan toch doen? Ik moet gewoon achter mijn laptop gaan zitten en beginnen met schrijven. Dan komt het echt wel…of niet… Ik kan natuurlijk best een weekje overslaan. Vreemd genoeg rammel ik er zo een verhaal uit als ik aan het werk ben en even niets te doen heb. Zal ik dan maandag maar een poging doen? Niemand zal meer op me zitten te wachten op maandag. In het weekend hebben mensen de tijd om de verhalen van anderen te lezen en feedback te geven. Nadat ze zelf een weergaloos stuk hebben geplaatst waar menig beroemd schrijver nog een puntje aan kan zuigen! Zal ik voor de verandering eerst de inzendingen van de anderen lezen? Dat doe ik nooit omdat ik niet beïnvloed wil worden. Ik zie op mijn stille telefoon dat mijn moeder me belt. Zal ik opnemen? Weer een excuus om het uit te stellen. Ik laat de telefoon voor wat het is en neem plaats achter mijn laptop. Het is nu of nooit.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Altijd je moeder opnemen hoor I-kat... Leuk gevonden stuk. Het is je toch gelukt! En dat van Candy Crash klopt inderdaad... maar oh oh oh wat is dat verslavend...

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
I-kat, ... wat een heerlijk stuk. Ik heb echt zitten grinniken, zo herkenbaar. Met veel plezier gelezen.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een zelfde titel hoe grappig. Jouw verhaal waren mijn gedachten, maar inderdaad de opdracht hield mij vast. En zoals je het zelf al bij mij hebt geschreven heb ik mij er aardig aan gehouden. Mijn complimenten voor jouw uitwerking van de opdracht. Heerlijk geschreven. Graag gelezen. :thumbsup: mvrgr

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je hebt een lekker verhaaltje uit het 'niets' weten te halen. In de derde zin staat: en staar ik naar de tuin. Daar zou ik van maken: terwijl ik naar de tuin staat. Er staat twee keer en in die zin, maar ze hebben een verschillende betekenis.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Annette, ha ha, ik neem altijd op als mijn moeder belt maar voor het verhaal heb ik haar een keer niet opgenomen. Zelfs dat voelde naar! Riny, jouw reactie is heerlijk! Richard, dank je wel, met verve nog wel, bloos... Thea, eigenlijk bijzonder dat alleen wij die titel hebben ha ha Tja, ik zag het en heb van de eerste en een komma gemaakt. De tweede lijkt me meer op z'n plek en ik vind terwijl een lelijk woord. Ik weet ook niet waarom...klinkt als dweil, kwijl :D

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@i-Kat, herkenbaar in dubio over de weekopdracht. Overslaan lijkt van jezelf niet te mogen, meedoen is een leerzame uitdaging. Maar je creatieve geest moet wel meewerken. De gedachte 'nooit geschoten is....' stimuleert me dan om toch een poging te wagen. Knap beschreven, vlot en een leuk detail als je zelfs even je moeder niet wil spreken. Nummerherkenning....soms sneu voor moeders :o Graag gelezen Groet Connie

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een herkenbaar verhaal, deze week i-Kat! Ik worstel ook regelmatig met de weekopdracht en overweeg vervolgens om niet mee te doen. En net als jij, vind ik dat dan mijn eer te na. Met heel veel plezier gelezen!

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig verhaal! Heel herkenbaar ook, al speel ik zelf geen CandyCrush. Ik heb andere dingen om mezelf nodeloos af te leiden :p

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Connie, ik neem altijd op als mijn moeder belt maar voor het verhaal liet ik het gaan en zelfs dat voelde niet goed! Marceline, Tim en Nancy heel fijn dat jullie het waarderen, doet me veel plezier!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een grote troost voor mij is het, i-Kat, dat jij en diverse andere SOL-schrijvers, net als ik, vaak een schrijversblok blijken te hebben. Al jouw overwegingen zijn zo herkenbaar. Tot zaterdagochtend wist ik ook niet wat ik met de opdracht aan moest, terwijl het zo eenvoudig leek. Overigens, leuk dat het onderwerp 'Deadline' van jou en van Thea zo totaal verschillen. Graag gelezen met een lach op mijn gezicht van begin tot het eind. :o

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijna had ik een dergelijk verhaal geschreven, maar toen zei zoonlief toen ineens "nee" toen ik hem vroeg of hij wakker was en kwam ik op een ander idee. Herkenbaar dus zeker, en gewoon lekker geschreven.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@i-Kat, jij terwijl, dweil, kwijl :D, ik vind je een aparte schrijfster. Vanaf het eerste stuk dat ik van je las.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, heel herkenbaar. Deze tijdsdruk is een heel andere dan ik bedoelde maar evengoed spannend op een subtielere manier. Ik blijf me afvragen of je gaat schrijven en wat terwijl ik het lees. :) Neem vooral je ouders niet op als je aan het schrijven bent en in een verhaal mag je van alles! Blokkeren op een opdracht is interessant en geeft informatie over iets dat je dwarszit. Zit er een oordeel in de weg? Weet je allang wat de werking is van tijdsdruk? Houd je niet van een trucje gebruiken om spanning in je verhaal te brengen? Het kan van alles zijn en alleen jij weet het.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ha schrijvenmaar, dat had ik ook wel verwacht van iemand en dat had jij zo kunnen zijn maar in plaats daarvan heb je een geweldig verhaal geschreven waar ik van genoot! Mili, apart...ik weet niet of dat goed of slecht is maar het is in ieder geval bijzonder :D Ik ben nog vergeten te reageren op jouw verhaal maar ik begrijp dat je bezig bent met een boek, zo gaaf! Schrijfcoach Blavatski, altijd fijn als u de tijd neemt voor weer een fijne reactie! Schrijfcoach Odile, ik neem aan dat het retorische vragen zijn en ze aan iedereen gesteld kunnen worden dus ik ga maar geen antwoord geven :D Dank voor uw tijd en feedback! Ik vermaak me elke keer kostelijk, als het eenmaal geschreven is en ik leer zo veel ook van de reacties dus ik probeer nog een tijdje mee te doen.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het zo gevraagd dat je geen antwoord hoeft te geven. :) Ik vind het ook een feest om alle verhalen te lezen, vooral als ik er de tijd voor kan nemen. Telkens weer een verrassing. Zoveel andere opvattingen!