Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#147 Zonnewendeperikelen

Nog maar zes uur te gaan. Middelerwijl moet ik nog, vissenogen pellen, haarballen plukken, schubben schrapen en tenenkaas verpulveren. Dit alles om er vanavond weer een spektakel van te maken met mijn brouwsel voor 'mist, bloed en draken.' Ons zonnewende ritueel is echt niet meer wat het ooit was. Vroeger kropen de boerinnen nog bevend van angst in hun bedstee tot 's anderdaags zonsopgang alle 'gevaar' geweken was. De boeren, net zo bang, stonden ons al uren bij de oude eik op te wachten. Klaar voor een kansloos gevecht. Soms gunde ik een van hen de schijn van overwinning. Dan moest hij wel verdomde knap zijn en een lekkere bilpartij hebben. Ik liet me dan 'hevig bloedend' van mijn bezem donderen om die prachtige rondingen en zijn mooie koppie van dichtbij te bekijken. Daarna liet ik hem schrikken door luid bulderend van de lach, tien meter de lucht in te schieten, zonder bezem. Deze kwam er een paar seconden later achteraan. Met mijn toverkollenspul zorg ik nog steeds voor een sprankelend spektakel. Ons huidige publiek betaalt een flink bedrag aan entreegeld om vervolgens alles met hun smartphone te filmen en op de social media te 'gooien'. Als ik al eens een fraai hoofd zie, waar ik me voor wil laten vallen, dan staat er meestal een heks van een vriendin naast, om me met haar lelijke gelnagels te bekrassen. Het is waar wat ze zeggen, vroeger was echt alles beter.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben wat snel omdat ik komende week heel weinig tijd heb om online te zijn. Ik doe natuurlijk mijn best om op iedereen te reageren. Deze heks gaat een weekje met vakantie maar ben voor de zonnewende weer terug ;)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Nancy, Een heel fijne vakantie toegewenst. Leuk dat je zo enthousiast bent om ons met dit leuke verhaal te verblijden. Ik hoop natuurlijk nog veel spannende heksentoeren te ontmoeten hier op SOL, maar die van jou spant denkelijk wel de kroon. Je gaat zeker naar een of andere duistere bestemming? Ga je met de auto, per vliegtuig of op de bezemsteel? Zorg dat je de zonnewendenacht binnen zit bij een brouwsel in je heksenketel, want het zal druk zijn hierboven. Goede reis. :o

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@coach Blavatski, :lol: dank :) Ik pak mijn vierwiel straalaangedreven turbobroom naar de Vogezen op zoek naar nog meer heksen. Ze vliegen daar op stokbroden, wist u dat? Bedankt voor uw leuke reactie. :)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Nancy, Tijdens mijn pelgrimstocht naar Santiago vonden mijn vriendin en ik een stokbrood op het bospad. Het kwam heel goed van pas en we hebben het lekker op :p gesmikkeld. Had ik toen maar geweten dat daar een broodbezem voor me gereed lag....

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, wat een verrassende en goedgevulde vertelling heb jij ervan gemaakt. Het begint al met een recept om van te watertanden! Die boerinnen in de bedstee en boeren met bilpartij deden mij bulderen. De voorlaatste alinea plaatst het weer in het licht van de vermaak-industrie, bijzondere wending! En de uitsmijter, ja inderdaad, vroegah ... (toen hadden ze geen drempels, maar kuilen) Kortom, ik heb hiervan genoten! Met deze bijdrage kun je met een gerust hart op vakantie, Nancy! :thumbsup: PS; mooi woord 'middelerwijl'. Antiek? of hedendaags Limburgs?

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Ton, wat een heerlijke reactie! Daar kan ik mijn vakantie zeker op teren. Ben blij dat ik je hiermee aan het lachen heb gekregen. Dat had ik natuurlijk stiekem ook gehoopt. Ik zal proberen om toch tussendoor hier toch te komen spieken ( kan ik toch niet laten). ;) . Tot snel weer

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, je hebt me laten lachen, in één woord heerlijk dus! Fijne vakantie en leuke reis op de bezemsteel in Frankrijk!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, ... wat een heerlijk fantastisch verhaal. Veel plezier in je vakantie. Kijk maar goed uit naar kabouters en kobolds. Ik moet me toch eens verdiepen in die wereld. Vroeger was ik echt bij de kabouters en hoorde bij de aardmannetjes. Keek net bij google; laten aardmannetjes nu boze kobolds zijn. Als ik vannacht nu maar slaap.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Riny dankjewel :) wij heksen en aardmannetjes kunnen het over het algemeen goed met elkaar vinden, zolang ze doen wat wij zeggen. Dat is bij aardmannetjes nog wel eens een probleem, beetje eigenwijs volkje :lol:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Emy, het welbekende merk maggi ( voorheen magie) dat is van ons heksen. Een vleugje van jezelf en een vleugje van maggi. Je begrijpt wel waar het van gemaakt is, toch ;) . Dankjewel voor je reactie

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ha wat een leuk verhaal. Dat recept ga ik niet overnemen maar briljant verzonnen! Middelerwijl is een bijzonder woord voor mij maar past wel goed bij dit verhaal. En om deze zin moest ik lachen: Dan moest hij wel verdomde knap zijn en een lekkere bilpartij hebben. Graag gelezen! Fijne vakantie en roaming is 'vrij' vanaf gisteren dus je kunt gewoon blijven spieken :D

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@I-Kat dankjewel voor je compliment en lach. Jammer dat je het recept niet wilt proberen. Ik denk dat de uitdrukking ' wat de boer niet kent dat vreet die niet' voortgekomen is uit ons heksenritueel ;). Dankjewel ook voor het wensen van een fijne vakantie. Ik had inderdaad al opgevangen dat roamen geen rib uit het lijf meer is, dus ik vermoed dat ik wel kom spieken hier :p :)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heks Nancy! ;) Wat verblijd je ons met een heerlijke vertelling! Ik heb er echt van genoten. En ik vind dat middelerwijl terug moet in ons dagelijks taalgebruik. Wat een heerlijk woord! Geniet van je vakantie de Vogezen, heerlijke plek voor heksen!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Marcelina, dankjewel deze heks is heel blij met je fijne reactie. Ik ben aan het aftellen. Nog even en ik stap op mijn bezem. Eerst ga ik proberen deze nog in 99w te gieten, een hele heksentoer ;)

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy middelerwijl voor het vergetenwoordenboek. Dit was mijn eerste zonnewendeverhaal in deze weekopdracht. Meeslepend. Groet Connie

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
van de bevende boerinnen in hun bedstee naar
Ons huidige publiek betaalt een flink bedrag aan entreegeld om vervolgens alles met hun smartphone te filmen en op de social media te 'gooien'.
heerlijk!