Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#147. Opblijfavond.

Altijd was het weer feest. Lang uitkijken naar de langste dag van het jaar. Mama zette altijd voor zichzelf een glaasje wijn neer om te genieten van de zwoele avond. Een historische roman lag standaard op haar schoot. Wij zaten vol spanning te wachten of de vleermuizen in de schemer weer boven de tuin zouden scheren. Wakker mogen blijven tot het donker werd, al was dat maar 11 uur, voelde als tot halverwege de nacht. De spanning van oud en nieuw in de zomer. Op willen blijven, maar niet wakker kunnen blijven. Volwassen zijn. En vooral heel moe. Het was weer opblijfavond. Dromeren over hoe het is groot te zijn. Mama blijft altijd zo lang op. Wat is het een feest om groot te zijn. Later ga ik de wereld rond reizen en dan kan ik altijd zijn waar het lang licht blijft. Ik moet dan wel zorgen dat ik genoeg boeken bij mij heb. Ik heb gehoord dat de klok verandert op de wereld. Misschien ga ik wel elke dag een land verder en dan is het elke dag zo fijn als vandaag. Mama lijkt ook altijd mooier vanavond. Zo rustig, zo lief. Mijn broertje lijkt het niet altijd te begrijpen, maar ík wel. Dit is de start van het mooie leven. Elk jaar weer. Deze periode is de drukste in het jaar. Voor je het weet is het alweer 21 juni. De onderbuurman zit nog in de tuin met een glaasje wijn om te genieten van de zwoele avond. De stompende housemuziek staat standaard keihard aan. Ik zit te wachten tot de muziek in het halfduister weg zal vagen. Het pulsende tempeest tot het donker wordt, al is dat maar 11 uur, voelt als tot halverwege de nacht. De spanning tussen buren in de stad. Willen slapen, maar lang wakker blijven. Volwassen zijn. En vooral heel moe. Het is weer opblijfavond. ------- Ik had mezelf beloofd mee te doen, maar kwam er deze week niet zo uit. Voor mijn gevoel loopt het niet lekker en juist daarom zoou ik graag feedback krijgen om te kijken hoe ik het dan anders had kunnen doen. Als dat niet de bedoeling is, mag dit bericht verwijderd worden.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag RJG, Wat fijn dat je toch besloten hebt je verhaal hier neer te zetten. Dan krijg je vast en zeker feedback waarvan je kunt leren. Dat is toch de bedoeling hier? Ik begrijp dat je van het standpunt vertrekt van een persoon die in zijn jeugd de zonnewende heel bewust heeft mogen meemaken. Er zelfs voor mocht op blijven tot 11 uur. Wat een wijze moeder die haar kinderen bewust maakt van de kosmische klok. Het verhaal is interessant, maar langdradig. Probeer zinnen weg te laten waarin je in herhaling valt. Een compactere vertelling zal beter overkomen bij de lezers.Een herhaling kan mooi zijn. In dit geval wordt het te veel. "Een historische roman op haar schoot" is voldoende aanwijzing. Het was weer opblijfavond kan helemaal weg; we weten het nu wel dat je mag opblijven. In de tweede alinea speel je met ott. Het lukt niet zo en dat heb je zelf gevoeld. :o Waarom ga je niet verder in de ovt? Ik ben van mening dat feedback gegeven moet worden om de auteur tot betere prestaties aan te zetten. Samen de tekst opvijzelen. Maar met mate, anders verliest de schrijver zijn enthousiasme om te schrijven. Daarom stel ik voor dat ik nu stop met mijn commentaar. Heb je nog behoefte aan wat meer aanwijzingen, dan laat je me dat maar weten via dit topic. Ik volg je wel. :nod: