Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#146 Vogels...

8 juni 2017 - 18:58
Vogels… Alom aanwezig Babbelend bezig Cave felem! (herhalen) Duiken, zweven en dalen Eet van de druiven; pik pieren Fladderend flatsende klieren Geen wekker hoeft hier nog te klinken Hommage aan de parlevinken

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
9 juni 2017 - 9:55
Beste Ikarus, Leuk, die vogels zo bezig te zien en te horen! Ik vind de woorden 'babbelend bezig' goed gevonden voor vogels, dat zie ik meteen voor me. Mocht je er nog verder aan willen schrijven, denk dan eens na of je het cave felem (dat krijgt door de andere taal heel veel nadruk) nog eens wilt laten terugkomen. Je kunt het letterlijk herhalen, je zou ook kunnen nadenken of de kat daadwerkelijk in het gedicht kan en moet komen. Verder ken ik het woord parlevinken alleen anders, niet als vogelsoort. Ligt dat aan mij? Groet, Greetje Kruidhof

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
9 juni 2017 - 13:53
Bedankt voor de reacties! Cave felem is gekozen omdat ik de regel met een C wilde laten beginnen. De regels beginnen namelijk met de letters A t/m H. In mijn tuin loopt een kat rond en de vogels waarschuwen elkaar de hele tijd, dus nadruk is juist goed. En natuurlijk is parlevinken een werkwoord, dat iets als 'kletsen' kan betekenen (de andere betekenis is 'venten'). Het leek me in het kader van deze opdracht juist wel leuk om dat mooie woord eens een andere betekenis te geven, namelijk (kletsende) vogels. Misschien te moeilijk gedacht...

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
9 juni 2017 - 14:34
Knap verzonnen, er zit ook een mooie fysieke vorm in, hoewel het jammer is dat F en H niet iets langer zijn. Misschien kun je daar nog een list op bedenken voor de mensen met een autistische inslag ;) Graag gelezen!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 juni 2017 - 0:30
@ i-Kat Dat begrijp ik, haha. Ik heb op het aantal lettergrepen per regel gelet. En nu vind ik het lichtelijk storend dat 2x6 ontbreekt in het rijtje (2x5, 2x7, 2x8, 2x9). Ieder zijn/haar eigen afwijking :-)

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
9 juni 2017 - 21:21
Dag Ikarus, Ik lees dat je nog maar drie dagen lid bent, dus, welkom hier en ik hoop nog meer van je parlevinken te mogen lezen. :o Een fijn weekend toegewenst.

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 juni 2017 - 13:09
Ikarus, ... wat leuk die 'parlevinken'. Toen ik dat las, kwam ik weer bij vroeger. Aan de kade van het kanaal lagen vrachtboten gemeerd die bezocht werden door kleinere, in mijn ogen - blauw wit - gestreepte bootjes met diverse koopwaar voor de schippers, de z.g. parlevinkers. Ik begreep ook wel dat je 'pratende vinken' bedoelde; heel leuk gevonden. Met plezier je gedichtje gelezen.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 juni 2017 - 23:33
Hoi Ikarus, Bijzonder, dit gedicht. Niet alleen door de prachtige wijze waarop je de vogels hebt beschreven, ook door je latere toevoeging over de beginletters en de lettergrepen. En vanwege de combinatie met je schrijversnaam! Ik heb ervan genoten! PS Pas je op dat je met dit weer niet te hoog vliegt? Voor je het weet smelt de was van je vleugels...

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 juni 2017 - 23:43
met je extra uitleg zie ik het helemaal voor me. Een tekst die niet alleen woordelijk goed zit, maar ook vormelijk in orde is! Knap gedaan!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 juni 2017 - 0:17
Bedankt allen! Ik schrijf nooit gedichten, behalve in december. Dit was dus een uitdagende opdracht voor mij. @Riny Leuk om te lezen dat je door dat ene woord weer even terug bent in het verleden! @Ton Badhemd Dank je! En ik blijf lekker aan de grond deze dagen…