Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#146 Het bekoorlijke bos

Zang van vogels om me heen Ken er bijna geen één Zie ze niet tussen de bladeren Kan hun lichaam niet kaderen De valk met zijn melancholische vijf-tonige mineur Geeft mijn geest een warme teneur Ik droom weg Struikel, pech Enkel pijnlijk verzwikt Maar de vogels hebben me opgekrikt!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuke invulling! Wel vind ik de tweede en vijfde regel niet helemaal bij elkaar passen. Je schrijft dat je er niet één kent, maar beschrijft vervolgens wel vrij specifiek het geluid van de valk, alsof je een kenner bent. Koos je daar bewust voor? Kan natuurlijk ook gewoon een heel goed muzikaal gehoor zijn ;) Graag gelezen!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
mw,Marie, ... leuk, wat een humor. (geen een m/z niet een) De valk spring ter wel tussenuit. Met plezier gelezen.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste mw.Marie, Ik vind het origineel en leuk dat dat bekoorlijke bos niet alleen bekoorlijk is: je kent de vogels niet, ziet ze ook niet, en verzwikt ook nog je enkel... De valk zou ik zelf niet kennen, het is wel opmerkelijk dat je die als niet-vogelaar zo goed kunt duiden. Dat kan, maar misschien is het dan een idee om er iets meer over te zeggen, bijvoorbeeld waarvan je die valk kent. Dan begrijpt de lezer dat. Groet! Greetje Kruidhof

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Brenda. Die vele vogels, moeilijk uit elkaar te houden. Ik ben begonnen met de app van de vogelbescherming en toen vond ik de valk. Zo probeer ik de vrolijke zangers te leren kennen. Daarom schrijf ik dat ik er bijna geen één ken. Een paar uit de honderden (2011: 500 soorten!), die ik nog niet weet te benoemen. Relatief dus. Als ik het moet uitleggen is het dus niet goed neergezet. Ik ga erover na denken. Dank voor het langskomen hier!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Riny. Je geeft aan geen een: niet een. Daar heb ik al veel over nagezocht. Geen een is spreektaal en dat mag eigenlijk niet he! Maar het geeft mijn gevoel over de situatie wel heel goed weer. Ik zal het onthouden van je! Fijn dat je er plezier aan beleefde en de humor ontdekte!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank poëzie coach ( leuke vondst) Greetje Kruidhof. Met je uitleg begrijp ik goed wat je bedoelt. Het relatieve komt er niet goed uit. Dank voor je uitgebreide reactie op mijn gedicht.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@mw Marie, wat ontnuchterend om in zo'n heerlijke omgeving te struikelen. Hopelijk had je zelf de sfeer weer snel te pakken, Fijn weekend Connie

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Connie. Struikelen hoort erbij in het leven en daarna weer opkrabbelen en dan mèt vogels, heerlijk toch! Het weekend is bijna voorbij, maar fijne avond nog!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je JokeVG. Fijn dat je de humor gelezen hebt. Gelukkig lieten de vogels zich niet door mij afleiden of ik heb het niet gehoord door de struikelpartij! Fijn dat je de tekst prettig leesbaar vindt!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mw.Marie, heerlijk bos-tafereel, behalve dan die struikelpartij! Hopelijk herstel je snel! ;) Ik heb genoten!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw.Marie, Spijtig dat je boswandeling je een struikelmoment bezorgde, maar ook weer fijn dat je tegelijkertijd weer werd opgekrikt. Leuk gevonden. Ik weet ook niet zo veel van vogels. De valk wordt dikwijls aangeduid als de vogel van de intuïtie, daar heb je blijkbaar een "oor" voor. Ga dus maar lekker veel wandelen in dat bekoorlijke bos van je. :o

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijcoach Blavatski, wat een fijne reactie weer van u! Nu schrijf ik van de schrik uw naam ook bijna verkeerd. Ik voel me verwant aan Riny, grappig dat u dat boven uw stukje schrijft bij mij! Weer iets geleerd over de valk. Toeval bestaat niet, zegt men, dat ik nu juist de valk eruit haal in het bos met deze betekenis! Intuïtie, ik heb zelf ook het gevoel, dat het me past als een warme jas. Nogmaals dank voor uw prettige woorden!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het woord bekoorlijk past hier perfect. :nod: Goed gevonden. Je hebt het 'dikke pech' moment luchtig gebracht. :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw.Marie, Ik ben blij dat U aan mijn vergissing niet te zwaar tilt. Ik heb het veranderd en ja, ik zie ook een zekere verwantschap tussen jullie lieflijke teksten doorgaans. Mijn excuses. ;)

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfcoach Blavatski, u kunt bij mij echt vele vergissingen maken, aan uw inhoud van de teksten heb ik zoveel geleerd en u stimuleert mensen. Dat vind ik altijd fantastisch om te zien! Excuses zeker geaccepteerd, maar had u voor mij echt niet hoeven maken!